Inlägg från: Corona |Visa alla inlägg
  • Corona

Skokris!

I-landsproblem...

Jag har haft jätteproblem med att fixa skor och nu brinner det i knutarna, skulle egentligen ha provat klänningen med skor hos sömmerskan senast denna vecka. Skorna som ännu inte är köpta...

Nu är det så att jag ska till Stockholm på måndag och kommer att ha lite tid över till att springa på stan där, så alla bra tips på bröllops- / skoaffärer i området typ mellan Humlegården och Centralen mottages tacksamt! Gamla stan, Drottninggatan... m fl är helt okej, jag kan gå en bit men hinner inte åka ut någonstans från centrum.

Tusen tack från en norrlandsbrud i skonöd

• Svar på tråden Skokris!
  • Corona

Åh, tack snälla för alla snabba tips så här långt

Luucie... ja, vad ska jag svara. Just nu kan jag tänka mig vad som helst som gör att jag slipper gå barfota Men: märke spelar ingen roll alls. Gärna klassiska brudskor i bemärkelsen tygklädda men det är inget måste, bara de är vita. Skinn o s v går också bra, men inte lackskor. Inte hög klack då brudgummen inte är så mycket längre än mig. De skor jag tittat på men som av olika anledningar inte fungerat har varit ballerinor, lågklackade sandaler och låga kilklackar.

Går det att bli klokare av denna virriga beskrivning?

• Corona

Ååååh vad glad jag blir för alla tips! Tusen tack alla!!! Nu känner jag mig helpeppad, kommer säkert att hitta de perfekta skorna på måndag!

...hmm, nämde jag förresten att bankomaten tuggade i sig mitt kort i eftermiddag!?! Vilken tajming va. (Fredagen den 13!)Men det ordnar sig väl, sambon får ta ut ordentligt med kontanter och skicka med mig.

• Corona

Tack för tipset, men problemet är att jag skulle ha haft skorna senast i torsdags Så det finns ingen tid att vänta på specialbeställda skor, annars hade det varit kul.

Har testat att beställa från Brandos men fick först ett par som var åtminstone 1 cm för stora i hälen (då är jag en "helt normal" 39:a), beställde en storlek mindre och fick då ett par som var för små framtill men som ändå satt för löst baktill. Så det är därför jag är så sent ute. Tur att de i alla fall har fri returfrakt!

Taha skrev 2009-03-15 00:23:21 följande:
    pernillasbrudbutik.seDu kan få skor uppsytt efter egna mått ocg färger. Har sett bra resentioner om dem på BTDe ordnar en visning den 29:e mars i Stockholm
  • Corona

Jag knatade på stan i fem timmar igår utan att hitta något passande heller... Det är bara att inse att det inte är rätt år för att gifta sig med en kort man, men man kan ju inte gärna byta ut honom bara för att han är omodern

Hursomhelst, TACK för alla tips! Tyckte speciellt mycket om Marzio, tyvärr byggde de om där igår och det var svårt att få någon hjälp men de har mycket snyggt om man fixar decimeterklackar.

Leksi: Har du kollat på Brandos.se? Leverenserna där är jättesnabba och de har några olika att välja på. Jag har haft otur med passformen på de skor jag har beställt därifrån, men jag har också väldigt långsmala fötter så det kan vara "mig det är fel på". Har bestämt mig för att ha skorna jag beställt därifrån trots allt, har inte tid att se ut några andra och ont i fötterna får man väl bjuda på Glappet i hälen får väl fixas med dubbelhäftande tejp eller något.

Leksi skrev 2009-03-16 11:37:39 följande:
    Fast jag var inne i Stockholm i lördags och kollade alla sko-affärer i city som nämns i tråden ovan, och hittade i princip ingenting! :( Det finns jättefå skor överhuvudtaget som är vita/creme-färgade och jag provade endast ett par (och de var för breda). Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Leveranstiden på nätet är ca sex veckor...
Svar på tråden Skokris!