• penkehenke

kan nån tipsa om fin rosa ros?

Har bestämt mig för en droppformad brudbukett med rosa rosor, lila luktärt och vit prärieklocka. Nu är problemet vilken rosa ros det ska vara. Va hos floristen och av de som fanns inne så tyckte jag att aqua va för stark, men barbie känndes för ljus. Finns det någon blomsterkunnig som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden kan nån tipsa om fin rosa ros?
  • 20th century fox

Esperence rosor...nåt mer romantiskt och ljuvligt doftande får man leta efter :)

googla rosa esperence så hittar du massa fina bilder

• passionsblomman

Vendela går inte som rosa utan champange, den är eg mkt ljust aprikos, dvs en av de svagaste nyanserna inom den orange tonen.(champange är ju faktiskt ingen färg)

Det är en mycket omtyckt och bra ros som är väldigt pålitlig i bröllopssammanhang. men rosa är den som sagt inte.

• MimmiMama
    du ser vad lite jag vet tack för att du klargjorde det!
  • Nippran

Ett förslag är Jakaranda rosen. Den går i mörkare rosa med dragning åt lila.

• passionsblomman

Absolut ingen orsak! Grattis till ett vackert val dessutom!

MimmiMama skrev 2009-03-24 20:51:53 följande:
    du ser vad lite jag vet tack för att du klargjorde det!
  • lilla idisen
    passionsblomman skrev 2009-03-24 23:53:21 följande:
    Ja det är ju en fin-röd-ros lilla idisen skrev 2009-03-24 23:51:03 följande:
    Åh ursäkta mig att jag läste fel!
  • passionsblomman

Hihi, det är väl inget att be om ursäkt för! Bara bra om TS vet att den är röd, fin är den också!

lilla idisen skrev 2009-03-28 21:39:02 följande:

• passionsblomman

Hihi, det är väl inget att be om ursäkt för! Bara bra om TS vet att den är röd, fin är den också!

lilla idisen skrev 2009-03-28 21:39:02 följande:

Svar på tråden kan nån tipsa om fin rosa ros?