• TMF

Egypten tips?

Egypten är helt fantastiskt! Vi har varit där två gånger, ena trippen till Hurghada och andra i Sharm El Sheikh. Jag har fullständigt förälskat mig i landet, muslimerna och såklart hettan. Solen.

Är ni ute efter matupplevelser och specifik service rekommenderar jag inte Egypten som resmål för en Bröllopsresa. Är ni dock ute efter fantastisk snorkling, kristallklart vatten, vänliga människor och coola upplevelser så åk!

Hurghada är skitigare, mer bakterier och mer hantering med pengar, men är oerhört genuint. Dock ansåg vi att snorkligen inte höll klassen vi är vana vid (Västindiden, Australien, Thailand) men Sharm El Sheik höll faktiskt måttet. Vi blev överraskade! Där rekommenderar vi Oktober/November starkt! I Sharm El Sheikh bodde vi på Grand Azur ****, med helt underbar strand och med en träbrygga 1 km ut i havet med galet amazing snorkling!

Det beror ju lite på hur man ser det och vad man vill ha. Vill du ha mer tips eller bilder från Sharm El Sheik där vi bodde så hör av dig!

/TMF

• TMF

... Förresten, som de andra ovanför här säger, det går alldels utmärkt att kombinera med en nilenkryssning. Sedan från Sharm El Sheikh finns det också mkt bra turer till Jerusalem i Isral, Petra i Jordanien, dyk/snorkelutflykt till världens 6e bästa dykställe - DAHAB. Det är en upplevelse för livet att snorkla där. Reven är enorma, långa och fiskarna ännu mer klara i färgerna än någon annan stans.

Svar på tråden Egypten tips?