Vad ska jag handla i USA?
Några tips på vad jag ska shoppa nu när jag ska till USA?
Några tips på vad jag ska shoppa nu när jag ska till USA?
beror väl på vad du vill ha o behöver...
menar du till bröllopet eller till dig?
sist jag åkte köpte jag
leksaker+kläder till barnen
vinterkängor på levis jeans till mig, suuuper billigt
Dollarn är ju superdyr nu (9 kr), så är det billig shopping du vill ha så kan det nog bli svårt tyvärr...
Smink och skor är ju mycket billigare där.. likaså om du ska hitta lite kul saker till bröllopet..jeans är billigt.. beror ju lite vad du behöver och använder annars..beror också på var du ska i Usa och vilken sorts affärer du har tillgång till.
Vet ju inte var du ska exakt men jag rekommenderar ett besök på någon av premiumkedjans outlets (www.premiumoutlets.com) där har jag fyndat en massa kul saker både på öst och västkusten - ha en trevlig resa :D
Sen finns ju den kedjan som heter Target. De har jättemycket kul, sån där affär som har allt liksom, och bra priser. Finns definitift över hela Kalifronien men jag tror även i hela Usa.
Chrisse och Jonas skrev 2009-03-15 11:50:20 följande:
Röd och vit logga, som ett bullseye. Finns den i Australien med, coolt.. önskar den fanns i Sverige.. men då hade det endå inte varit så billigt.. haha. Men visst är det kul att gå och kolla där..
Köp converse sneakers och hårprodukter tex Redken
Chrisse och Jonas skrev 2009-03-15 12:13:36 följande:
Joji (och alla andra) då har du flera bra outlets att besöka - vet ju inte vad du har för stil men om du gillar de klassiska amerikanska märkena som ralph lauren, tommy hilfiger, donna karan, nautica m fl så köp det där och ingen annanstans - skiljer enormt i pris från stadsbutikerna - för att inte tala om vad det kostar i Sverige :(
Tips på bra billiga affärer är Ross, Marshall's, Kohls, nordstrom rack, loemans och TJ.Max.Säljer märkeskläder/smycken/skor.etc jätte billigt. Varuhus liknande åhlens är Macys, Bloomingdales, JCPenny, Nordstrom och Sears. För billigt smink besök CVS lr Walgreens (ofta köp 1 få 1 gratis och liknande). Barnkläder hittar du billigt på bla.Carters, the Childrensplace, Jamboree, Baby Gap och Old Navy. Jag shoppar mycket på forever 21 (vårt HM), Charlotte Russe, Bebe.etc. Varuhus där du kan hitta ALLT är som sagt Target och Walmart. Ett bra tips är att kolla in alla medicin hyllor här också.. bästa köpet är NYQUIL (köp både day och night-time!), works wonders när man är förkyld! Hmm.. är nog det jag kommer på nu.
Allt som är Amerikanskt (vilket let's face it är det mesta) är billigt där. Själv handlar jag kläder, smink och skor tills jag dör varje år jag är där ;)