• maj2010

Toastmastern gör festprogrammet?

Vi diskuterade bröllopsfesten och kom in på det här med festprogrammet och vad som ska stå i det. Min sambo hävdar att det är toastmasterns uppgift att göra festprogrammet. Jag som gillar pyssel och dessutom är något av ett kontrollfreak protesterade vilt

Hur gör ni?

• Svar på tråden Toastmastern gör festprogrammet?
  • didis

Oj! Kolla så toastmastern håller med om det!

Jag har aldrig varit med om att det är toastmasterns uppgift men när jag läser här på BT är det många som lämnar över betydligt fler uppgifter till toastmastern än vad jag är van vid. Bara ni är överens så att ni inte står där med två olika häften eller alternativt inget alls!

• Igia

På min systers bröllop så gjorde toastmasterna festprogrammet. Tror det är upp till var och en. Han kan ju få göra det men att ni får en inblick idet. Vi vet inte hur vi kommer att göra. Jag önskar att vår toastmaster vill göra det men vet inte om han har tid till det. Vi kommer förmodligen att göra det tillsammans...

• lecaroline

Vad ska man ha en toastmasters till om de inte gör sitt "jobb"?
    De ska till och med sköta mingelaktiviteterna...

• 040409

vi har ett värdpar/toastmasters och de gör festprogrammet, de tog de själva för givet och tycker både det är skönt att inte ha det oxå att tänka på, pluss att det är lite kul med överraskning.
    Vi har dock hjälpt till och gjort gästpresentation och bordsplaceringen och skickat vidare till dem

• nni

Jag vill ha hjälp med festprogrammet som allt annat. Så vi hjälps åt. Tänker inte lägga allt åt våra toastmadames. Vill vara med själv !

• EmMa09

På vår toastmasters bröllop så gjorde deras toastmastrar jobbet, (de var släkt till dem) men vi kommer att göra våra egna festprogram (vår toastmaster är en kompis till oss)...

• lolca

Vi gör vårt program själva. Dels för att vi är kräsna med layouten och dels för att vi tycker att det är rätt kul! =)

• Sobeit

Våra toastmadamer gör festprogrammen. Vi gör själva bordsplaceringen och skriver lite om gästerna.

• HurraViSkaGiftaOss

Vi gjorde vårt därför att toastmastern känner inte alla gäster så vi hade fått skriva texten ändå. Plus att jag ville ha det på ett väldigt speciellt sätt.

• 1augusti2009

Titta på DN.se där skriver Magdalena Ribbing om vett & etikett. Toastmaster/madam har inga sådan uppgifter... Deras uppgifter enligt tradition handlar om talen.

Men vill man gör afestprogram och övriga uppgifter är ju det upp till var och en, men det är inte deras "jobb"

lecaroline skrev 2009-03-16 17:08:59 följande:
    Vad ska man ha en toastmasters till om de inte gör sitt "jobb"?De ska till och med sköta mingelaktiviteterna...
Svar på tråden Toastmastern gör festprogrammet?