Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Brudbukettshållare

Fråga om du kan få hyra ett stativ av floristen.
    eller så ordnar du med en cylindervas som du fyller med sten/grus så du kan sticka ner handtaget i det.

• passionsblomman

Jag tror många av de "vanligt" bundna runda buketter som är så populära just nu, är MINST lika tunga att bära. De blommorna har alla stjälkar kvar nämligen, medan de som är stuckna i hållare i huvudska är väldigt avkortade.

Det är också en fråga om att buketten ska vara tekninskt utförd så att den har god balans i handen, och inte blir för framtung.
    OCH att man vet hur man ska hålla i den. Står man och kniper ihop nhanden runt handtaget allt man kan, då blir det garanterat jobbigt.

Svanboet skrev 2009-03-17 11:39:45 följande:
    bra tips!Jag undrar bara hur man orkar hålla en så stor och tung bukett under vigseln, blir inte armen trött?
  • passionsblomman

Jag visar alltid och tjatar... och det tycker jag man måste, men det är nog högst olika hur floristen är. men du ska ABSOLUT få svar om du frågar!
    Ibland glöms det nog, eftersom det nästan alltid är ngn annan än bruden som hämtar buketten.

Svanboet skrev 2009-03-17 12:53:30 följande:
    Finns det hjälp med "hållandet" att få hos floristen?Såg på tv för många år sedan att det fanns brudkurser i Sthlm-området men jag har aldrig sett en sån.
  • passionsblomman

Obs ordet HYRA i mitt inlägg... såna där stativ är svindyra, så jag tror nog man får hyra det, precis som med tex tårtställningar och sådant från bageriet...

Svar på tråden Brudbukettshållare