• FruStolpe

Annorlunda inbjudan????

Jag och min man ska ordna fest i sommar...vi fyller 50 tillsammans. Alltså våra åldrar plus varandra blir 50.
    Nu skulle jag vilja ha tips på en annorlunda inbjudan...kortet, texten o.s.v. Har ni nån gång fått/sett/skickat ut en annorlunda inbjudan? Tipsa mig gärna.
    Hade tänkt att inbjudan till först skulle se ut som en vanlig till ett 50-års kalas. Att när våra gäster öppnar den så tror de att nån släkting/bekant fyller 50...på pärmen då. Men sen när man öppnar kortet så då skulle den vara lite modernare och skämtsam. Tänkte dessutom ha 80-tals tema på det hela då vi är födda på 80-talet.

Mycket tacksam för alla tips och idéer!

• Svar på tråden Annorlunda inbjudan????
  • Mörk Ängel

Jag har funderat på rullade inbjudningar.

• FruStolpe

Mörk Ängel skrev 2009-03-17 11:29:25 följande:

Jag har funderat på rullade inbjudningar.
    Ahaa...hur postar du dem då? Eller delar du ut dem personligen?
  • Fru Indosaurie
    FruStolpe skrev 2009-03-17 11:30:22 följande:
    Mörk Ängel skrev 2009-03-17 11:29:25 följande:Ahaa...hur postar du dem då? Eller delar du ut dem personligen?
    hushållspappersrullar, jag håller på att spara nu till våra bröllopsinbjudningar
  • Mörk Ängel

Nej, jag har inte funderat över det så mycket. Men jag tänkte väl att man kan lämna dem själv i postlådan. Kanske ta en liten dagstrip och göra det.

• FruStolpe

Ahaa..okej. Tack för tipset..

• JesHed

Vi fick en bröllopsinbjudan som en flaskpost...!
    När vi skulle tömma brevlådan låg där en vinflaska och i flaskan ett fint ihoprullat papper med brända kanter.
    Kul och annorlunda!

• FruStolpe
    JesHed skrev 2009-03-17 13:32:22 följande:
    Vi fick en bröllopsinbjudan som en flaskpost...!När vi skulle tömma brevlådan låg där en vinflaska och i flaskan ett fint ihoprullat papper med brända kanter.Kul och annorlunda!
    Det kunde passa riktigt bra, då vi tänkt att som en del av programmet ha skattjakt. Vi kommer att vara på stugan så... Men nu dricker vi ju inte vin... Kan man köpa tomma flaskor nånstans?
  • Mörk Ängel

Äh, saftflaskor funkar väl också?

• Villesmamma

Ikea har flaskor. Du kan kolla in min inbjudan. vi har personlig inbjudan på en dvd skiva.
    På den rullar bilder på mig från 0- idag år och M2bs. Sen bilder på oss tillsammans under alla våra 11 år och sen kommer en film där vi bjuder in gästerna till vårt bröllop.
    Lycka till!

• Sååå lurade

På framsidan till vår inbjudan står det.
    "P frågade mig vad jag vill ha i 30årspresent och jag svarade..."

och i injudan står ... Bröllop

• FruStolpe

Ohhh..tack, tack tack för era fina tips.

Svar på tråden Annorlunda inbjudan????