Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

När ska man beställa brudbukett

Du bör fråga den butik du tänkt dig1

Det finns butiker som har senast tre månader innan och det finns de som har en vecka innan...
    Det beror givetvis på hur mycket man jobar med just bröllop. Du gifter dig en VÄLDIGT bröllopstät tid på året, så du bör säkra upp att du får tid för konsultation och att de inte blir fullbokade.

Mycket möjligt att de säger"kom tillbaka i mitten av Juni" men då vet du ju det!

• passionsblomman

Framförhållning uppskattas kan jag lova dig! Om du visste hur många panikarbeten man får stå med! Inte minst till begravningar....

Nippran skrev 2009-03-17 23:23:48 följande:
    Normalt sett så behöver floristen egentligen en vecka på sig att få ordning på buketten. Om du behöver diskutera igenom förslag m.m. så bör du ta kontakt med floristen tidigare. Vid specialbeställning av särskilda blommor behöver de mer tid på sig.Vi har pratat med en florist i februari och ska nu återkomma med hur brudbuketten ska se ut och vad den ska innehålla. Vi ska gifta oss den 22/8. Jag har inte valt något särskilt som är svårt att få tag i men jag vill vara ute i god tid.
  • passionsblomman
    Ja då vet du ju! Det skulle gå att göra en rätt så rolig bok om allt man råkar ut för i en blomsteraffär....
    Nippran skrev 2009-03-17 23:44:46 följande:
    Det vet jag. Jag har haft en praktikplats som florist under ett år...Detta som jag skrev var min florist sade till mig.
  • passionsblomman

Klart du ska ha en droppe om du alltid tänkt dig det!
    De får ju anpassa proportionerna så den blir lagom till dig och din klänning!
    Fattar inte vem som hittat på att man inte kan ha droppe om man inte är lång...

MammaMiaa skrev 2009-03-18 11:39:40 följande:
    Jag ringde dit och hörde Det blir bra att komma dit efter midsommar. Nu vet jag det och det känns skönt. Men Jag vet inte om jag ska ha droppformad eller rund. Jag har inte så lång. Jag har alltid sagt droppformad. Men jag vet inte om de passar till mig. Som inte är längre än 158 cm.
  • passionsblomman

Jaså minsann! Då tänker jag skita i vad som står där, för jag håller inte med, så det så. Jag tycker det är utformning och proportioner som avgör. En kort person kanske ska ha en lite nättera skapelse än en som är 1,80, men varför man inte kan ha formen av en droppe, det får de isåfall bevisa för mig...

Ja, jag tycker också det är jätteroligt att vara med på ett tidigt stadium. Jag tror också att många skulle haut mycket av att få prata färger och teman och gud vet allt med en som faktiskt jobbar med det dagligen, när man sitter och ska välja allt möjligt. Vad kul med en duktig och engagerad florist!

Hemlig2009 skrev 2009-03-18 14:21:37 följande:
    Står i bröllopsmagasinen. Jag gick in till den florist jag hade tänkt mig och frågade när hon ville ha en beställning. "Direkt" sa hon och bokade in konsultation veckan efter. Hon tyckte det var kul att få vara med från början och inte när allt var klart. Har haft min bukett i huvudet när jag valt klänning och funderat på frisyr. Roligt att hon var så engagerad.
Svar på tråden När ska man beställa brudbukett