• FruStolpe

    Kan nån hjälpa mig med texten till inbjudan?

    Är texten ok som den är eller borde jag ändra på något? Nån som har tid att hjälpa..

    !!!Välkomna!!!

    Vi tänkte i år göra en fortsättning på midsommaren!

    Som ni alla vet så börjar jag och Andreas bli gamla, såpass gamla att lördagen den 20.6.2008 fyller vi 50. Visserligen så är det våra dagar här på jorden plus varandra som blir 50...men 50 i alla fall. :D
    Vill ni vara med oss och fira denna stora dag? Kom då till vår sommarstuga (från) kl.18.00-> och ha med er det ni vill grilla och dricka.
    Eftersom jag och Andreas är födda på det ljuva 80-talet så är temat naturligtvis just 80-talet. Så sök igenom era garderober och kom klädda i något från 80-talet. ;)

    Hoppas på att vi ses, meddela senast 10.6 till mig (Sofia 040-----) eller Andreas (040-----) om ni kan komma eller ej!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-18 09:32
    Hmm...undrar om jag borde lägga in nåt om att vi absolut inte ska ha några presenter. Detta är ju bara en orsak till en kul fest, inte meningen att gästerna ska känna sig tvingade till att ha gåvor med. Hur skriver man det på ett bra sätt??

  • Svar på tråden Kan nån hjälpa mig med texten till inbjudan?
  • FruStolpe
    MulleNuh skrev 2009-03-18 09:25:34 följande:
    Låter väl skoj! Men jag fattade det först som att ni är 50 år galma! Inte att ni är det tillsammans..
    Haha...lite det som är meningen. Hehe...
  • FruStolpe

    Hmm...undrar om jag borde lägga in nåt om att vi absolut inte ska ha några presenter. Detta är ju bara en orsak till en kul fest, inte meningen att gästerna ska känna sig tvingade till att ha gåvor med. Hur skriver man det på ett bra sätt??

  • FruStolpe

    Tackar, tackar, tackar!!!

    Inbjudan kommer att skrivas på ett pussel...det skickas sen ut och gästerna får pussla ihop sin inbjudan.

    Ja, bara en vanlig fest. Vi är redan gifta.

  • FruStolpe
    Aleta skrev 2009-03-18 10:04:09 följande:
    Hej!Det låter som en bra inbjudan, det enda jag reagerade på var att det står "jag och Andreas". Det känns som att det är mest du som bjuder in till fest.Jag skulle nog ha ändrat alla "jag och Andreas" till "vi" och först i slutet ser man att det står Sofia och Andreas. (Och inget mig före Sofia.)Kul idé med pussel!
    Sant! Det ska jag ändra på! Tänkte inte ens på det, antar att det gick automatiskt då det är jag som skriver och planerar.
Svar på tråden Kan nån hjälpa mig med texten till inbjudan?