bjuder ni alla?
bjuder ni hela släkten? eller bara dom ni umgås med?
bjuder ni hela släkten? eller bara dom ni umgås med?
Nej, skulle vi bjuda alla skull vi inte få plats.
De flesta kusinerna var bjudna men inte alla, av platsskäl, och då valde vi givetvis de som vi umgås med mest.
För min del tycker jag det blir roligare om man är några fler, vi var begränsade till 100 pers (största lokalen där man fick ta med egen dricka och som låg hyfsat centralt) men hade lätt kunnat bjuda flera!
Vi kommer bara att bjuda de vi umgås med = närmsta familjen. Föräldrar och syskon med respektive.
Vi bjuder bara släkt och vänner som vi umgås med.
Vi har bara bjudit dom som vi är riktigt nära och som vi träffar mycket, vi kommer bli som mest 30 st så vi har ett väldigt litet bröllop. Vi kommer sedan helgen efter bröllopet ha en "bröllopsefterfest" för alla vänner och bekanta.
Vi bjuder nästa hela släkten. Vi bjuder däremot inte våra vänner. Dom ska vi ha en fest för lite senare.
Vi kommer bara bjuda de delar av släkten som vi umgås med och som vi känner att vi vill ska närvara på bröllopet. Detsamma gäller vänner (fast vi har ju inga vänner som vi itne vill ska närvara)
Vi bjuder mycket släkt, men drog gränsen vid de kusiner vi inte vuxit upp med (som är äldre och har egna familjer) och som vi i princip aldrig träffar. Känns helt ok, inga sura miner. :)
Däremot bjöd jag bara en av mina kursare, som jag är nära vän med, och inga av de andra från universitetet som jag ändå träffar rätt ofta. Det skulle ha varit så svårt att bara bjuda några, skulle blivit minst ca 15 personer extra (som jag har mest kontakt med) och flera av de har respektive, så det hade blivit åtminstone 20 pers till. Så jag sket i det, jag har så stor släkt så jag har ändå bjudit typ tre ggr så många som min m2b. :)
Vi bjuder hela hans släkt och delar av min. Alla vänner. det blir 120 st iaf
Alla
Vi bjöd hela närmsta släkten, dvs alla kusiner. Vissa av dem har vi umgåtts mer med, vissa mindre. Men jag har träffat alla några gånger om året i alla fall. Sedan var det 6-7 kusiner (de som kanske inte står oss lika nära som andra) som valde att inte komma...