• lyckans lycka

bjuder ni alla?

bjuder ni hela släkten? eller bara dom ni umgås med?

• Svar på tråden bjuder ni alla?
  • Lady o Lufsen

Oj nej!!! Själv har jag 49 kusiner på min pappas sida och ytterligare 9 på mammas sida...vi bjöd bara släktingar som vi regelbundet träffar/umgås med och som vi tycker om.

• Taha

Hmmm...nä men trots det är det ca 60 släktingar som antaglingen kommer. Hade det inte varit för internationell finanskris och problem att få visum hade det nog blivit fler släktingar.

• Vena

Jag bjuder mina kusiner men inte deras barn. Vissa kusiner känner jag mycket för, Vissa inte, men bjuder alla av artighet.

• MV85

Bjuder familjen, eftersom vi i det räknar ut till och med kusiner med respektive o så självklart lite vänner (de närmsta typ).. Har valt att inte bjuda barn då vi hellre bjuder fler vänner (att välja bort kusiner eller liknande är inte alternativ för oss)

• Ravna

Nej, hade vi bjudit alla från min m2bs hemland hade vi säkert kunnat landa på över 600 personer. Nu har de visserligen inte råd att åka men ändå. Vi funderar på att åka ner och hålla en andra bröllopsfest där.

• Fenixx

bara dem vi umgås med. som vi träffar annars med och vill ha runt oss på våran dag.

sambon har så stor släkt så det hade inte våran budget klarat ändå och dem flesta träffar vi aldrig så.

• Livsvinst

Vi bjuder alla som vi har någon form av relation till. Vänner och släktingar. Vi slutade räkna inbjudna vid 133 personer. Vi tror att det slutar någonstans vid 150 personer.

Om vi skulle bjuda "alla" så hamnade vi någonstans runt 50 000 personer - eftersom att många av mina bloggläsare mer än gärna vill komma och vara med på bröllopet

Joanna på Livsvinst

• Lakritsbåten

Vi har avtänsat oss till alla kusiner, och deras föräldrar + de övriga släktingar vi har kontakt med.

• anja1661

vi bjuder hela min släkt efter som vi umgås tätt allihop!
    men m2b släkt bjuder vi inte alla ur då jag inte ens träffat dem!! jag och m2b har varit ett par i 4år och har jag inte träffat dem ännu så behöver vi ju inte bjuda de tycker jag

• Juni2009

Om vi bjuder släkter(alla på min sida) blir då dom ca 70 personer...

Då räknar jag min 5 mostrar o deras man och en morbror o hans fru. (äldste moster är ca 75 år)
    Deras barn är 14 barn (plus mig och mina 3 systrar)
    Vi är den yngsta av alla kusiner
    Sen har alla kusiner flickvän/pojkvän och barn...

Sen är sambos sida JÄTTEliten...
    Hans morbror och fru och deras 3 barn och deras 2 barn.
    Sambos lillebror och hans fru och deras 2 barn.
    Äldste släkte på hans sida är mormor som är 83år

Och vi är 5 personer.

Sen ska vi lägga på min pappas familj (pappa är omgifte) på 5 personer.

Jaa vi skulle bli bankrutt om vi bjuder alla släkter och vänner...

Nej tack, vi vill bjuda de som vi träffas dagligt.
    Då är det min pappa och hans familj,min mamma,systrar och deras pojkvän.
    Sambos föräldrar, mormor, lillebror med familj.

Resten är vänner. (ca 40 personer inkl barn)

Trevligare med gäster som man känner och umgås dagligt.

Svar på tråden bjuder ni alla?