Inlägg från: Ingan |Visa alla inlägg
  • Ingan

Juni 2010

Hej! Vi har också planerat att gifta oss den 12 juni:)så jag hänger på i den här tråden! Har dock inte kommit så långt i planeringen än, men hämtar gärna tips från er!

• Ingan

melonbuske: Tack! Jag bor i Linköping, men bröllopet kommer äga rum i Gryts skärgård, utanför Valdemarsvik. Var finns du själv?

JBB: Vi har bestämt kyrka, men inte bokat den ännu. Men vi har lite svårt att bestämma var vi ska ha festen. Antingen blir det på en restaurang, vilket vi har insett blir ganska dyrt, eller så ska vi hyra en bygdegård. Vi hoppas få komma och titta lite på de olika alternativen i maj. Annars har vi som sagt inte kommit så långt i planeringen än. Själv då?

• Ingan

JBB: känner igen det där, man har drömbilden av hur det ska vara och det känns lite tråkigt när man inte hittar det perfekta..! det är samma för mig och val av festlokal.
    Vårt tema är rosa, vitt och silver. Häromdagen gick jag och köpte en massa rosa organza, som jag tänkte att jag säkert kan göra något av! Har ni något tema?

Hur stora kommer era bröllop att vara?

• Ingan

Tack! Era färger låter också väldigt fina ihop, kungliga liksom:)
    80 pers, låter som ett stor bröllop i mina öron, men det är väl för att vi själva ska försöka hålla oss vid 50 pers. Men det är svårt att hålla antalet gäster nere med alla vänners pojk- och flickvänner. Gästantalet kryper hela tiden uppåt... vilka ska man bjuda egentligen? Bjuder ni respektive som ni inte träffat?

• Ingan

melonbuske: Oj, tråkigt att höra! Sänder en tanke till dig och din familj. Det kan inte vara lätt att gå igenom...

• Ingan

Syskons respektive är en självklarhet även om de inte träffats så länge, det är svårare med vänner som träffar nya killar till höger och vänster...:) och hur kul tycker de att det är att gå på ett bröllop där de varken träffat bruden eller brudgummen? jag är själv bjuden på ett bröllop i sommar där min sambo inte är bjuden, och det förstår jag helt och hållet eftersom hon aldrig träffat honom. Men jag är rädd att folk kan ta illa upp om man inte bjuder båda... Men men, det får väl bli en senare fråga!

• Ingan

Åh vad skoj med så många junibrudar! Har fått hålla mig härifrån lite pga av hemtenta och annat plugg:( Jag längtar också jättemycket efter att boka kyrka och lokal osv! Tänkte tipsa er om en bra länk för blivande brudar och brudgummar. Den ser kanske lite tråkig ut först men det finns massor av tips och en massa listor i pdf-format, där man kan checka av och har koll över sin planering. De tycks verkligen ha fått med allt! Ett tips alltså: money.howstuffworks.com/personal-finance/financial-planning/how-to-plan-a-wedding.htm

Hoppas ni har det bra i vårsolen!

• Ingan

Wow! Stort grattis melonbuske! Önskar er all lycka till!

• Ingan

Hehe, nja toakorgen får nog vänta en stund till;) Just nu tycker jag att planeringen går lite segt fram men vi kan inte ta itu med så mycket förrän vi bestämt oss vilken lokal vi ska vara i och nu har vi t.o.m börjat fundera på att byta ort. Men, idag är det bröllopsvisning på radisson hotel, och då kan jag ju inte låta bli att gå på den så klart:) Ska dra med sambon också! Hoppas man får lite inspiration av klänningarna som visas!

• Ingan

Kisseh: Skönt att ha ekonomin för bröllopet fixad, ett orosmoment mindre! Vi har egentligen också tillräckligt med pengar i dagsläget, men det är mest min sambo som har sparat (jag är student) så jag ska jobba häcken av mig i sommar så jag också känner att jag bidrar:)
    Jättesöt klänning!

Glad påsk till er alla!

• Ingan

Äntligen har vi också kommit igång lite, i helgen har vi tittat på en massa lokaler, igår var vi i Söderköping och skulle kolla på ett ställe men det var redan uppbokat den 12 juni nästa år:O vilket är vårt preliminära datum. Jag som tyckte vi ändå var ute i ganska god tid! Så nu gäller det att bestämma sig för vår del då vissa ställen och kyrkor verkar vara väldigt populära. Men vi står och velar mellan mer färdiga paket och mer egen ihopsnickrad fest, typ bygdegård. Svårt -finns fördelar (och givetvis nackdelar) med båda!

Svar på tråden Juni 2010