Inlägg från: Kisseh |Visa alla inlägg
  • Kisseh

Juni 2010

Vi gifter oss också juni 2010. 5e juni närmare bestämt, i Östersund.

Vi har bokat prästen och lokalen bara. Vi känner en präst så vi ville görna att hon skulle förätta vigseln.

Längre än så har vi inte kommit, bara lite lösa planer än så länge.

• Kisseh

Tack för det varma välkomnandet =)

Vad tråkigt att höra med dina föräldrar. Jag förstår att det inte känns så lägligt att berätta det nu. Men du får se det så här att när den värsta turbulensen runt deras separation har lagt sig, så kommer ni med ett budskap som alla kan gläjas åt istället.

Vi har berättadt det för våra familjer, men det är underförstått för de flesta. Min halvbror frågade t.ex om vi tänkte gifta oss när vi sa att vi hade förlovat oss och då kunde vi inte riktigt hålla masken.
    Men datum har vi bara berättat för min mamma och syster samt hans mamma och pappa (min far har gått ur tiden). Dock är hans mor den som pratar bredvid mun mest i hela världen, så när vi var hos hans bror för någon månad sedan så frågade svägerskan hur det gick med planerna.
    Kul. Kul att man får gå ut med nyheten själv liksom...

Jaja, så läge jag får min karl så är jag glad ändå =)

melonbuske skrev 2009-03-26 10:06:26 följande:
    Kisseh och mahea: VÄLKOMNA :D Vi har heller inte gått ut med någon nyhet, vissa närmare vänner vet, men inte mer än så. Dessutom ska mina föräldrar precis separera så just nu känns det inte som ett läge att berätta. Dock har vi tänkt att berätta när vi förlovar oss. Men som sagt, ni är båda välkomna hit! :)
  • Kisseh

Hoppas ni inte har alltför många gemensamma bekanta då ;)

voj skrev 2009-03-29 18:21:44 följande:
    Vi har bestämt oss för den 19 juni 2010 eftersom det är lördagen närmast midsommarsolståndet.Nu har jag fått höra att Kronprinsessan verkar ha valt samma datum men vi var iaf först ;)
  • Kisseh

Haha, vilken tur för er ;)

voj skrev 2009-04-02 20:18:25 följande:
    Kisseh: njae ;) CG (Carl-Gustaf) blev förståss lite besviken men satsar på att hinna till vår fest iaf *ler*
  • Kisseh

Vad skönt! Jag och min sambo fick bårda tillbaka en hel del på skatten så nu är hela budgeten fixad. Det är skönt att slippa oroa sig för pengar tycker jag.

Har preliminärbokat en lokal och i helgen kommer min mamma uppp från stockholm och jag har mailat herren som har hand om visning av lokalen så vi ska förhoppningsvis åka dit på fredag och kolla. Är så glad att mamma kommer upp och tittar med oss. Även min syster som ska vara tärna kommer så jag ska försöka få med dem och kolla på brudklänningar med mig =)

Har även fått näbbklänningen som min bonusdotter skall ha i kyrkan. Den skall sys om lite men den är så fin! Finns bild på den i mitt galleri =)

Glad påsk på er alla junibrudar =)

• Kisseh

I fredags var vi och kollade på lokalen som vi hade preliminärbokat och den såg jättebra ut så nu har vi spikat den :) Mannen som arbetar där är så otroligt hjälpsam och trevlig så det känns jättebra!

Har alla haft en trevlig påsk?

• Kisseh

5e juni skall vi också gifta oss =)

Det var jättefint på det avsnittet. Påminde mig om ett ställe vi brukade vara på när jag var liten, men jag minns inte vad det hette.

Vart i sverige bor du? Eller vart skall ni ha bröllopet är kanske en mer relevant fråga ;)

April 99 skrev 2009-04-14 18:41:47 följande:

Eftersom det lutar åt den 5:e juni nästa år (dagen efter min m2b 30 årsdag) så hänger jag på här :)Alvastar-jag vill gifta mig ute, fast då under tak så jag letar efte nått fint sånt ställe. Blev alldeles såld på det ajg såg i "vårt bröllop i era händer" när de gifte sig i en typ paviljong, då spelar det ingen roll i fall det regnar. Hur tänker du? Har du hittat ert drömställe?
  • Kisseh

Precis, det ligger i Hagaparken i Solna om jag inte missminner mig. Var så länge sedan jag bodde i Stockholm men jag har för mig det iaf :)

Lerum ligger strax öster om göteborg va?

Vi kommer nog gifta oss i Jämtland tror jag. I en liten by utanför östersund som heter Häggenås. Där är min m2b uppväxt. Själv har jag flyttat runt så mycket i mitt liv så jag har inten "hemstad" eller "hemkyrka" känns det som. Så för mig passar det bra att vara där. Så länge jag får bestämma allt annat bara ;) Närå, bara skojar.

April 99 skrev 2009-04-14 18:55:24 följande:

...och och Gustav den III´s paviljong ligger i sthlm trakten eller?Kisshe-vad skoj! Bra att du fråga i vilken del av landet vigseln ska vara, har tre orter att välja på, våra hemstäder + där vi bor (täck samanlagt halva sverige ungefär). Men tittar mest i Lerums komun :) Vart ska ert bröllop äga rum?
  • Kisseh

Jaha vad roligt =)
    Vi tittade lite på frösö kyrka också men tog häggenås istället. Däremot skall vi ha mottagningen på stocke titt =)
    Om ni inte vill ha kyrklig vigsel men har funderingar på frösön kan ni ju typ ha både vigsel och mottagning på stocke el. dylikt. Är ju som du säger väldigt fint där ute, speciellt i Juni. Eller ha vigseln ngn annanstans och sen hålla till ute på golfkrogen eller så, den har ju också väldigt fin utsikt över storsjön.

April 99 skrev 2009-04-14 19:23:12 följande:

kisseh-ojdå! Vet precis var häggenås ligger, kommer från Östersund :) (en av hemorterna alltså) funderade länge på försö kyrka (så vackert runt omkring) men ahr ju valt bort kyrlig vigsel så....Lerum ligger norr om göteborg ja :)Alvastar-låter toppen fint! Jag ska kolla upp ett ställe, men inget är klart...där är det vackert iallafall
  • Kisseh

Vad roligt! Grattis =)

Ellabay skrev 2009-04-15 00:05:06 följande:
    Nu var kyrkan bokad! weeeeiiiiii!!!
  • Kisseh

Jag tror att jag har hittat min klänning! Det är bara det att det är så lång tid kvar, tänk om något annat dyker upp? Men samtidigt vill jag inte chansa och inte köpa den, för det är en unik vintageklänning och om jag inte tar den och inte hittar någon annan så kanske den inte finns kvar sen.

Vet inte hur jag ska göra....

• Kisseh

Tror jag ska köpa den faktiskt. Är lång tid kvar som sagt var men vad tusan. Skulle bli riktigt ledsen om jag inte hittade någon annan och den där gled mig ur händerna.

Vad roligt för dig att börja kika på lite kläder. Hur gör ni? Låter du din m2b se dig i klänningen innan? Jag lät min följa med och titta på min. Hade sån beslutsångest och kom fram till att det viktigaste är ju att jag och han tycker att jag är fin, såjag ville ha hans råd. Men jag skall göra lite ändringar på den längre fram, och dem kommer han inte få ta del av =)

yatzy86 skrev 2009-04-17 14:22:14 följande:
    KissehSvår sits, förstår hur du tänker hade själv tänkt exakt likadant. Jag minns hur det var till studentbalen, hittade min långt innan, Sedan vågade jag inte ens titta på andra klänningar. Så köper du den så titta inte åt andra klänningar sedan :) Men klart svårt hålla ögonen istyr kanske hehe =)Vi var inne och tittade på kläder idag, kändes pirrigt =) Vi provade inget utan mest tittade och pratade med de i butiken. Men om någon vecka ska vi nog tillbaka för att börja prova lite så man har ett hum om vad som finns och hur man ser ut =)
  • Kisseh

Hej igen alla. Har varit brta ett tag. Mycket jobb och plugg :(

Men idag har jag köpt min klänning! Har inte lagt upp några bilder i galleriet än. Men det kommer så småningom =)

Svar på tråden Juni 2010