Inlägg från: Ellabay |Visa alla inlägg
  • Ellabay

Juni 2010

Nu ansluter jag mig här i tråden. Vi har nu pratat med våra föräldrar och berättat att vi vill gifta oss. vi har än inte bokar kyrka men det är väl bara en tidsfråga. :)
    Vi gifter oss på självaste midsommarafton (25 juni) på min m2bs dopdag tom. :)
    oh, känns riktigt skrämmande men roligt då vi nu vart förlovade i snart två år... :) hoppas allt går vägen nu. :)

• Ellabay

oh jag längtar tills vi kan boka kyrka. Vi har två kyrkor vi ska välja mellan. Sen ska vi också prata med våran präst som också är min svärfar och se om han vill och kan viga oss då. :D Kommer bli riktigt speciellt då ens svärfar viger oss. Längtar tills vi kan gå ut med våran nyhet och sätta igång planeringen. :)

• Ellabay

vi har inte kommit speciellt långt med planeringarna då vi helst av allt vill boka kyrka och lokal först. Eftersom vi bor uppe i norr och kyrkan vi har planer på att gifta oss i (min hemstad) finns i sthlms trakten, Och min sambo har inte vart inne i kyrkan än så vi väntar tills i maj/juni då vi vart nere på bröllop. :) Men jag vill boka NU! :)

• Ellabay
    voj skrev 2009-04-04 21:05:01 följande:
    Ujuj!Jag skulle nog kunna gifta mig i sommar så långt som jag planerat (nää egentligen inte men ni vet...) Ikväll har jag fått ordning på mallen till inbjudan och informationbladet som följer med. Vi har även en kontakt på papper som vi ska besöka.Lokalen är bokad och festen ingår.ringen vet vi nästan hur den ska se ut, har betämt mig för blommor, håret är på utväxt och klänningen nästan bestämd...Vet inte vad jag ska göra med resten av tiden nu ;) (eller inte)puh!
    Skönt att vara så förberedd! Tror vi kommer köra igång med det mesta så fort kyrkan och lokal ör bokad. :) Läääääängtar!
  • Ellabay

vi bokar kyrka imorn och kommer leta lokaler och kolla in dom i slutet av maj då vi åker ner till min hemstad igen. :D

• Ellabay

Nu var kyrkan bokad! weeeeiiiiii!!!

• Ellabay

Vi ska på utförsäljning nästa vecka. Är en bröllopsbutik här i umeå som läggs ner så vi kanske kan fynda något får vi hoppas på. :)

Dessutom har jag nu frågat mina två brudtärnor och dom har glatt tackat ja!
    Nu ska bara min m2b fråga din bestman. :)

• Ellabay
    Sussii skrev 2009-05-03 22:50:26 följande:
    hej på er alla juni brudar 2010 :D har skuggat igenom sidorna och har upptäckt att 5 juni är populärt bland många då många av er ska gifta er då! :DROLIGT :D:D:DSjälv så har vi spikat 26 juni 2010 :Dhar ni kommit nån vart i planeringen? :D
    Hej! Vi ska gifta oss den 25 juni! Ser ut som många ska gifta sig samma dag som viktoria och daniel. :)

Vi letar lokaler för fullt och ska strax åka ner till södertälje på bröllop så då kollar vi runt medans vi väl är nere. :)
    Bröllopsklänning har jag börjat kolla nu. blir en klänning från littlecoral.com. Min granne beställde därifrån och är supernöjd. Hennes klänning var sååå vacker!!
  • Ellabay
    Sussii skrev 2009-05-05 20:25:39 följande:
    Ja verkar som många gör det. jasså dagen inna mig då. visste inte att de hade vigslar mitt i veckorna. :Dspännande, jag har redan hittat min klänning och skall beställa den snart så fort jag har gjort en ordentlig måttning. :D lokal kvar att boka annars har vi kommit bra bit på vägen med en del små saker iaf :D
    Mitt i veckorna? det är en fredag. :D och midsommarafton också..
  • Ellabay
    Sussii skrev 2009-05-09 09:59:44 följande:
    Ja alltså är det inte vanligast at tkyrkan "bara" har vigsel lördagar? :S jag kan vara ut eoch cyckla men undra ju för det var ett så ovanlig dag att gifta sig då dem flästa jag har mött här inne har lördagar :S
    Tror inte midsommarafton är en sån "ovanlig" dag att gifta sig på. Men kyrkor har vigslar på fredagar. Men visst är det vanligare att man gifter sig på lördagar.
    Min blivande svärfar är präst och han har vigslar en helt vanlig vardag. Det blir svårare att få gäster att komma kanske.
    Den 25e är vårt datum och nu hade vi tur att det föll en fredag som de flesta går halvdag på. :)
  • Ellabay
    Sussii skrev 2009-05-17 10:41:45 följande:
    Vi hade oxå den 26/6 men har bokat om då vi itne vill gifta oss på nått "förknippandes datum" som då är midsommar afton om ja gmins rätt eller midsommar dagen? sen undviker jag gärna alla hjärtans dag och julafton osv. har nått illa i huvudet om att det kan ju ta slut en dag och då sitter man det "högtida datumet" som tex alla hjärtans dag och är ledsen :/ vet inte vad jag ville komma emd detta babbel men iaf när vi var i kyrkan tyckte dem att den 19 skulle passa så det blev så :S Vill inte ha i juli av nån konstig anledning coh inte tidigare än slutet av juni. Hmm så ändrat och klart.
    Nu vet jag inte om du syftar på just midsommardagen i helhet eller just datumet. För midsommarafton och midsommardagen är ju aldrig på samma datum. (eller jo ibland så men iår är ju midsommarafton den 19.e nästa år den 25.e) Vi gifter oss ju som sagt på midsommarafton men det är inte de som kommer att symbolisera vårt giftemål utan det är daumet den 25.e :)
    Det är en annan sak att gifta sig på alla hjärtans dag då den alltid infaller den 14 februari. Just det datumet undviker jag väldigt gärna. :)
  • Ellabay

vårt färgtema ska gå i vitt vinrött och lite små detaljer av silver. Vi bestämmde oss på en gång och färgerna känns klockrena! Så vackert tillsammans!

• Ellabay

Oooooooooh, nu har vi börjat ångra oss angående kyrkan och att gifta oss i södetälje (min hemstad)
    Vi bor i umeå och vi börjar känna att umeå känns mer rätt.
    Vet inte riktigt vad jag ska göra då vi redan bokat kyrkan och gått ut med att vi ska gifta oss i södertälje.
    Bokar vi om kommer folk fråga varför och kanske vissa tom inte har möjlighet att ta sig upp hit. Men man måste följa sin magkänsla ellerhur? Det är ju trots allt vi som gifter oss och inte våra gäster. Min sambos släkt är ju från norrland så dom kommer lätt men medans min mormor o morfar bor på gotland och mina morbröder bor i tälje. Kollade gästlistan och kom fram till att ungefär 10 personer av alla är jag osäkra på om de skulle ta sig upp hit. :S

Virrigt inlägg jag vet. Klockan är ju ganska sent och jag är sömnlös.

Svar på tråden Juni 2010