Inlägg från: Skogshuggarbrud |Visa alla inlägg
  • Skogshuggarbrud

Juni 2010

Hejsan alla juni-brudar! Nu hittade jag äntligen en tråd som passar oss! Vi har preliminärt sagt att vi ska spika den 19 juni 2010. Har redan ringt både kyrka och resturang där vi vill ha festen och sagt till om detta datum! Längtar så otroligt mycket. Känns dock som vissa har planerat hur mycket som helst, medans jag bara spånat runt och har lite funderingar kring det hela. Känner igen pengaproblemet som vissa nämner. Köpte hus i september förra året och gubben min har fortfarande många projekt på g som han vill göra, samt att jag försöker att ta mitt körkort som jag skjutit upp jättelänge nu. Usch, bara en massa utgifter överallt. Samtidigt måste man helst ha en budget till huset okså ifall nått skulle gå sönder.
    Sen känns de fortfarande som att lågkonjukturen spelar stor roll inom jobb-marknaden. Får hoppas på att man får behålla jobbet, så de kan bli ett bröllop som man vill ha.
    Många utav er som funderat på att köpa kläder, skor m.m. begangnat?
    Har en fråga till er alla! Antalet tärnor och marskalk, måste det vara samma antal? Är inne på att fråga 2 st till att vara tärnor. Ska man då ha 2 stycken marskalker med?
    Mvh Skogshuggarbrud

• Skogshuggarbrud

Wiie! Har suttit och skrivit ihop inbjudningarna nu. Fick dem ganska bra faktiskt. Tänkte jag skulle göra dem helt själv, i förhoppning om att komma undan lite billigare. Dock vill jag då göra vigselprogram och festhäftena också, vilket kommer bli lite klurigare.
    Känns dock som att det är gott om tid fortfarande. Längtar nått otroligt tills vi ska berätta det för famlijen. Blir nästa vecka på lördagen, bara 12 dagar kvar!

• Skogshuggarbrud

Lycka till April99!

• Skogshuggarbrud

Hej alla... Kände att jag var tvungen att skriva av mig... Om bara ett par timmar ska jag och min sambo berätta för våra familjer att vi ska gifta oss. Snacka om att det känns i magen. Vi har bjudit hit dom på kalas, då jag fyllde år förra helgen, ska grilla och efter det blir det en lite mer speciell efterrätt. Har gjort vit chokladmousse med limemarinerade jordgubbar, vilket vi ska servera ihop med vår förlovningschampange. Åhh jag e såå otroligt nervös på hur de ska reagera och vad de ska säga. Önska oss lycka till!!!!

P.s Heja Malena Ernman i Moskva och ESC ikväll!

• Skogshuggarbrud

Idag är det "bara" 13 månader kvar tills den stora dagen. Känner mig pirrig redan nu, tänk då hur det kommer att kännas månaden och dagen innan. Vi ska nog inte ens snacka om hur det kommer vara på självaste dagen!

Så här långt är vi:
    - Kyrka preliminärbokad
    - Festen, värdshus med lokal och mat!
    - Bestämt färgtema vitt, silver och lila (lavendel)
    - Tärnor + marskalker tillfrågade och tackat ja!
    - Slipsar till brudgum samt marskalker
    - Bestämt oss för vilka inbjudningskort

Men oj vad mycket som finns kvar. Hade tänkt jag skulle försöka hitta skor och ev klänning begangnat så man kommer undan lite billigare, men samtidigt vill jag ha min drömklänning! Får hålla utskick nu till hösten när alla bröllop för sommarsäsongen är över :P

• Skogshuggarbrud

Jag har också hittat och köpt min klänning! Har dock inte betalt hela än, men den är min! Är så glad samtidigt som jag känner att de känns som tidigt att ha hittat den. Men men, I LOVE IT! Längatar också så fruktansvärt mycket!!!!

yatzy86 skrev 2009-05-25 17:08:55 följande:
    Nu har jag köpt min klänning!! Haha vilken känsla :) Nu längtar man ju bara ännu mera tills den 5 juni :D
Svar på tråden Juni 2010