Inlägg från: April 99 |Visa alla inlägg
  • April 99

Juni 2010

Eftersom det lutar åt den 5:e juni nästa år (dagen efter min m2b 30 årsdag) så hänger jag på här :)

Alvastar-jag vill gifta mig ute, fast då under tak så jag letar efte nått fint sånt ställe. Blev alldeles såld på det ajg såg i "vårt bröllop i era händer" när de gifte sig i en typ paviljong, då spelar det ingen roll i fall det regnar. Hur tänker du? Har du hittat ert drömställe?

• April 99

...och och Gustav den III´s paviljong ligger i sthlm trakten eller?

Kisshe-vad skoj! Bra att du fråga i vilken del av landet vigseln ska vara, har tre orter att välja på, våra hemstäder + där vi bor (täck samanlagt halva sverige ungefär). Men tittar mest i Lerums komun :) Vart ska ert bröllop äga rum?

• April 99

kisseh-ojdå! Vet precis var häggenås ligger, kommer från Östersund :) (en av hemorterna alltså) funderade länge på försö kyrka (så vackert runt omkring) men ahr ju valt bort kyrlig vigsel så....
    Lerum ligger norr om göteborg ja :)

Alvastar-låter toppen fint! Jag ska kolla upp ett ställe, men inget är klart...där är det vackert iallafall

• April 99

usch vad alla verkar ha kommit långt i sina planeringar...klänningar och bokade vigselplatser. Är det bara vi som än så länge bara kommit till funderingar?

kikar bara här, på nätet och i bröllopstidningar.jaja, kompisar som gifter sig i sommar verkar ju lyckas få till bröllop på ett halvår från frieriet så då borde vi ju vi kunna på ett år... :)

ska ta och åka ut till stället vi funderar på att ha vigseln på och kika för att sedan boka vigselförättare eller hur det nu går till när det är borgligt. att vi snart är i maj och straxt juni känns konstigt. Tänk vad vi håller på med om ett år...så nära, men ändå så långt borta (än)

• April 99

ubw-välkommen...skönt med fler som inte kommit någonstans eller riktigt vet i vilken ända av allt skoj man ska börja med :)

kisseh-stocketitt är så mysigt o ligger så vackert! ni kommer få en fantastisk fest där! frösön hade de blivit om vi skulle haft bröllopet "där uppe" men känns enklare att ha de på nuvarande hemmaplan i lerum tror jag. Lutar starkt åt det!

• April 99

ubw-välkommen...skönt med fler som inte kommit någonstans eller riktigt vet i vilken ända av allt skoj man ska börja med :)

kisseh-stocketitt är så mysigt o ligger så vackert! ni kommer få en fantastisk fest där! frösön hade de blivit om vi skulle haft bröllopet "där uppe" men känns enklare att ha de på nuvarande hemmaplan i lerum tror jag. Lutar starkt åt det!

• April 99

bluebrid och marialia:trist det där med pengar! just nu finns inte så mycket här heller, men får tillbaka en del på skatten som jag hoppas blir en bra buffert för ett relativt enkelt bröllop. Blivande mannen här vill inte lägga så mycket pengar för att ha ett bröllop, han vill bara ha mig till sin fru :)

kisshe-härligt med klänningen, hojta när ju lagt in bild!

idag var vi iallfall iväg ute i det strålande vädret o kikade på slottsträdgården/parken där vi funderar på ha vigseln. tyvärr var receptionen stängd så vi kunde inte fråga nått :( ska försöka hinna ringa till veckan o höra mig för lite. Otroligt vackert där i allfall! båda gillade vi det o då blir jag glad, det ska ju vara VÅRT bröllop!

på vägen längst allèn därfirån fanns en liten brygga o då sa jah "åh, kanske vi sklle gifta oss där" precis då såg båda ett brudpar som var på väg ut dit för bröllopsfotograferingen. roligt o lite pirrande känsla fick jag då, snart är det min tur!!!

• April 99

bluebride(menade bride men skriver för snabbt så vissa bosträver hänger inte med eller hamnar fel...sorry) trist, men en dag är det er tur, ni har ju varandra o er kärlek o den är viktigare än alla bröllop i världen, eller hur!

• April 99

vad mycket som hade hänt här inne då...roligt!
    välkomna ni nya! :)

skogshuggarbrud-har också precis köpt hus(flyttade in i september förra året) så utgifter finns det gott om + en liten son som behöver kläder o.s.v. oberoende av inkomster :) är också på spånar stadiet, funderar mest på vart vi ska ha vigseln så vi kan boka det + inbjudningskorten som jag tänkt göra själv, har ju ett år på mig så...klänning m.m. har jag funderat kan tänkas bli begagnat. kikar ibland in på blocket. för mig känns det bara viktigt att jag får en klänning som jag tycker är fin och som jag känner mig vacker i, sen om den är ny el beganat spelar minder roll.
    kan inte heller välja bara en tärna(om det nu blir brudfölje) utan dte måste vara två i så fall och ahr också funderat på det där med lika många tärnor som marshalker...

sitter nu och väntar ut att lunchtiden på stället jag ska fråga om vi akn gifta oss på ska gå ut så ajg akn få mer klarhet i om dte är där det blir eller om vi måste hitta något annat...*nervös* vet inte vart vi ska ha det annars..önska mig lycka till!

• April 99

alla har vi våra olika anledningar till datum valet kan jag tänka mig. Jag har alltid tänk mig i början av augusti, ofta fint och man är solbränd och så när sambon friade så blev de ganska självklart 5:e juni då det är dagen efter hans 30-årsdag, så så firar vi den! Pappa tyckte vi kunde gifta oss på hans 60-årsdag(19 juni) det hade kunna varit högtidligt, men det är kronprinssessans bröllopsdag och sambon kände så starkt för den 5:e så då kan de väl bli så...

själv tänker jag knappt på så mycket annat än bröllop så fort jag har en ledig stund, men kommer ingen direkt vart (har så fullt upp så här i slutet av terminen). Här är VI nu:

*bestämt oss för vart, men det är ute utan direkt möjlighet till lokal vid ruskigt hemskt väder(vi står under taken, men inte gästerna)är i en slottspark så vi får inte sätta upp något partytält. så plan B tål att tänkas på!(förslag)

*håller på att mailas angående bokningen av lokal (är en bygdegård precis mitt emot vårt hus i ett litet samhälle så jag känner ingen stress som många av er kanske gör att ni måste bestämma er och boka precis nu, men gärna så snart som möjligt!)

*har berättar för de närmaste så kan få älta bröllop i deras närhet(gladeligen!)

*diskuterar temafärg, vi tycker olika, men ajg funderar på att ge med mig då hans färg ändå är snygg, men inte så somrig som jag hade tänkt!

*funderar smått på att köpa hem och provgöra några inbjudningskort, se om min idé blir så som den ser ut i huvudet :)

Var är ni?

• April 99

vad kul att läsa lite om vad ni befinner er i planerandet...

själv är jag irriterad just nu...bygdegården vi tänkt boka vet ajg inte längre om det går (mummel mummel) komunen hänvisar till den lokala idrotts föreningen och den lokala idrotts föreningen till komunen så de blir att vända sig till komunen igen, med litet hop om att de faktisk hyr ut den fortfarande....idrotts föreningen har visserligen ett klubbhus till uthyrning med gångavstånd från bygdegården, men bygdegården ligger precis intill vårt hus så det kändes smidigt med allt och massa parkering och så kunde alla efetr middagen gå ut i vår trädgård vid fint väder å så...*lite sur* hoppas det löser sig....

vad som är svårt(så många bitar)...
    ex:
    *vad göra vid jättedåligt väder?(svårast)tar emot alla tips gladeligen!!!

*hur göra med lokalen?

*faktiskt datumet! Trodde det var klart, men helt plötsligt inser jag att då ska jag vid den här tiden, nästa år, vara i slutskedet och just nu är terminsslut och massa som ska avslutas,extra kvällsarbete o så. Blir lite stressad. Men samtidgt planera jag säkert upp min tid annorlunda när jag, och mina arbetskamrater, vet vad som komma skall :)

*att acceptera min sambos åsikter när jag frågar honom om ex. färgtema, då jag vill att det verkligen ska bli VÅRT bröllop, men jag samtigt vet jag ju vad snyggt det skulle bli om jag fick min idé igenom haha!

*gästlista(verkar som om jag tycket allt är svårt). Tycker det känns konstigt att min sambos kompis flickvän ska komma som jag aldrig träffat (om vi kör på vett och etikett om samanboende)och man då får ta bort en moster med familj för det blir för många. Eller kan man bjuda bara några kusiner men inte alla, det känns fel men de blir sååå många när alla har respektive eller familj.svårt svårt megasvårt! Har inte möjlighet att bjuda 100 pers. alla tankar här mottages!

om någon nu orkat läsa allt mitt pladder så tackar jag för det! :)

• April 99

Välkommen asil78! alla har vi kommit olika långt, men hos mig kommer vi ingenstans fast jag knappt tänker på något annat än bröllop när jag har tid. Inget bokat än varken vigselförrätare,exakt plats eller lokal...går trögt. men temafärg är valt (Yoho!!)sambon tycker att mitt alternativt blir jättefint(visste jag ju) han har fått övertyga mig om att han också tycker det blir bra, är så rädd för att bli en bridezilla och köra över honom utan att märka det(hu hemska tanke)....vitt som bas, med svart och vårigt grönt blir det!

fler som ska gifta sig borgligt förresten? jag tycker det är svårt att veta vilken vigselförrätare och när på dygnet man kan ringa. Hur gjorde ni?

• April 99

cerannjoh-åh, vad jag känner igen mig!det är ju lång tid kvar, samtidigt som man vet att tiden bara säger swisch (eller nått)! är också super duper velig! och det här med klänningen, hoppas fortfarande på att jag ska få bort lite s.k. babykilon...

Enda som är klart är temafärg och så vet jag ungefär hur inbjudningskorten ska se ut :)

• April 99

vår son kommer vara drygt 2 ½ år när vi gifter oss. Vi kommer inte ha bordsplacering, så för oss är dte inga problem, emn inte är det väl konstigt om hon sitter hos er, är ju mest naturligt tycker jag. Sen är det väl olika hur etikettföljande o så mn har, vi ska ju ha enkelt så...

• April 99

asil78- vi ska ju ha vitt, grönt och lite svart på inbjudningskorten,med grönt sidenband.
    Buketten har jag tänk mig med vita blommor och kanske några grönaktiga och mycket gröna blad å så...ev vitt sidenband om.
    sen så vita dukar och tallrikar o så med kvistar med gröna blad som blom dekoration, kanske ljus i grönt el vitt, använda det gröna sidenbandet som ex. "servetringar" alt. göra egna av gröna pärlor, knyta gröna och vita sidenband om vattenkaraffer och uppläggningsfat o så (ska ha buffé), använda mig av gröna löpare på de vita dukarna. Typ så...haha vad man har tänkt iallafall...

• April 99

Ellabay-vitt vinrött o silver är alltid fint tillsammans!

Asil78-tror absolut att de vet vad de gör och det kommer nog bli strålande vackert!

• April 99

ellabay-det är svårt med vart man ska vara, jag vet. Vi kommer från två städer 50 mil ifrån varandra och bor i en annan stad 50 resp 90 mil ifrån våra hemstäder (någon som hänger med?)släkt o vänner utspridda. Vi kommer gifta oss i vår nuvarande kommun, känns smidigast o mest rättvist på något sätt. kommer kanske tappa gäster, men det gör vi oavsett vart vi är så gör det som känns rätt för er!

alla ni som tänkt slå till den 5:e juni nästa år...hur var vädret hos er i år? Vi hade mulet, kallt med vissa dugg inslag...kändes lite trist, vi ska dessutom giftya oss utomhus och jag gick i fleecetröja iår...känns som att lite snygga,varma saker att dra över klänningen är ett måste. förslag?

• April 99

var skoj med så många nya:)

essapessa81-håller med om att det där med 1 årig förlovning har spruckigt sen länge. Sambon friade på 10 årsdagen(då förlovade i drygt 9 år), men men...mina föräldrar var förlovade i 20 år innan de slog till så 10 är ju inte sååå farligt haha...

Svar på tråden Juni 2010