Inlägg från: Jojjo82 |Visa alla inlägg
  • Jojjo82

Jag lånar ut...

Jag har nu varit på Ikea och handlat på mig snuskigt mycket prylar inför bröllopet och jag kom att tänka på att detta nog bara kommer att användas en gång om jag inte hittar någon som vill låna grejerna till sitt bröllop! Tänkte därför starta en tråd för gratis uthyrning av använda men ej förbrukade bröllopsgrejer.
    Så detta är vad jag har som vem som helst här inne får låna gratis mot att ni själva hämtar och lämnar tillbaka grejerna:

Hämtas i Örnsköldsvik:

78 champagneglas
    35 beiga tallrikar
    14 vita lakan
    36 värmeljushållare

Så, nu är det ER tur att värna om era medbrudars ekonomi och miljön!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-18 13:37
    Jag reserverar mig för eventuella förluster av grejerna, då vi tänkte ha ett sjujäkla party!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-26 20:05
    Vad underbara ni är tjejer! Vilket gehör för tråden Hoppas att ni fortsätter lägga ut era bröllopsgrejer för utlåning! KRAM!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 09:09
    www.delarmedmig.se

• Svar på tråden Jag lånar ut...
  • Jojjo82

Hehe, ja vi bor i Malmö, men bröllopet kommer att vara i Övik hos mina föräldrar och där lämnar jag också bröllopsgrejerna

sockersmulan skrev 2009-03-18 14:12:39 följande:
    haha, nu snurrade jag till det! fick för mig att du skrev malmö! är visst lite snurrig idag!
  • Jojjo82

Underbart!

28 Aug skrev 2009-03-19 08:08:55 följande:

Jag kan låna ut:120 champagneglas30 st värmeljushållare (låga "platta" inte de som ser ut som glas) ofrostadeFinns: Stockholm.
  • Jojjo82

Jag gifter mig den 23 maj. Jag skall låna ut glasen till en tjej i augusti och sedan skall min kusin låna dem nästa sommar, så jag tänkte inte sälja dem tyvärr...

mattiasmarie skrev 2009-03-19 18:59:12 följande:
    jojo när gifter du digh?? gifter mig 1aug. bor i malmö hade kunnat tänka mig köpa champagneglas annars behöver någonstans mellan 60-70st
  • Jojjo82

Jag är väl kanske lite naiv, men jag tänkte bara låna ut grejerna i god tro. Det är ju inte så att det handlar om några monstersummor direkt (champagneglasen gick på 1kr/st och tallrikarna på 20 kr/st). Jag ser hellre att grejerna kommer till användning en gång till än att jag inte lånar ut dem för att jag är rädd att inte få igen dem.
    Om man verkligen vill vara säker på att få igen dem, så kan man ju skriva ett lånekontrakt vid utlånandet och ta id på personen.

JBB skrev 2009-03-20 13:32:37 följande:
    En fråga: Hur gör ni när ett par vill låna något av er? Bestämmer ni en tid med paret, dom kommer och tittar och hämtar grejerna för att sedan lämnar tillbaka dom när bröllopet har varit. Men hur är ni säkra på att ni får tillbaka grejerna? Så man inte lånar ut saker i godan tro och sedan blir blåst på allt. Kanske kan man införa "pant"? Jag måste erkänna att det känns lite skrämmande att låna ut något till en "okänd", det finns många oärliga människor i världen.
  • Jojjo82

Det går så bra så!
    Det är bara att hämta upp dem i övik på ditvägen och lämna dem på hemvägen :) Skriv till mig på inboxen så får du mitt telefonnummer och mailadress

Gotlandsmamman skrev 2009-03-31 08:36:03 följande:
    Vilken bra tråd, du är ju bara så bra Jojjo82! Gifter mig 090704 på Gotland och skulle vilka låna 70 vita stoldöverdrag...kan hämtas upp mellan Skellefteå och Gotland några dagar innan och lämnas tillbaka några dagar efter...någon?Sen Jojjo82 så undrar jag om dina champagneglas går att få låna över helgen då?...även dessa hämtas isf några dgr innan och återlämnas ngr dgr efter...
  • Jojjo82

Hon gifter sig den 8/8, så jag gissar att hon vill hämta dem några dagar innan och lämna tillbaka dem nån dag efter.

sarahl skrev 2009-03-31 17:41:48 följande:
    vilket datum i augusti är de utlånade?
  • Jojjo82

Haha, då sitter vi och slipar på samma idé
    Då jag fick ett sådant gensvar på den här tråden, så håller jag på att utveckla en hemsida för just utlåning. Men, det är ju bra; Då finns det två sidor snart!

December 2009 skrev 2009-04-08 07:55:23 följande:

Jag blev inspirerad så bett mig karl fixa en sida där vi kan lista per län vad vi hyr ut resp söker Så folk kan annonsera smidigt och gratis Spara lite!
  • Jojjo82

Hej alla lånsugna!
    Nu har jag gjort ett utkast till hur utlåningssidan skulle kunna se ut. Den ligger på www.delarmedmig.se

Tyvärr har jag inte fått databasen att fungera än, så det går än så länge inte att göra någonting på sidan förutom att klicka runt bland menyerna :-P Jag jobbar för fullt med att kopplingen skall fungera så att ni snart skall kunna låna grejer av varandra!

Tänkte att jag lägger ut sidan även fast den inte är färdig än, så att ni kan få tycka till om den och ge kommentarer. Ni kan inboxa mig om ni har kommentarer och förslag på hur sidan skulle kunna användas.

OBSERVERA ATT DET INTE GÅR ATT REGISTRERA SIG, LOGGA IN ELLER ANVÄNDA SÖKFUNKTIONERNA ÄN!

• Jojjo82

Jag har anpassat kategorierna efter bröllopsgrejer, men det är jätteenkelt att lägga till fler kategorier, så det är bara att ni tipsar mig om det är något speciellt som ni vill låna ut.

giz83 skrev 2009-04-16 22:30:55 följande:
    ååååå va najs...=) hoppas den blir klar snart....=)kommer det bara att vara bröllopsrelaterade saker på sidan eller kommer det finnas andra saker?jätte skoj
Svar på tråden Jag lånar ut...