Inlägg från: tonårsmorsa |Visa alla inlägg
  • tonårsmorsa

Jag lånar ut...

Åh, vilken bra tråd. Jättebra initiativ Jojjo82!

Än har vi inte införskaffat något till bröllopet, men jag lovar att återkomma med vad jag kan bidra med. Alltid kul att kunna hjälpa andra.

28 Aug:
    Vi gifter oss i Stockholm. Behöver vi låna champagneglas så hör du definitivt ifrån mig längre fram.

• tonårsmorsa

Tanken att låna ut grejer är ju toppen. Och inte bryr jag mig om jag lånar ut grejer till någon som inte har något att låna ut. Att kunna hjälpa dem som inte har råd att skaffa grejer och ändå få ett fint bröllop känns helt rätt för mig.

Tycker också att det måste vara upp till var och en att avgöra om man vill ta deposition/hyra. Vissa saker av högre värde kanske man inte vill låna ut utan deposition, medan billigare småsaker inte spelar lika stor roll. Håller med Jojjo82 om att det är roligare om sakerna kommer till användning än att bara stå och samla damm.

Väntar med spänning på att sidan ska komma igång. Bra initiativ!

• tonårsmorsa

Sidan för utlåning ska väl bara fungera som en länk för personer att få kontakt med varandra. Hur man sen sköter utlåningen måste nog få vara upp till var och en.

Suss o Jonas skrev 2009-04-19 09:48:41 följande:

En fundering kring den här sidan om utlåning.Kan det inte finnas ett dokument man kan skriva ut där man ska skriva i vad som lånas ut, namn och adress på den som lånar, ev ersättningskostnad om något går sönder (kan ju vara valfri summa) senast återlämningsdatum. (något mer?)På så sätt har man ju ett dokument som båda parter skrivit under om det nu skulle vara någon som skulle vara oärlig.
Svar på tråden Jag lånar ut...