Inlägg från: TinkieWinkie |Visa alla inlägg
  • TinkieWinkie

Jag lånar ut...

4 juli

Francis skrev 2009-03-31 13:12:47 följande:
    När gifter du dig? Jag gifter mig 4 Juli så om du har stolsöverdrag då så lånar jag mer än gärna! Bor i gbg trakten så jag bor nära Kanske kompletterar dom något eftersom vi är 90 pers så jag kommer också ha utlåning om jag får låna dessa 80 st!Var på lunchen och kikade på lite ljusstakar och kommer antagligen köpa en trearmad silvrig klassisk ljustake, så dessa kommer finnas till utlåning om jag köper dem
  • TinkieWinkie

åh jag är ledsen, hade gärna svarat men jag värnar min anonymitet i cybervärlden

• TinkieWinkie

Då bokar jag den helgen för er

J D skrev 2009-03-31 13:46:08 följande:

Hej, vi vill eventuellt gärna låna dina potentiella stolsöverdrag den 8 augusti. Vi bor i Gbg.
    Efter bröllopet kommer vi gissningsvis kunna låna ut:
    20 ljusrosa kuddar
    4 lakan
    Markduk/Fibeduk (om den ej förstörs)
  • TinkieWinkie

Jag hoppas kunna låna ut 80 stolsöverdrag för jag SKA sy såna, nu har jag kommit på hur jag kan få ut 2 per lakan. Ska bara få tummen ur också..

Efter 4 juli Göteborg

MimmiMama skrev 2009-03-31 18:43:45 följande:
    Någon i Närke Värmland eller Göteborgtrakten som har något att låna ut runt den 18 juli?
  • TinkieWinkie

Hm, vet inet riktigt, kan återkomma. Har inget mönster klart ´direkt men vet att som jag gör det iaf skulle det ,
    funka
    med li,
    te ,bredar,e och ,
    lite hö
    ,gre st,
    olar

20090725 skrev 2009-04-05 20:17:33 följande:
    åhhh.... vad blir det för mått på dem???
  • TinkieWinkie

Men JÖSSES?? Lilleman stod bredvid och höll visst fingrarna på komma och enter.

Hoppas det gick att läsa:-S

• TinkieWinkie

Oj! Bra information för en nybörjare som jag. Finns sånt att läsa nånstans eller är det learning by doing?

J D skrev 2009-04-07 09:15:06 följande:

Snälla, det finns en tråd för festhäften www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3356169.htm... använd den istället så vi slipper en massa mailadresser i denna tråd. Och när det i festhäftestråden finns en person som delar ut sitt festhäfte får du gärna inboxa henne personligen istället för att skriva i tråden. Det blir så mycket tråkigare för oss andra som bevakar tråden annars.
  • TinkieWinkie
    giz83 skrev 2009-04-07 21:01:10 följande:
    varför kunde du inte bo i sthlms trakten för???hade sååå gärna vilat låna de till mitt som är nästa år, men iaf..men du kanske kan tala om hur man gör för att få ut två per lakan istället?
    Enkelt! Du får väl planera in en weekend i GBG och komma och hämta, sen är det bara att lägga bröllopsresan till Götlaborg

Jag kan beskriva hur jag TÄNKER göra iallafall Till våra stolar får man ut två per lakan om man delar lakanet i fjäderdelar på bredden.

Jag lägger en del över ryggstödet så den hänger ner i golvet baktill och fram över sitsen framtill. Får sy en söm på vardera sidan om ryggstödet då så det blir som en tub att dra över. Tar en fjärdedel till och lägger tvärs över sitsen så att den täcker sidorna av stolen nertill.

Så långt ser allt jättefint ut med lite nålar och tejp och häftapparat

Men hjälp mig nu ni sykunniga därute! Hur ska jag sy ihop detta till ett stycke? Jag är verkligen kass på sånt här förstår ni!
  • TinkieWinkie

Ah smart idé med bilder. Det får jag pilla med lite först, för det är ju teknik hehe. Men om jag får kläm på det där med kameran och datorn så återkommer jag. (Nu blir jag nervös över det)

• TinkieWinkie
    lillabruden skrev 2009-04-07 21:31:23 följande:
    När jag syr stolöverdrag så tar jag från bakbenen golvet, över ryggstödet (intill och intill sätet) och ner till frambenen golvet, syr ihop sidorna på ryggstödet och sedan på med 'rutor' på sidorna nertill.... jag tycker det är enklast att både mäta och rita ut på tyget.
    Ok! Jag fick för mig att jag tjänade tid och jobb på att slippa sy på fyrkanter, men jag kanske tänker fel?

Åh vad jag också vill kunna säga "när jag syr ditten och datten" *drömmer*
  • TinkieWinkie

Hm undrar om man skulle hyra istället för att låna ut? *funderar högt här nu*

Känner som de andra att jag kan/vill inte låna ut förrän efter mitt bröllop (vilket iofs är snart) men vill ändå låna nåt till mitt eget. Kan jag känna mig mindre dum om jag betalar ett par tjugor för 80 champagneglas tex? Eller försvinner hela idén med att hjälpa varandra då kanske? För att låna ut är ju SÅ generöst att jag blir varm i kroppen vid tanken! Älskar den här tråden! Åh, jag funderar verkligen på vad jag har mer här hemma som jag kan låna ut

• TinkieWinkie

Ja Jojjo! Betygssystem var bättre än att hyra! Då kan jag om jag lånar innan jag själv kan låna ut åtminstone se till att inte få ett dåligt omdöme.

Och tomlinns förslag på deponeringsavgift var också bättre än mitt att hyra, då är det fortfarande gratis fast utlånaren får en liten garanti iallafall!

oh kreativiteten och fantasin formligen flödar i den här tråden

• TinkieWinkie

Ja men det har du ju rätt i

TesshjärtaFred skrev 2009-04-17 22:33:28 följande:
    Kan det helt enkelt inte vara upp till den som lånar ut att bestämma om deposition eller inte? Det behöver ju liksom inte vara en allmän regel, kan jag tycka. Vissa kanske inte har problem med att "bara" låna ut, och andra kanske vill ha deposition. En del kan inte tänka sig att låna ut innan sitt bröllop och andra, som en tjej jag har haft kontakt med, kan tänka sig att göra det. Jag tycker att det är superbra att Jojjo har tagit sig på att göra en sida och grundtanken är så helt fantastiskt bra. Men detaljerna kan väl vara upp till var och en? Eller?
Svar på tråden Jag lånar ut...