-
har gästboxat dig Självklart hjälper jag dig!Tindragull skrev 2009-04-04 13:53:45 följande:Eller om du kanske kunde tänka dig att göra det... Dock lite halvbråttom. Gifter mig 9:e maj...
-
När jag syr stolöverdrag så tar jag från bakbenen golvet, över ryggstödet (intill och intill sätet) och ner till frambenen golvet, syr ihop sidorna på ryggstödet och sedan på med 'rutor' på sidorna nertill.... jag tycker det är enklast att både mäta och rita ut på tyget.
TinkieWinkie skrev 2009-04-07 21:22:17 följande:Enkelt! Du får väl planera in en weekend i GBG och komma och hämta, sen är det bara att lägga bröllopsresan till Götlaborg Jag kan beskriva hur jag TÄNKER göra iallafall Till våra stolar får man ut två per lakan om man delar lakanet i fjäderdelar på bredden. Jag lägger en del över ryggstödet så den hänger ner i golvet baktill och fram över sitsen framtill. Får sy en söm på vardera sidan om ryggstödet då så det blir som en tub att dra över. Tar en fjärdedel till och lägger tvärs över sitsen så att den täcker sidorna av stolen nertill.Så långt ser allt jättefint ut med lite nålar och tejp och häftapparat Men hjälp mig nu ni sykunniga därute! Hur ska jag sy ihop detta till ett stycke? Jag är verkligen kass på sånt här förstår ni! -
Jag tror att det är ganska olika! Du kan ju testa ditt sätt och se om du tycker det är enkelt så kör på! Finns inget rätt och fel bara resultatet blir bra!
Fast jag, som hatar fålla, föredrar att ha så lite bitar som möjligt och i mitt huvud blev det bättre och för mitt sätt att jobba så är det enklare för mig.
Och du kanske kommer igång och hittar din läggning för sömnad, vem vet
TinkieWinkie skrev 2009-04-07 21:38:02 följande:Ok! Jag fick för mig att jag tjänade tid och jobb på att slippa sy på fyrkanter, men jag kanske tänker fel?Åh vad jag också vill kunna säga "när jag syr ditten och datten" *drömmer* -
förresten, det blir ju 1 rektangel och 2 fyrkanter per stol.... vet inte om du förstod mig rätt innan.....
-
även runt studenten om jag minns rätt...?ElinPierre skrev 2009-04-13 07:06:13 följande:Vi kommer ha 50, och vi bor ca 1,5 timmes resväg från Leksand om jag minns avståndet rätt! Efter den 9 maj!När gifter ni er? IKEA brukar sälja ut champagneglas på nyårsafton för 1 krona!
-
vi ska köpa pavaljonger från Jysk. Dem hade party tält också ganska billigt!giz83 skrev 2009-04-12 17:06:15 följande:jag kan också ta ett stort party tält för 50 pers...=)men för en billig peng...i sthlms området
-
så bra!! ska genast kika på rusta!!!!giz83 skrev 2009-04-14 08:38:10 följande:tack för tipset...=)ska kopmma ihåg det...=)sen tycker jag att det vita är finare...och så kan man sätta grönska i pelarna...=)det var min idé för jag vill ha mycket grönska när vi gifter oss.
Vi gifter oss i en park som står i full blom på vår dag, om det inte regnar ska vi inte ha pavaljongerna förutom till över maten...men man måste ju vara beredd :-/
Jysk hade rea på dem förra veckan men typiskt missade jag rean....nu kostar den 250kr/st men efter att ha letat på nätet är det bra mycket dyrare att hyra än att köpa där!!!!! otroligt.....! -
var finns denna brudbåge?
jivab skrev 2009-04-19 17:03:08 följande:har några hårnålar samt brudbåge efter 27/6 -
till oss som skulle köpa pavaljong/tält så hade Jula ännu billigare än jysk!
www.jula.se
-
jag är oxå i skåne men jag gifter mig samma dag!
det enda jag kan hjälpa med är att sy lite smågrejer.
summerdreams skrev 2009-04-19 19:59:33 följande:Hej på er alla =)Ingen i skåne trakten som har saker att dela ut?Gifter oss den 25 juli och allt är av intresse.Lakan (som duk) glas, tallrikar eller glas karaffer m.m.Kram -
*går genast och loggar in*
-
ojdå....jag fick fint en röd text som säger att en annan har mitt användarnamn, men det är ju jag ju! gick inte att logga in?
-
jag har bara registrerat 1gång. och skulle logga in men det blev fel lösen (tror jag..) och så fick jag den texten...
Jojjo82 skrev 2009-05-01 10:54:47 följande:Har du registrerat dig förrut med det namnet? -
ska du ha mailadressen? jag inboxar dig den just in case
Jojjo82 skrev 2009-05-01 16:16:36 följande:Jag mailar era loginuppgifter till de mailadresser ni angett. -
nu har jag lyckats logga in och lägga ut mina annonser om utlåning
-
hejsan!
Jag har nyss skrivit lite på önskelistan (behöver bänkar/stolar till den 25juli ) men kom på, hur ska man ta kontakt med någon som behöver det man själv har? Kanske man måste skriva sin mail...? eller använder alla sin alias från BT som jag?
Tips för glas; 6st små champagneglas kostar 39kr på Ica Maxi Toftamäs/malmö -
jag tycker sidan är fin iallafall, behöver inte mer smink
Jojjo82 skrev 2009-06-16 12:17:00 följande:Nu har jag fått i ordning min nya dator, så jag kan börja uppdatera hemsidan med lite nya/bättre features! * Jag skall lägga in en ny flik som heter "skicka meddelande" så att man kan skicka ett meddelande till någon när man vill och inte bara när man vill låna något.* Det ska vara möjligt att uppdatera sina användaruppgifter, t.ex. e-mail, lösenord osv.* Sidan ska bli MYCKET snyggare!! Jag lovar :)* Jag ska försöka implementera en almanacka, så att man kan se om och när sakerna är utlånade (Bra förslag JD!)* Jag ska fixa ett betygssystem, så att man kan betygssätta personer man lånar ut till, så att det blir säkrare utlåningar. T.ex. om någon inte lämnar tillbaka grejerna i tid, om man skött sig jättebra eller om man förstört någonting, så ska man kunna bli "straffad" resp. "hyllad" för det.* Mailfunktionen skall ses över, så att inte så många mail hamnar i spam-korgen.* ...Kom hemskt gärna med förslag på vad jag kan fixa mer!150 registrerade användare!!/ Johanna -
instämmer i köraalexandra skrev 2009-06-17 21:21:06 följande:Haha, vilken press genast.. Sidan är helt fantastisk, med denna designen eller någon annan. Det ska du veta. DU har gjort ett helt fantastiskt jobb och jag hoppas verkligen att det blir en storsäljare när det spridit sig lite.