Hjälp mig locka m2b till Thailand!
Vill åka till Thailand på bröllopsresan, men min m2b tror att Thailand e "försvenskat"... :-/ Va säger ni som vart där nyligen?
Lite tips å locka honom me?
Vill åka till Thailand på bröllopsresan, men min m2b tror att Thailand e "försvenskat"... :-/ Va säger ni som vart där nyligen?
Lite tips å locka honom me?
Det beror sig ju på var ni åker. Det finns fortfarande många pärlor. Vi var en sväng på södra Koh Lanta och där var inga svenskar, eller så många människor över huvud taget ; )
Undvik Phuket, Aonang, Phi phi, Pattaya och liknande ställen om ni inte vill träffa på svenskar. Dock är det inget fel på dessa ställen i övrigt. Phi phi är förmodligen en utav de vackraste platser jag besökt, och där finns mycket att göra.
Har inte varit där själv men Koh Tao vid Koh Samui och Koh Lippe sägs vara något mer genuina.
jag kan absolut rekommendera Thailand, framför allt om det är första gången man backpackar. Det är lätt att ta sig runt, priserna är fortfarande humana och det finns oändligt många olika boenden att välja mellan. Att åka dit på charter tror jag är lite slöseri. Då hamnar man ofta "mitt i smeten".
Lycka till!
...om inte annat så kan du ju locka honom med den otroooooligt goda maten
Vägen till mannens hjärta går ju via magen, sägs det...
Hej!
Det beror helt på var ni åker någonstans och vad ni vill göra..
Vill du bara ligga på en strand så finns det många öar som inte är "för svenskade" och vill ni se mer av thailand så rekomenderar jag att åka på en rundresa i norra thailand och sen kanske avsluta med 1 veckas sol och bad.
Jag och min m2b var i thiland förra vintern just på en sån rundresa i norra thailand och sen avslutade vi med 1 vecka i Hua Hin.
Jag är halv thailändska (och halvspanjorska) och min mamma(+ släkten och min bror) bor i Thailand så jag kan kolla lite med min bror om han kan ge min lite tips på var ni skulle kunna åka:)
Sen kan du alltid försöka locka honom med den goda maten och att det är billigt i thailand :)
Jag ville inte åka till Thailand innan jag åkte dit första gången just av samma anledning som din m2b. Men nu är jag där flera gånger om året (i jobbet) och jag älskar det...Som sagt vill han slippa värsta turismen så åk till ett mindre exploaterat ställe, mitt tips skulle vara att resa runt o få en liten dos av allt...Han kommer inte ogilla Thailand
Tack för alla svar!
Å tack Bambi76! Hade vart TOPPEN å få lite tips på utflykter osv från dom som bor där å verkligen vet de riktiga pärlorna som inte alla turister varit och sett!
Vi var i Thailand 3,5 veckor i vintras och skulle nog bara tillagga att just Koh Lanta faktiskt at valdigt svenskt aven om det ar valdigt "tomt" relativt sett pa sodra sidan. Da kan det vara vart att valja en annan o. Railey var valdigt basic och fint tex.
Trevlig resa!
Jag mailade min bror igår så jag hoppas att jag får svar snabbt :)
Överlag finns det mycket svenskar i hela Thailand tycker jag! Men man kan undvika dem om man undviker sådana ställen som finns i resekatalogerna då många håller sig till de områdena!
Det finns svenskar överallt i världen...har aldrig varit någonstans där jag inte stött på någon! I Kina såg jag inte till så många....en dag i Thailand såg jag tre gånger så många som en månad i kina! Men om jag ska ge några konkreta tips så är Koh Ngai/Koh Hai superfint och där är mest tyskar! Koh Lipe är oxå en pärla men med många svenska barnfamiljer! Även på koh Samui fanns det färre svenskar....dock en masssa engelskmän och då väljer jag nog hellre svenskar! Många små öar är inte exploaterade och har ingen sexturism etc. men det finns ändå en massa turister!
Norra Thailand är annars ett hett tips....eller Malaysia som ännu inte är lika exploaterat men mer paradis!
(har inte läst inläggen)
Har varit en del i Thailand men undviker platser med mkt turister. Ett tips som funkat för oss när vi bestämt oss för en ö är att leta fram kartor på ön hos Apollo, Fritidsresor etc eftersom de markerar ut sina hotel. Därefter väljer vi en punkt som ligger bortom dessa. Åker du till en ö med mkt turister, tex Ko Chang så är det svår att komma från det helt. Men vi lyckades hamna på en strand med totalt sett 7 turister när vi var på Ko Samet, trots att ön annars är välbesökt.
Nu har jag fått svar av min bror och han rekomenderar er att åka till norra thailand om ni vill komma bort från den värsta turist platserna.
Men det beror ju lite på när ni ska åka och sen vad ni vill göra.
Han skulle kolla runt lite bland sina vänner och så maila till mig efter helgen så håll ut en liten stund till :D
Tack för massa bra tips!!
Bambi76: TUSEN tack för alla dina (och din brors!) tips! De e verkligen guld värt för oss som aldrig varit där! Va inne på resebyrån idag men där fick jag INGEN hjälp alls som va värt nåt... Jättegulligt av dig å hjälpa oss me tips å från din bror som bor där! Tusen tack än så länge!