Inlägg från: Red Scarlet |Visa alla inlägg
  • Red Scarlet

Vågar ni ha diamantring på resa?

Jag hoppas att det finns värdeskåp på hotellet eller i hotellrummet så man kan låsa in värdegrejer. Jag brukar ju inte sova med mina ringar så det gäller att hålla koll på grejerna så inte städerskor el andra är klåfingriga. Men då ska vi vara i en turistort i Thailand. Tror att det är rätt onödigt att skylta med ringen på fingret om ni är i ett oroligare område, stora ringar glittrar ju mycket och drar uppmärksamheten till sig. Själv tänker jag inte ha ringen på mig när jag är på stranden och badar osv. Har hellre kvar den för livet än har den på mig HELA tiden. Hoppas att det går bra!

• Red Scarlet
    witt skrev 2009-03-19 12:25:06 följande:
    Tack för kloka synpunkter. Man kanske får köpa en enklare resering helt enkelt... :) Nä, det känns ju helgalet att lägga en massa pengar på ringar för att sen köpa en till haha!
    Hehe du kanske inte behöver köpa en till, men å andra sidan känns det för mig galet att lägga en massa pengar på ringar (ungefär 20 000:- på förlovning+vigselring) för att sedan bli av med dem direkt också ;)

Ok man har väl hemförsäkring som ska täcka men det är fortfarande självrisk och då får man inte just DE ringarna man vigdes med etc. Så jag skulle vara rädd om dem, just på semestern.
  • Red Scarlet

Det är väl olika om man är orolig för att tappa dem, vissa har på sig sina ringar vad de än gör och de sitter som berget.

Jag skulle nog ha ganska lätt för att tappa mina ringar, de är breda och flacka, har tunga diamanter och sitter inte supertajt om fingrarna. Skulle jag bada kanske de skulle glida av, för att inte tala om ficktjuvar som lätt skulle kunna distrahera mig och glida ringen av fingret. Dessutom kanske de tror att vi har mer pengar och dyra grejer om jag flashar dyra ringar (vilket vi inte har), och kanske rånar oss ordentligt. Nej fy vill inte riskera det på min bröllopsresa :(

• Red Scarlet
    TinkieWinkie skrev 2009-03-28 17:46:30 följande:
    Tunga diamanter? Menar du tunga, som att de väger mycket? Ser framför mig diamanter stora som makadam
    haha menade att mina ringar var tunga OCH hade stenar. Ringarna är tunga och kantiga och det gör att de skulle kunna glida av lättare. Har inte jättestora stenar direkt men allt ihop väger ju en del ;P
  • Red Scarlet

Det känns som att om jag skulle lägga ringarna i ett kassaskåp då vet jag inte när jag skulle våga använda dem heller. Om vi är ute och äter en middag på kvällen, eller om vi går på stan kommer jag fortfarande att vara 'rädd' att bli av med dem så vet inte vart det skulle vara 'säkert' att ha på sig dem. Men det är smart att det finns säkerhetsboxar på hotellet iaf :)

Jag ska nog också köpa några billiga ringar vi kan ha som reserv och på sig mer till vardags och på resor för att visa att fingret(och tillhörande person) är upptaget(!). Typ i silver kanske, de kan ju inte kosta mer än 200:-/st :D

• Red Scarlet

Det stora Blå skrev 2009-03-29 16:58:01 följande:

Förlorade 2 ringar i Spanien för ganska länge sedan, visserligen inga dyra ringar men de hade ett affektionsvärde.Tog av mig dom på en toalett när jag tvättade händerna, och glömde sedan att ta på dem i brådskan (kanske oxå beroende på champagnen ).
    Aww...:((
Svar på tråden Vågar ni ha diamantring på resa?