Inlägg från: EhjärtarE |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Luleåtråden del 3
  • EhjärtarE

Nu har vi ringt runt till konditorierna och de enda som gör glutenfri vanlig tårta är gammelstads konditori, och de tar 45 kr/bit för glutenfritt! Det är ju svindyrt! Den vanliga tårtan var inte heller så billig tycker jag, 30 kr/bit. Dessutom kostar utkörningen 300! Jaja, vi har ju inget val Det blir säkert bra tillslut och de verkar duktiga, men det känns tråkigt att det ska vara så himla dyrt!

• EhjärtarE

Ja, vi behöver en hel tårta, eftersom brudgummen är glutenintolerant, vi vill helst inte skära en bakelse på vår bröllopsdag... Där emot kanske den översta delen inte behöver vara så stor och resten kan ju vara vanlig tårta. Vi får nog också ordna så att någon hämtar den, 300 kändes lite väl saftigt. Vet du hur det fungerar? (jag har för mig något om att man kunde låna någon kyl, som jag läst för längesen, men jag vet inte om det var så?)

Grejen är den att jag tycker att 1500 är helt orimligt för en tårta! Det är vad vi lägger per person för mat i en hel månad! Vi är studenter båda två och har inte värdens största budget, dessutom är jag snål Men priset ligger egentligen helt enligt budget och vi har bestämt att det är värt det att beställa från konditori, så egentligen borde jag inte bry mig, men jag kan inte låta bli

• EhjärtarE

Oj oj! Hur känns det? Du måste rapportera hur allt gick sen!

• EhjärtarE

Åååh! Vad härligt det låter! Jag vill också gifta mig, nu! Har du några bilder som man kan få se? Jag har för mig att du anlitade Petra Isaksson som fotograf, var det så? Var hon bra? Kan man få se bilderna när du får dem?

• EhjärtarE

Oj, 1000 bilder! Det är ju jättemycket! Vad roligt att det kändes bra och så! Jag vill också se bilderna och så vill jag ta våra kort, vad roligt det kommer bli!

• EhjärtarE

Ja, det ska vi. Det kommer säkert bli jättebra

• EhjärtarE

När min M2b´s bror gifte sig för två år sedan kom de fram till att det var billigare att köpa än att hyra tält. Men jag vet inte vad de jämförde med eller var de köpte det. (Köper man kanske man kan sälja det sen också).

• EhjärtarE

Det är klart man får! Däremot är det inte säkert att de får sjunga vad som helst.

• EhjärtarE

Vi ska ha tre solosånger, och jag förväntar mig att prästen godkänner det (vi känner iofs vår präst). I princip alla vigslar har ju solosånger, det gäller ju att njuta så länge som möjligt!

• EhjärtarE

Jag tycker att Vila har många fina klänningar, men jag vet inte om de har stora storlekar...

• EhjärtarE

Det händer väl inte så mycket här... Min familj var här och hälsade på i helgen så mamma passade på att ha 1000 frågor om bröllopet. Men i själva planeringen händer inte så mycket, alla de stora grejerna är fixade. Det är mest småpyssel (som väl tar sin tid) kvar, men det får nog bli till sommaren, eftersom jag är ledig då.

• EhjärtarE

Min första reaktion var att det var dyrt. Men å andra sidan har du beställt väldigt mycket, så det är nog ganska billigt egentligen.

Jag har också beställt från Bellis (fast det var längesen), en liten bukett med 9-12 grand prix rosor och en corsage till M2b. Högst 1100 skulle det gå på

• EhjärtarE

Jag har också tänkt göra borddekorationer själv. Kan man alltså beställa rosor från Maxi? Vad kostade det?

• EhjärtarE

Åååh så bra! Då ska jag göra det också! Vi hade annars tänkt åka runt till typ ica, blomsterlandet och växtriket dagen innan bröllopet och hoppas att någon hade, eftersom vi bara ska ha 10 st och det blir så dyrt att beställa från florist. Men om man kan beställa från Maxi är ju det mycket bättre, så att man är säker på att man får!

• EhjärtarE

Det låter som en riktigt härlig dag!

Är det någon som vet om det finns någon som polerar och graverar ringar billigt här i Luleå?

• EhjärtarE

Det var ju billigt! Vet du hur lång tid det tar?

• EhjärtarE

Ja, det lät ju bra, förutom att vi gifter oss första augusti... att lämna in dem innan juli känns inte aktuellt.

För övrigt har både fritz olsson och boströms egna guldsmeder, verkar ju konstigt om de inte använder sig av dem...

• EhjärtarE

Nu har jag mailat med boströms ur och guld. De tar 120 för gravering av en ring och då ingår putsning av båda ringarna!

Svar på tråden Luleåtråden del 3