Inlägg från: annanilsson78 |Visa alla inlägg
  • annanilsson78

Luleåtråden del 3

Eleonora L. är min favorit när det kommer till underkläder! Har alltid fått bra service på Elenora L. Hittade min bh där, kostade bara 299 kronor och satt super fint, bör tilläggas att jag brukar inte kunna ha billiga alternativ då jag ska handla axelbandslösa bh:ar:)

• annanilsson78

Har fått min klänning från kina nu!
    Och den passade perfekt, känns så otroligt skönt. Är så glad att jag bestämde att beställa från Millybridal...
    Ringarna kommer nästa vecka (längtar), beställde också från nätet och det blev MYCKET billigare än att ta från Fritz.
    Känns som att mycket är klart, men allt små pyssel tar nog tid så det är bara att börja.
    Fast ibland behöver man en bröllopsfri dag:)

• annanilsson78

Vi provade först på olika butiker.
    Lånade sedan hem ett ringmått från där vi skulle beställa på nätet, vigselbutiken och bestämde storlek.
    MYCKET billigare blev det!
    lill larsson skrev 2009-05-14 22:38:35 följande:

hur har ni gjort med era vigselringar??har ni köpt dom i luleå eller beställt dom på typ guldfynd eller så??för jag hitta en sida nu med en massa ringar å bra pris och allt.. så funderar på att kanske beställa därifrån? att man går in på guldfynd så får dom ta mått på mitt finger å så? men ändå så svårt att beställa? kan ju vara nå konstigt eller så, man vill ju alltid provahur har ni gjort med ringar?
  • annanilsson78

Jag ska gå med min blivande till altaret. Känns för mig mest naturligt.
    lill larsson skrev 2009-05-15 21:27:54 följande:

okej har kollat där en massa och hittat en massa fina ringar till väldigt bra priser :)men kan man bara gå in och kolla och säga att man vill prova en vigsel ring? finns likadana ringar på guldfynd eller boströms så man kan prova å sen beställa då eller?...ska era papper föra er till altaret?
  • annanilsson78

En fråga...
    Någon som har koll på om stolarna på Rutvikd bygdegård har armstöd eller inte?
    Ska dit och kolla närmare bröllopet (27/6) men sitter nu och klurar på stolsöverdrag.
    Tacksam för hjälp:)

• annanilsson78

Jörgens fru: Bra initiativ med listan!

• annanilsson78

Mycket bra dag:)
    lill larsson skrev 2009-05-26 13:04:00 följande:

annanilsson78: bra dag den 27e juni :)min dotter fyller å den dagen, 2år :) så bra dag att gifta sig på :)
  • annanilsson78

Planeringen går fort framåt...

Ska kolla in festlokalen en sista gång (Rutviks hembygdsgård) i kväll så man kan planera dekorationen och dukningen.

Hon som skulle baka vår tårta/tårtor ska operera handleden kring det datum när vi gifter oss.... Fck veta detta i dag, så det var bara att börja ringa runt.
    Har bokat Holms istället, gammelstads kond. hade fullt, redan 3 bröllop den 27 juni. Tror det blir bra med Holms, samt BRA pris!

OSA i morgon, spännande! Bara 2 som ej svarat. Skönt att man snart kan börja fixa bordsplacering och festprogrammen.

Börjar bli riktigt nervös nu:)

NU har jag fått skriva av mig:)

• annanilsson78

Någon som har tänkt eller har beställt brudbukett från blomsterlandet i Luleå?
    Jag ska ha en liten handbunden bukett, tyckte jag fick det bästa priset där(!)
    Är inte så himla brydd i buketten, bara den är rosa och grön:) Det är därför det känns som att jag INTE vill betala 2000 kr på den heller.
    Erfarenhet?

• annanilsson78

fruiagusti09: Blomsterlandet ligger nära K-Rauta och Luleå homecenter, dom binder vanliga och brudbuketter. Hon som jag pratade med sa att om man väljer en handbunden bukett blir arbetskostnaden inte så hög eftersom det går ganske fort, och då blir ju priset lägre. Sen beror det väl på vilka blommor man väljer...

Det räckte om man besällde en vecka innan bröllopet så de skulle hinna få hem blommorna. Jag vet inte exakt pris men det skulle iallafall hamna under 1000 kronor för min bukett och 1 st corsage, kanske tom lägre. Kan ju lägga ut bild efter bröllopet:) Gifter mig 27 juni!

Och jag håller med, jag är inte brydd men det är klart att den ska vara fin;)

• annanilsson78

LillemorL: Vilken rolig möhippa du verkar ha haft!

Själv är jag så nervös...
    Och jag är ganska säker på att min blir på lördag den 6 juni. I stort sett enda helgen som jag kan innan vi gifter oss, samt att alla beter sig mkt konstigt när man pratar om helgen:)

Nåja, kanske ingen idé att spekulera!!

• annanilsson78

Nu är man hippad!
    Blev kidnappad 05.15 på lördag morgon... Har jobbat som bonde, frukost sedan vila ett par timmar för att sedan åka motorcykel, äta lunch, afro power dans, bada badtunna, middag, farmen med EMD och stupa i säng!
    En underbar dag.
    Fast... skönt att det är gjort, nu kan man koncentrera sig på bröllopet och inte ha två saker att vara nervös över.

Prästen ringde i dag. Ska öva i domkyrkan på tisdag, nu börjar det närma sig:)

• annanilsson78
    delirious skrev 2009-06-08 08:07:45 följande:
    hur har ni alla gjort med sång i kyrkan? har ni folk som ni känner som sjunger eller anlitat någon...själv har vi inte riktigt koll hur vi ska göra..Vill ha nothing`s gonna stop us now, med starship...och det är en duett dessutom. Tycker det är lite svårt hitta musiker här uppe, dom finns inte utanonnserade direkt :)
    Vi har släkt som sjunger, har turen att ha begåvade personer i vår närhet:)
    Håller med om att det annars är svårt att hitta här uppe.
    Kanske kantorn vet några som brukar kunna ställa upp? Eller fråga ALLA som ni känner om de har någon bekant eller släkting som är duktig på att sjunga...
  • annanilsson78

Vi ansökte om hindersprövning och efternamns byte i början på maj. Vi fick pappren ganska snabbt. I tisdags då vi träffade prästen gav vi dessa till henne. Vissa har tydligen med sig dem och ger dem innan vigseln, men vår präst tyckte det var bättre att ha dem lite innan (gifter oss 27 juni) så man vet att de helt säkert gäller eftersom hon inte FÅR viga utan en giltig hindersprövning. Det gäller i 3 eller 4 månader.
    Så nu har vår präst de två pappren, hindersprövning och ett papper om vigsel, tom vigseln och postar dem direkt efter vigseln.
    From vigseln har man det nya efternamnet!

Jörgens fru skrev 2009-06-11 22:57:06 följande:

Hur har ni gjort med hindersprövningen?I pappret man fick av kyrkan står det att man ska skicka in hindersprövningen till dom i god tid innan.Hur långt innan är god tid? När skickade ni in eran?Sen står det i brevet från skatteverket med hindersprövningen, att man ska lämna papper om namnbyte till prästen så skickas det in samtidigt som hindersprövningen.Ska man skicka med det pappret tillsammans med hindersprövningen, eller ge det till prästen i kyrkan?Vill ju inte "riskera" att ha mannens namn redan vid vigseln...Blev lite rörigt, men hoppas ni förstår.
  • annanilsson78

Vi ska ha visa vid vindens ängar in och brudmarsch från delsbo ut.

delirious skrev 2009-06-17 09:11:33 följande:
    jag vet inte om ni kanske redan skrivit om detta tidigare men, vad ska ni har för ingångs och utgångsmarch?...sitter och tänker på allt som måste planeras och göras innan bröllopet men det känns som om det är såååå länge kvar fast attans vad tiden går fort...ska hinna sy minst 2 näbbklänningar, helst 4..beställa barnkostym, köpa skor åt barnen..fixa all dekoration, inget är inköpt, hyra porslin eller köpa vilket känns som en ohygglig utgift...shoppa lakan på ikea..å ja massa annat...puh, samtidigt känns det skitkul :) men min inspiration är inte på topp.Hur går det för alla, är ni förberedda i tid och har kolla på läget?
Svar på tråden Luleåtråden del 3