Inlägg från: Jörgens fru |Visa alla inlägg
  • Jörgens fru

Luleåtråden del 3

KUL!!!
    Vill veta allt om möhippan!

• Jörgens fru

Igår hade vi träff med värdparet och gick igenom en massa grejer inför bröllopet! Shit, nu börjar det bli nära snart...

• Jörgens fru

Jag kan lova er att vår bröllopsdans lär gå till historien.
    Gubben PÅSTÅR sig kunna dansa, och jag ERKÄNNER att jag inte kan dansa, kan inte ens låta mig föras. Fattar inte hur man ska känna vart den andra är på väg....

Så det kommer väl sluta med att vi båda för, eller mest jag då haha!

Har hotat med att det inte blir någon dans om vi inte får hjälp före, så vi få se hur det slutar

• Jörgens fru

Gör en sammanställning. Vore roligt om fler kunde fylla i sina datum

annanilsson78- 27 juni
    Jörgens fru - 25 juli
    EhjärtarE - 1 augusti
    troddealdrig - 7 augusti
    Anna Henrik - 15 augusti
    fruiaugusti09 - 29 augusti
    Tingelingela - 11-18 november
    lill larsson - 22 maj 2010

• Jörgens fru

Väntar fortfarande på Lillemors berättelse om möhippan..!

• Jörgens fru

Har någon något förslag på var man kan få tag på en transport från kyrkan till festlokalen.

Våran transport som var fixad, har skitit sig...

• Jörgens fru

Alla förslag mottages tacksamt.
    Är öppna för både häst och vagn, samt bil.

• Jörgens fru

Vi ska lämna in våra på Artic smedjan där vi köpt våra ringar. Puts av två ringar och gravyr av en kostade 200:-
    Det tycker vi var billigt, men då är det ju inga onödiga mellanhänder heller. Man beställer jobbet direkt av guldsmeden.

Tar man och lämnar in dom på en butik i stan, lämnar dom sedan vidare jobbet till Artic.... alltså, lika att gå dit själv och få det någon krona billigare. Ett litet tips bara.

• Jörgens fru

Just ja, dom har semesterstängt i Juli

• Jörgens fru

Visst har endel butiker egna guldsmeder. Jag är inte så insatt i exakt vem som lämnar in sina jobb dit och inte. Vet bara att han sagt att det är så.
    Lämnade in idag ringarna. Putsning av båda förlovningsringarna, göra vigselringen 1 stl mindre, samt gravyr. 200 :-

Visst blir man utan ringarna ett tag, men man väljer ju på vad man vill lägga pengarna.

• Jörgens fru

Det var ju ett riktigt bra pris!

• Jörgens fru

Hur har ni gjort med hindersprövningen?

I pappret man fick av kyrkan står det att man ska skicka in hindersprövningen till dom i god tid innan.

Hur långt innan är god tid? När skickade ni in eran?

Sen står det i brevet från skatteverket med hindersprövningen, att man ska lämna papper om namnbyte till prästen så skickas det in samtidigt som hindersprövningen.
    Ska man skicka med det pappret tillsammans med hindersprövningen, eller ge det till prästen i kyrkan?
    Vill ju inte "riskera" att ha mannens namn redan vid vigseln...

Blev lite rörigt, men hoppas ni förstår.

• Jörgens fru

Å vad roligt att folk börjar bli "hippade" till höger och vänster. Fast det gör ju att man själv börjar bli lite nervös...

Hoppas på bilder!

• Jörgens fru
    delirious skrev 2009-06-11 19:51:36 följande:
    ja det handlar en hel del om kontakter...men men man får försöka söka vidare...Vem är förresten först ut i denna tråd till bröllop?...och vars kommer ni alla ifrån , lr det kanske ni skrivit i del 1 av tråden...
    Här har du listan på hur det ser ut.

lillemorl 19 juni
    annanilsson78- 27 juni
    Jörgens fru - 25 juli
    EhjärtarE - 1 augusti
    troddealdrig - 7 augusti
    Anna Henrik - 15 augusti
    fruiaugusti09 - 29 augusti
    Tingelingela - 11-18 november
    lill larsson - 22 maj 2010
  • Jörgens fru

Vilket pissväder vi har idag!
    Hur går det för er alla? Flyter planerna på som planerat?
    Var och hämtade ut ringarna igen, efter ändring av stl och gravyr. Så nu känns dom verkligen klockrena.

Letar fortfarande efter transport till festlokalen. Tips någon?

• Jörgens fru

Idag har vi fått veta vilken präst vi ska ha och vem som är kantor.
    Sen har det även ordnat sig med komp musiken till solosångerna.

• Jörgens fru

Idag har det faktiskt blivit lite bröllopsfix gjort!

Var på Bokia, där dom hade konkursutförsäljning och 50% på kontorsmaterial. Så då passade jag på att köpa bordplaceringskorten. Sen har jag hittat noterna till ett stycke vi ska ha i kyrkan och postat det till kantorn.
    Och nu sitter jag och har börjat skriva ut fest och vigselprogrammen. Måååånga papper blir det.

• Jörgens fru

Givetvis ska ju skrivaren strula när man håller på att skriva ut! Blir galen! Men får väl trösta sig med att det är ju bra att man börjar skriva ut i tid, så man inte börjar med det dagarna innan,speciellt när allt går åt h*vete...

• Jörgens fru

LillemorL - shit! är det snart dags för dig! Kan hålla med om att tiden går FÖR fort!

Är dock glad att jag började i tid. Började redan före jul att inhandla lite smått och gott. Dels för att inte ha allt kvar till sist, och dels för att sprida ut kostnaderna lite.

Vi ska ha mendehlssons bröllopsmarsch som ingångsmusik och Birkalåten av Gunnar Idenstam som utgångsmusik.

Svar på tråden Luleåtråden del 3