Inlägg från: altervattnet |Visa alla inlägg
  • altervattnet

Luleåtråden del 3

Jörgens fru skrev 2009-04-23 21:04:34 följande:

Var på stan i veckan och kollade på underkläder. Har alltid gillat Ia, men fy fan vad otrevliga dom var!Svider lite extra iom att jag hittade bästa bh:n där, men har då inte lust att handla där bara för deras beteende.
    var ligger det ?
  • altervattnet
    LillemorL skrev 2009-04-24 21:25:27 följande:
    jo jag vet vem stina är:) här hemma har vi åkt på magsjuka! många år sen sist, hade glömt hur hemskt det var!
    Jag känner hennes syrran Lisa, hon var min tärna :)
    Vi är ju även långväga släktingar, nämligen 4-männingar.

Magsjuka lät mindre roligt....
  • altervattnet

vi skippade valsen och dansade till våra låtar som spelades i kyrkan,
    hann som inte lära mig dansa vals... fast jag fick gå salsakurs på möhippan kanske skulle ha dragit lite salsa :) hehe

• altervattnet

Någon här som har något bra tips på vad man kan ge till en liten flicka som går ut första klass?
    Tänkte köpa en present till mitt "bonusbarn" som går ut 1:a klass snart...

• altervattnet

Jag hade sån tur att min mans "plastkusin" äger en blomaffär, så jag betalade 700:- för min bukett tror det var 12-15 rosor och små vita blommor och grönt i, inte allt för stor bukett tycket det blev perfekt, man vill ju synas på korten också :)
    Sedan köpte vi en liten bukett till min mans dotter som innehöll samma blommor fast var mindre.. kanske 4-5 rosor..

blommorna till bordet beställde jag från ica maxi :)
    10 pack rosor och så köpte vi gröna kvistar och lite andra "utfyllnads blommor" Dom stack jag ner i oasis som var i små glas jag köpt på dollar store sedan satte jag dekor-sand köpt på timarii runt oasin så det passade duken ( dvs lila ) Tror all bordsdekorationer kostade max 500:- och det var 10 st dekorationer

tycker 4000:- är för mycket att lägga bara på blommor, visst du har beställt en hel del och det kanske inte är dyrt för allt det där men jag tror att man kan komma undan billigare genom att ex göra dekorationsblommorna själv :)

• altervattnet
    EhjärtarE skrev 2009-05-09 15:09:17 följande:
    Jag har också tänkt göra borddekorationer själv. Kan man alltså beställa rosor från Maxi? Vad kostade det?
    Eftersom vårat tema gick i lila och vitt så ville jag ha vita rosor.
    Gick till interflora för att beställa där , men dom var så stora ( och dyra) ville ha små vita blommor så jag kunde ha 3-4 st i varje "kruka".
    så jag for till Ica Maxi och beställde dom där, det var i buntar 10st i varje. Kostade som vanliga ica-maxi-buketter typ 59:- ingen extra avgift!! Jättebra bemötande och bra kontakt via mail!! :)
  • altervattnet

Växtriket tycker jag har så dålig kvalite fast dom ska ju egentligen bara hålla i ca 2 dagar :)
    När vi hade beställt vita rosor, tror vi hade beställt 4 buntar dvs 40 blommor, då hade han en hel hink med vita rosor så vi fick välja vilka vi ville ha !! :)

• altervattnet

Jörgens fru skrev 2009-05-12 09:03:33 följande:

Har någon koll på vart man kan få tag på en kort siden kimono?Tänkte bege mig in till stan i em och kolla om bh:n har kommit in i rätt stl.Känns surt att "behöva" handla på Ia där dom var så otrevliga, men vad göra när deras var bäst? Hoppas hon inte är där idag iaf, så kanske ngn annan är trevligare.Här går det sakta men säkert framåt med planeringen. Spriten är fixad, vin och öl kvar. Ska träffa vårat värdpar (eller snarare, dom ska få träffa varandra) nästa vecka och gå igenom lite grejer.Ang blommor, så vill jag minnas att vi hamnade på ca 1300:-Blir en sån bukett jag har som pres.bild, + corsage (stavning??) till mannen och lillkillen. Efter många om och men, så beslutade vi oss för att inte ha några blommor på borden. Kommer vara nog med grejer på borden som, kameror, glas, flaskor, ljus mm.Ska faktiskt posta hindersprövningen idag.
    Ja det är ju ganska mycket grejor som ska ligga på bordet- festhäften , ljus och allt möjligt :) Det kommer bli kanonbra iaf!!!
  • altervattnet

en fråga ... dock som inte hör till bröllopsämne.
    Som jag tidigare har skrivit så går min sambos dotter ut 1:a klass nu i juni, Någon som har något tips på vad man kan köpa till henne ? Vill som ge henne en present för att hon har varit så duktig :)
    Jag har funderingar om man ska ge henne ex. en hello kitty tröja och 2 biobiljetter, som hon och hennes pappa kan gå på.. hon har aldrig varit på bio så det kanske vore ett alternativ?

Sedan en annan sak, har köpt ett kort till henne- men vad ska jag skriva i det!??
    Grattis ..? känns lite konstigt med grattis ...kanske "Äntligen sommarlov! Du har varit så duktig och gått ut 1:a klass vi är så stolta över dig" eller... ? GE MIG TIPS!!!! :)

• altervattnet

Jörgens fru skrev 2009-05-13 18:48:41 följande:

Men två biobiljetter blir väl bra?Vad gillar hon annars? Klä ut sig till prinsessa? Står det något färdigtryckt i kortet, eller är det helt blankt? Håller med om att Grattis låter lite fel där, utan kör på med det du tänkte, "äntligen sommarlov"
    det där med att klä ut sig till prinsessa har hon som vuxit ifrån..
    Frågade lite vad hon ville ha... ett par dc skor fick jag till svar!! Men det blir för dyrt!!!
    Det står inget i kortet, helt blankt, fast på framsidan är det som ett hål där man kan sätta in ett kort, som jag hade tänkt göra.

Hon gillar mycket att fara på badhuset, nått vi ofta gör. Men hon har baddräkt, handdukar etc... Sedan att pyssla, klippa och klistra.
  • altervattnet
    delirious skrev 2009-05-13 14:31:39 följande:
    hej hej tjejer, jag joinar er gärna på denna tråd. Bor i Boden jag :) men är lite anonym än så länge då vi inte gått ut med att vi ska gifta oss än...Men snart hoppas jag ALLA får veta :)
    Grattis!! Och välkommen! :)
  • altervattnet
    snartOlsson skrev 2009-05-14 18:13:27 följande:
    Halloj.Är det någon som kan rekommendera en bra fotograf i Luleå-trakten som inte kostar enmiljard42 kronor/timme? Vi gifter oss den 11 juli och skulle behöva nån som plåtar en timme eller så bara. Tacksam för alla tips! :)
    Om ni kan tänka er åka till Boden för att fota er kan jag rekommendera en tjej som heter Petra Isaksson, vi fotade oss hos henne och det blev kanonbra bilder! Tog 750 :- och vi var där i nästan 3 timmar !!!!!! Jag var såååå nöjd!!!
  • altervattnet

Igår fick vi en inbjudan till ett sommarbröllop i Boden ! Gud så härligt!!! :)

• altervattnet

Jörgens fru skrev 2009-05-28 18:46:35 följande:

Har någon något förslag på var man kan få tag på en transport från kyrkan till festlokalen.Våran transport som var fixad, har skitit sig...
    vad ska ni ha för transport ?
    häst o vagn, bil ?
  • altervattnet
    delirious skrev 2009-06-08 08:07:45 följande:
    hur har ni alla gjort med sång i kyrkan? har ni folk som ni känner som sjunger eller anlitat någon...själv har vi inte riktigt koll hur vi ska göra..Vill ha nothing`s gonna stop us now, med starship...och det är en duett dessutom. Tycker det är lite svårt hitta musiker här uppe, dom finns inte utanonnserade direkt :)
    Våran kantor sjöng för oss, hon har underbar röst och har varit med i "så som i himlen" så det är väl ganska bra betyg på hennes röst :)
    Dessutom var det gratis ! :)
Svar på tråden Luleåtråden del 3