Luleåtråden del 3
Jörgens fru skrev 2009-04-23 21:04:34 följande:
Jörgens fru skrev 2009-04-23 21:04:34 följande:
vi skippade valsen och dansade till våra låtar som spelades i kyrkan,
hann som inte lära mig dansa vals... fast jag fick gå salsakurs på möhippan kanske skulle ha dragit lite salsa :) hehe
Någon här som har något bra tips på vad man kan ge till en liten flicka som går ut första klass?
Tänkte köpa en present till mitt "bonusbarn" som går ut 1:a klass snart...
Jag hade sån tur att min mans "plastkusin" äger en blomaffär, så jag betalade 700:- för min bukett tror det var 12-15 rosor och små vita blommor och grönt i, inte allt för stor bukett tycket det blev perfekt, man vill ju synas på korten också :)
Sedan köpte vi en liten bukett till min mans dotter som innehöll samma blommor fast var mindre.. kanske 4-5 rosor..
blommorna till bordet beställde jag från ica maxi :)
10 pack rosor och så köpte vi gröna kvistar och lite andra "utfyllnads blommor" Dom stack jag ner i oasis som var i små glas jag köpt på dollar store sedan satte jag dekor-sand köpt på timarii runt oasin så det passade duken ( dvs lila ) Tror all bordsdekorationer kostade max 500:- och det var 10 st dekorationer
tycker 4000:- är för mycket att lägga bara på blommor, visst du har beställt en hel del och det kanske inte är dyrt för allt det där men jag tror att man kan komma undan billigare genom att ex göra dekorationsblommorna själv :)
Växtriket tycker jag har så dålig kvalite fast dom ska ju egentligen bara hålla i ca 2 dagar :)
När vi hade beställt vita rosor, tror vi hade beställt 4 buntar dvs 40 blommor, då hade han en hel hink med vita rosor så vi fick välja vilka vi ville ha !! :)
Jörgens fru skrev 2009-05-12 09:03:33 följande:
en fråga ... dock som inte hör till bröllopsämne.
Som jag tidigare har skrivit så går min sambos dotter ut 1:a klass nu i juni, Någon som har något tips på vad man kan köpa till henne ? Vill som ge henne en present för att hon har varit så duktig :)
Jag har funderingar om man ska ge henne ex. en hello kitty tröja och 2 biobiljetter, som hon och hennes pappa kan gå på.. hon har aldrig varit på bio så det kanske vore ett alternativ?
Sedan en annan sak, har köpt ett kort till henne- men vad ska jag skriva i det!??
Grattis ..? känns lite konstigt med grattis ...kanske "Äntligen sommarlov! Du har varit så duktig och gått ut 1:a klass vi är så stolta över dig" eller... ? GE MIG TIPS!!!! :)
Jörgens fru skrev 2009-05-13 18:48:41 följande:
Igår fick vi en inbjudan till ett sommarbröllop i Boden ! Gud så härligt!!! :)
Jörgens fru skrev 2009-05-28 18:46:35 följande: