• Ida o Mille

    Dresscode - sommarfin...

    Vi har också skrivit sommarfin
    Tänkte inte skriva kavaj eller så, min m2b ska inte ha kavaj eller något liknande utan istället en slags linneskjorta från fillipinerna. Och jag ska ha en enkel klänning, så då tyckte vi att de passar bra att skriva sommarfin så får gästerna själv bestämma om vad de tycker är sommarfint för dom

  • Ida o Mille

    Jag känner mig inte så orolig, för de vi bjuder står oss väldigt nära, och om vissa känner sig bekväma i jeans och tex
    t-shirt så får dom komma i jeans och t-shirt Men tror inte att de är någon som kommer ide, hehe.
    Tror inte någon kommer att klä sig jätte tjusigt heller, för de vet om hur vårat bröllop kommer att vara
    Men vi tycker de är upp till var och en
    De viktigaste är att dom kommer och delar denna speciella dag med oss

    anne på grönkulla skrev 2009-03-22 04:08:20 följande:


    Mmmm, o det som kommer hända är att vissa har klätt upp sig supertjusigt o vissa kommer i ren t-shirt o alla känner sig lika obekväma. Tanken att låta alla känna sig fina i sitt är jättegod, men slår alltsomoftast helt fel tyvärr.Ida o Mille skrev 2009-03-21 13:43:58 följande:
  • Ida o Mille

    Kanske linne byxor och någon snygg skjorta
    Men tror nog många killar skulle sätta på sig kavaj ändå,
    men kanske en enklare sådan


    marriage09 skrev 2009-03-23 14:20:07 följande:
    Sicken bra tråd!!! Diskuterade detta med mina föräldrar senast igår faktískt, för vi vill inte att folk kommer i mörk kostym men inte heller i jeans. Sommarfin är ett bra förslag, vi har dock också funderat på "elegant sommarklädd".Vad hade ni tagit på er ifall det stod Elegant sommarklädd? Speciellt vad hade killar tagit på sig eftersom de är de svårast tror jag, tjejer har oftast kjol eller klänning på sig iaf.
Svar på tråden Dresscode - sommarfin...