• JJME

Ha dessa som brudskor??

Kan man ha någon av dessa som brudskor??
    Jag gillar inte de typiska pikiga brudskorna. Dessutom kan jag inte gå i smala klackar. Jag vill att det ska vara lite "tuffare" om ni förstår vad jag menar?!

www.swedishhasbeens.com/covered-high-p-3.html

eller

www.calou.se/sv/collection/original_4.html

De vita med typ "spetsmönster" och sidenband.

Jag kommer ha en knäkort klänning;

www.lightinthebox.com/A-line-Strapless-Tea-length-Satin-Chiffon-Wedding-Dresses-for-Bride--HSX1198-_p34800.html

Någon som tycker?? Jag har fått höra många som kommenterat mitt val av klänning då jag ska ha en kort. Men den är JAG!! Vill ju att vigsel och bröllop ska spegla OSS... Men vad tycker ni av valet av skor? För "ofint" för en vigsel?

• Svar på tråden Ha dessa som brudskor??
  • MW 090829

Jag tycker inte heller att de passar till den fina klänningen tyvärr. Vita framför de gula iaf.

• Vid havet

Klänningen var verkligen superfin!! Tycker dock som några ovan att det vore finare med typ ballerina skor än träsko-varianten (även om jag är lite sugna på sånna också, fast inte till bröllopet ).

• JJME

Tack för era synpunkter!!

Har så svårt att hitta skor. Alla dessa pikiga med klackar går bort, bröllopsskor eller vanliga vita. Har aldrig haft en sådan sko och kommer aldrig köpa en, inte ens på bröllopet.

Kände att dessa träskor var min stil, och dels så hade de en sådan bred klack att jag nog inte skulle behöva vicka mig fram som jag gör i vanliga skor med klack.

Ballerina har jag tittat på, men inte hittat någon jag fallit för. Varför ska det vara så svårt??

• JJME
    Luucie skrev 2009-03-22 14:55:38 följande:
    Instämmer med Hemlig.Men kan du inte kolla på Hush Puppies eller Mary Janes? De finns ju både lite tuffa och söta. Och många med lite bredare klack, typ som dessawww.brandos.se/hush-puppies/wife-9940/
    Tyvärr så kan jag inte gå i sådana skor och det är inte min stil heller. Har kollat på typ ballerina, men inte hittat någon som jag gillar än.
  • kermit100

Träskon Knyta eller Moa (vita) är ju klockrena. Har du varit in i deras butik i Gamla stan och kollat? De har ganska mycket att välja på, och många före dig har gift sig i deras ergonomiska träskor. Dina fötter kommer att älska dig.

• ozita
    kermit100 skrev 2009-03-22 16:19:03 följande:
    Träskon Knyta eller Moa (vita) är ju klockrena. Har du varit in i deras butik i Gamla stan och kollat? De har ganska mycket att välja på, och många före dig har gift sig i deras ergonomiska träskor. Dina fötter kommer att älska dig.
    De var helt underbara! Jag mailade direkt och frågade efter återförsäljare i Göteborg.

Men jag håller med andra om att de inte riktigt passar till klänningen, tyvärr... Ett par enkla, vita ballerinaskor hade varit fint till. Nr. 4 eller 5 från MysanX´s lista, tycker jag.
  • stressad bride2b

Jag tror att det kan bli riktigt coolt med de där träisarna med "spets" och sidenband! Det bryts liksom på ett väldigt modemagasins sätt :) Prova, känn hur DU tycker känns bra, vad DU tycker är fint. Det är din och din blivandes dag, inte gästernas eller nån annan :) Dagen ska symolisera ER och om du trivs och känner dig fin i skorna ska du ha dem. Jag tyckte att det var skitballt och kommer garanterat köpa sånna tills i sommar. De var jättesöta!!

Jag gillar lite ovanliga grejer. Hehe, och jag som har valt en jätteklassisk klänning. Det är typiskt, det blir aldrig som man tänkt sig!

Kram till er alla

• Aleta

Försök att prova till klänningen och gå på magkänslan. Jag tror att det kan bli jättebra.

• fidar

kör på vita träskor.... skitcoolt :)
    känner du att det är du så go for it :)

• JJME

stressad bride2b skrev 2009-03-22 16:45:26 följande:

Jag tror att det kan bli riktigt coolt med de där träisarna med "spets" och sidenband! Det bryts liksom på ett väldigt modemagasins sätt :) Prova, känn hur DU tycker känns bra, vad DU tycker är fint. Det är din och din blivandes dag, inte gästernas eller nån annan :) Dagen ska symolisera ER och om du trivs och känner dig fin i skorna ska du ha dem. Jag tyckte att det var skitballt och kommer garanterat köpa sånna tills i sommar. De var jättesöta!!Jag gillar lite ovanliga grejer. Hehe, och jag som har valt en jätteklassisk klänning. Det är typiskt, det blir aldrig som man tänkt sig!Kram till er alla
    Det var väl det jag var lite ute efter. Blandningen mellan "fint och tufft". Jag ser klänningen som lite båda.

Jag har ganska kort, nästan svart hår. Kommer att ha frisyr typ i stil med;

www.stylesearch.se/storage/albums/5428be90-277a-4324-b89e-ac24b2003aebbig.jpg

Så det kommer inte bli en fin uppsättning av håret utan det blir enkelt och lite "rockabilly".
  • JJME
    MysanX skrev 2009-03-22 16:38:39 följande:
    Din klänning är urläcker. Jag ska oxå ha kort klänning. Men jag tycker inte riktigt dina skoval passar. Det är jättesvårt med lågklackat men här kommer en del förslag. Alla från have2have.www.have2have.se/product.aspwww.have2have.se/product.aspwww.have2have.se/product.aspwww.have2have.se/product.aspwww.have2have.se/product.aspwww.have2have.se/product.aspwww.have2have.se/product.asp
    Tack för tipsen! Har faktiskt kollat på alt. 2 av dessa. Tycker de var fina. Men tyvärr så fanns inte storleken och har letat runt på fler ställen efter dessa men inte lyckats hitta dem någon annanstans.
  • sindri

jag tycker att dom vita med knyt är helt perfekta de blir en tuff kontrast synd att man ska ha lång klänning.

• stressad bride2b

snygg frisyr där :) Du kommer bli het!

Svar på tråden Ha dessa som brudskor??