nya zeeland + malaysia, någon som har tips eller gjort en sådan resa?
hej nu är jag lite lat och har klippt in detta från ett tidigare svar som gett men håll till godo:)
vi var i malaysia i nov-dec förra året och älskade det..vi satsade på en riktig lyx resa och bodde enbart på 5 stjärniga hotell..bodde två veckor på langkawi på ett spa hotell som hette pelangi beach resort( de har en bra hemsida)...på ön spenderade vi tid i djungeln titta på apor och red på stranden..där finns krokodilfarm och mycket örnsafari då ögruppen är känd för örnarna...åkte cable car uppe i bergen och gjorde spa behandlingar på hotellet.snorkling med hajar var inte heller fel....vi var super nöjda...
sen tog vi en vecka på ett hotell i kuala lumpor kommer tyvärr inte på namnet nu men vi bodde mitt i shopping smeten i den gyllene triangeln ...toppen bra och hade the twin towers utanför fönstret..jag älskar staden och människorna de är fantastiskt ödmjuka och hjälpsamma..bra shopping finns i twins towers galleri- suria KLCC... eller i något av de andra 5-6 gallerierna inom gångavstånd..jag gillade speciellt en affär/galleri som heter isetan den finns på flera ställen i stan och är prisvärd...sen ska ni absolut fara och pruta på china town....
vi träffade en malaysiska familj som visade oss en helig stad kallad melaka söder om KL.. de spenderade en heldag med att guida oss och vi fick till och med besöka ett indiskt/malaysiskt bröllop med dem..det var helt otroligt.....vilket svensk kommer på att göra det med någon de via slumpen stött på utanför hotellet.
men ska ni åka så kolla noga resemålet kopplats till den årstid ni väljer för regnperioderna är lite luriga där..det är viktigt att bo på rätt sida väster-öster beroende på val av månad på året....
jag hoppas ni far ..det lär bli fantastikt