Inlägg från: labbråttan83 |Visa alla inlägg
  • labbråttan83

Fruar i Lund - del 3

Hej allesammans!
    Nu var det riktigt länge sedan jag var inne här och skrev men har försökt läsa ikapp!

Själv har jag varit upptagen med jobb, en klinisk studie har avslutas och en forskningsanslagsansökan ska in nu i dagarna *torkar svetten från pannan*... Men nu är det minisemester i påsk och då gäller det bara att ta det lugnt och äta en massa gott

Det är jättekul att läsa att det går så bra med era små inneboenden i magarna, även om det verkar vara en del krämpor här och var...Hoppas vi kan få till en träff efter de alla har tittat ut

Hoppas också ni alla får en jättehärlig påsk och njuter av det fina vädret och att Anja och Daniel inte behöver städa/spackla hela påsken, det såg onekligen jobbigt ut på bilderna... puh...

Påskiga kramar från Madde

• labbråttan83

Ho ho allihopa!

Är inte här inne så ofta nuförtiden men nu är jag det i alla fall! Med mig flyter livet på som vanligt fast det går väldigt trögt med lägenhetsletande...jag har utvecklat ett stort tålamod vid det här laget, alltid något

Jag kan också den 15 maj fast tidigast kl 16. När skulle ni träffas egentligen??

Roligt att det går så bra med era magar, fast jag fattar inte varför ni ska vara så duktiga och gå vårruset??? Det gjorde ju inte ens jag, ogravid och allt Men jag är impad, heja heja!

Så tråkigt med din allergi Flamora, hoppas att det är en sådan som försvinner igen och bara är på tillfälligt besök!

Hoppas det är bra med Anne med, träffade henne på bussen för ett tag sen och hon sa att hon var trött och sliten, så jag hoppas hon har gått på ledighet vid det här laget.

Ha det bra allesammans, nu ska jag ladda inför jobbfest ikväll!!

• labbråttan83

Touché Embo

Embo81 skrev 2009-05-10 08:26:25 följande:
    Har kollat över lite när vi kunde fika, Gabby, Flamora, Labbråttan och jag kan den 15e. Hur hade du det Anja? Orkade inte titta tillbaks på de andra sidorna. Ni andra?Var ska vi ses? Och när? Madde kunde efter 16.00, ska vi träffas då eller ska vi ses lite tidigare så kan Madde komma dit vi är? Det är ju bäst att vi ser till att hon stannar till sista man, annars finns det ju en viss risk att vi blir lämnade med notan..hihihi
  • labbråttan83

Hej! Jag kommer så fort jag kan på fredag, tar bussen från Malmö. Var ligger det italienska kaféet? Annars funkar Gräddhyllan också, bara där finns kaffe

• labbråttan83

Vad tråkigt Anja!!! Jag vet ju VERKLIGEN hur din chef kan lova en sak en dag och nästa dag så är det bortglömt eller ändrat. Det är inte bara du som känner sig lurad även om detta gäller betydligt större saker. Suck.

Jag kommer när jag kommer till cafeet så får jag hoppas att någon är kvar Ska förhoppningsvis hinna dit till 16. Vi ses då!

Anja 19 juli 2008 skrev 2009-05-12 17:54:57 följande:

Gaaaaah fasen oxå, blir ju alltid så här. Snyft.Äntligen internet igen och än en gång så blir mitt fikaförslag förlagt på en tid då jag inte kan. Jag ger upp banne mig.Fika ni. Jag är ändå inget roligt sällskap just nu. Blivit lurad av min chef som lovat mig ett vik på ett år. Kom t jobb i onsdags och fick reda på att en annan tjej, som inte är lika nära LAS som jag, fått viket. Är så jä..la arg o besviken och RASANDE och arbetslös from 17 augusti.Så ursäkta mitt utbrott. Hade bara sett fram emot att få vara med den här gången.kram
  • labbråttan83

Va men hallå, vad är det som händer!? Nu känner jag mig helt borta!

Först och främst: Stort grattis Gabbi till pojken! Hoppas ni båda två mår bra!

Anne: låter superhärligt med nya stugan! *längtar till sommaren...*

Tyvärr (?) så har det visat sig att jag nog inte får dricka något rosévin i sommar, går in i vecka 6 idag Så då är jag en månad efter dig Hedebris! Grattis förresten! Nu får vi bara hålla tummarna resten av vägen.

Ingenjörsbruden: Redan vecka 26!! Shit, vad tiden går fort! Hoppas det är riktigt bra med dig också!

• labbråttan83

Jodå, mås det hyftsat, bara liiite illamående och otroligt trött på kvällarna En stor (två stora) fördel är att mina bröst har växt en hel storlek He he

Lägenhet går det sämre med men nu har vi bestämt att vi flyttar efter graviditeten, vi sparar massor med pengar under tiden och har gott om tid på oss att titta runt på bostäder

Förresten Anja, du har tystnadsplikt än så länge på min mammas jobb, bara så du vet

Ingengörsbruden: Stort lycka till med husbygget, fast ni verkar ju verkligen veta vad ni gör när det gäller sånt

Kram allihopa

• labbråttan83

Anja: Vad hemskt med din dotter! Jag har dock lite tips som ni kan säga till läkarna:
    1. Har de gjort en odling/tagit prov från örat och konstaterat vilken bakterie de kan vara som orsakar infektionen? Innan de gjort detta kan man inte vara helt säker på att den antibiotikan man valt kommer fungera, oavsett bredspektrum eller ej. Be att de gör detta om det inte redan är gjort!

2. Om inte antibiotikan hjälper öht kan det vara en virusinfektion och den hittar man oftast genom att ta prov från blodet. Blåsorna i munnen beror tex nästan alltid på virus men kan ju också ha uppkommit pga kroppen är nerkörd allmänt.

Hoppas ni träffar en vettig läkare snart som inet bara avfärdar detta som "vanlig öroninflammation"!!

• labbråttan83

Jaha, det verkar som alla har vetat att jag var gravid innan jag själv visste det Min kollega och min chef på jobbet sade att de hade "sett" det på mig, öööh?? Och då menade de inte att magen är svullen...

Vill också se Gabbis bebis!! Men snart får han fler söta kompisar Nu är det verkligen inte långt kvar för dig och Anne!

Embo81 skrev 2009-06-01 15:17:04 följande:
    LabbråttanMisstänkte nästan på fikan i förra veckan att det var så att det flyttat in en liten busen även hos dig. Vad roligt jättegrattis!HedebrisGrattis grattis!Shit vad många bebisar det blir!Såg Gabbys bebis igår -han är såååååå söt så det knappt är sant. Vi funderade allvarligt på att kidnappa honom!
  • labbråttan83

Jag också!! Har det inte kommit ut flera???

Hoppas det känns bättre snart Gabby och att sjukgymnastiken hjälper. Det låter inget kul alls Tur att du har en söt bebis att titta på!

• labbråttan83

Grattis Emma!!! Vilka fina namn ni alla valt!

Håller alla tummar jag kan för att Alva ska titta ut idag men tyvärr har jag INGEN aning hur en slampropp ser ut ...

Flamora: ha det riktigt bra nu i USA (för det var väl dit ni skulle) och en riktigt härlig bröllopsdag!
    Själv firade vi med middag på restaurang och Terminator-Salvation Romantiskt så det förslår

Kul att ni hade det så skönt Anja, ska titta på bilderna när jag får tid. Vill också ha semster NU!

Svar på tråden Fruar i Lund - del 3