Fruar i Lund - del 3
Så bra, Anja. Tur att du har koll, jag har inte tänkt på det
Så bra, Anja. Tur att du har koll, jag har inte tänkt på det
Hej alla!
Embo: Hoppas det gick bra med bilbatteriet Låter som ett projekt!
Låter mysigt med spa Gabby och Embo. Själv åker jag till Dublin med jobb imorgon. Ska bli skönt att komma iväg ett tag, just nu är det vääääldigt stressigt. Har precis packat klart, pust! Fyller år idag så har haft mamma och syrran här hemma på lite våfflor.
Min käre man var supersnäll imorse och gick upp tidigt för att baka scones till mig. Och så fick jag ett par fiiina skor som jag har tittat på länge, men tyckt va för dyra
Ha det så bra i helgen alla!
Hej tjejer!
Tack för alla gratulationer.
Har kommit hem från en supertrevlig helg i Dublin. Vi hann med otroligt mycket - vilket tempo vi höll! Såg väl det som man bör ha sett. Sämre blev det med studiebesöket på skolan som vi hälsade på. Ingen som hann med oss då de hade stora test just nu. Blev mycket öl och latte istället
Embo: Mysigt att åka iväg sådär bara ni två.
Gabby: Skönt att du fått trappan färdigslipad. Lycka till med garderoberna
Vad kul med huset, Embo. Ser också fram emot att få sitta i ert uterum Då är du snart långledig, alltså. Låter skönt!
Gabby: Vad roligt att dina två vänner har funnit varandra. Tänk så bra det kan bli ibland!
Hur är det nu med alla magar? De växter som de ska, hoppas jag.
Vi ha nyss kommit hem från Rom. Önskade ju oss presentkort på Ticket i bröllopspresent för att kunna åka dit. Var där fyra nätter och vi hade det underbart. Superhärligt väder och SÅ mycket att titta på. Fantastiskt!
Inom loppet av två veckor har jag alltså hunnit med två storstäder och ett bröllop - lite snurrig i huvudet. Tur man tog foton så jag kommer ihåg vad jag har varit med om
Hoppas ni har en trevlig påsk!
Anja: Vad bra för dig att du har börjat på VV och att du trivs med det. Kämpa på!
Embo: HAr ni börjat packa? När ska ni flytta? Du har kanske skrivit det innan, men hittar inte det.
Gabby: Att du orkar fara omkring sådär!
Den här helgen har varit lugn som omväxling. Men jag är supersnuvig. Funderar på om jag har blivit pollenallergisk för snuvan har hållt i sig länge nu. Desssutom svider det i ögonen och jag är trött hela tiden... Inte alls kul. Har hört att det ska vara extra mycket pollen i luften i år.
Ingenjörsbruden: Då bor vi nära varandra just nu Skönt att allt va bra på UL.
Anja: FY så fräckt. Att man bara kan göra så. Hoppas det löser sig. Ni måste ju absolut ha rätt till ersättning.
Angående fika, så jobbar jag ju den 20 maj. E ledig den 21 och 22.... Annars får jag va med en annan gång
På fredagar kan jag vara i Lund 14.17 (om jag springer till tåget ) Men ta ni den 20:e så får jag vara med en annan dag. Eller om ni som kan båda dagarna är sugna på två fikor (heter det så?? haha) så kan vi ta den 15:e oxå. Det är visserligen K:s födelsedag, men han slutar lite senare än mig så jag kan nog hinna med en latte.
Men som sagt, ta annars den 20:e så att Anja får vara med någon gång!
Blir det den 15:e istället då
Här är det snörvligt. Provade att vara utan allergi-piller i helgen. Inte lyckat! Så pollenallergi är det nog allt, grrrrr!
Embo: Oj, vad är det ni har gett er ut på? Sammandragningar hela natten, usch!
Vårt husletande ligger lite på is. Vi bokade resa till USA istället Så om vi inte vinner lite pengar på lotto, så får vi nog spara ett tag till. Men vi var och kollade på ett hus förra helgen. Man får ju börja nånstans.
Ang den 15:e så kan jag vara i Lund 14.20. Åker direkt från jobbet.
Haha.
Jag träffas gärna lite tidigare, eftersom jag ska fira min mans födelsedag sen på kvällen Vid 15?? Eller en kompromiss, 15.30, så får jag gå när jag måste.
Anne: Mellan Konditori Lundagård och Café Mondo (som ligger på hörnet mot stadsbiblioteket), skrev Gabby i ett inlägg tidigare.
Ses imorgon!
Men guuuud vad det har hänt en massa nu när jag inte har varit här inne och läst på ett tag.
Gabbi: Bebis redan? Stort grattis! Ser fram emot att få se bilder på (och träffa) den lille.
Och grattis till alla gravida! Snart är det väl bara jag kvar, hehe.
Anja: Vad jobbigt att lilltjejen inte blir frist. Hoppas ni kan få svar på vad det är och att hon blir bra till ni åker!
Betygssättning i full gång här, pust! Bara 1,5 vecka kvar!!!
Väntar med spänning på övriga bebisar
Gabby: Vad jobbigt det låter. Nä, jag tror att jag väntar ett tag med det där Så, inga bebisar på g här, inte.
Sitter här på jobb nu. Lärarmiddag ikväll. Snart ska finkläderna på och det ska övas sång som vi har skrivit till niorna. Vi = vår idrottslärare. Hon har skrivit en superbra text till 800 grader. (800 gånger har vi tjatat på er, har vi gnatat på er.. )
Hoppas allt är bra med er. Anne och Embo, hoppas att det händer nåt snart så att ni slipper gå och vänta!
Här inne händer det ju ingenting! Nyfiken på bebisarna....
Åh, stort grattis Emma! SKönt att ni alla mår bra.
Anne: Hoppas att du också har din bebbe i famnen snart!
Nu åker vi snart iväg, så jag kommer inte att vara här på ett tag Ni får ha det så bra!
Kram på er