Inlägg från: Fröken Planera |Visa alla inlägg
  • Fröken Planera

Fruar i Lund - del 3

BRA JOBBAT ANJA!!!!!!! Att gå med i VV,menar jag. Visst är det bra?!
    Håller tummarna att du lyckas. Det är ju en sån härlig känsla när vågen visar neråt. Bra att du satt mål till nästa sommar, för det är bra att man inte går ner för snabbt! Good Luck! Jag kommer dit i Augusti, så då ses vi!

Emma. Du kan tro att du jag avundades dig i morse när min klocka ringde. Jag hade gett vad som helst för att få ligga kvar. I helgen fick jag låna "Mot Alla Vindar"-dvd:n av mamma. Den hade jag velat ligga och titta på idag. det är alla avsnitten som gick på tv på 80-talet någon gång. Hoppas jag hinner med att se den innan barnaskriken säter igång!

• Fröken Planera

Embo! Japp, jag körde både till och från Blekinge. Han krävde inte ens någon förklaring..
    För er som inte vet, så fick S fortkörningsböter förra gången vi körde upp. Det passade ju bra nu när vi inte haft så mycket utgifter och heller inga stora utgifter på gång. Jag vet inte hur mycket han fick, eftersom jag körde den andra bilen. Jag har bestämt mig för att inte vilja veta heller..

Jag kom hem ett par minuter efter avtalad tid. Han såg inte jätteimponerad ut, men långt ifrån aggressionerna efter vår utflykt efter Annes bröllop. Nä, han var lugn och fin, faktiskt.
    De körde till Mc Donalds och åt medan jag packade ihop mina grejer.

Nu är den ena garderoben målad i huset... Det är inte klokt vad bra det blev.. Känns kul att man kan bidra med något.

Förresten, vår granne i Blekinge har dött, så där finns ett hus till salu snart om någon är intresserad av en egen weekendvilla.

• Fröken Planera

Hallå Fruar!
    Nu är jag tillbaka i Skåneigen, efter några dagar i Sthlm/Uppsala.
    Korkad som man är lyckades jag få in ännu en resa till Uppsala innan förlossningen. Varför kan man inte säga "NEJ"????

Jaja, det blir i allafall en tågresa nästa gång eftersom jag inte får flyga då.

Jaja, det är skönt att vara hemma igen!
    Vad händer hos alla i helgen?
    Embo, du har väl fullt upp med att packa, kan jag tänka mig. Ja, Anja åxå. Mne alla andra då? Min lilla familj ska i alla fall storstäda (Hoppas jag ialla fall, för här ser hemskt ut) Sen ska vi på motormässan i Malmö.

Ingenjörsbruden, hur gick det på UL????

• Fröken Planera

Hallå Fruar!
    Nu är jag tillbaka i Skåneigen, efter några dagar i Sthlm/Uppsala.
    Korkad som man är lyckades jag få in ännu en resa till Uppsala innan förlossningen. Varför kan man inte säga "NEJ"????

Jaja, det blir i allafall en tågresa nästa gång eftersom jag inte får flyga då.

Jaja, det är skönt att vara hemma igen!
    Vad händer hos alla i helgen?
    Embo, du har väl fullt upp med att packa, kan jag tänka mig. Ja, Anja åxå. Mne alla andra då? Min lilla familj ska i alla fall storstäda (Hoppas jag ialla fall, för här ser hemskt ut) Sen ska vi på motormässan i Malmö.

Ingenjörsbruden, hur gick det på UL????

• Fröken Planera

Ingenjörsbruden, vad bra att allt gick bra! Du ska ju på fler ultraljud, så det blir nog tillfälle att ta reda på det längre fram. Men det måste ju kännas tryggt att du har ett barn på gång som inte är så glad att blotta sig i tid och otid.

Flamora. Jag hoppas verkligen att det bara är en vårförkylning, för vad jag har förstått så är pollenallergi inget skitkul precis...

Denna veckan är jag gräsänka hela veckan. Denna veckan var det makens tur att åka iväg och jobba. Tur att vi kan turas om att tjäna brödfödan..

• Fröken Planera

Nä, nu måste jag jobba! Jag har skitmycket att göra idag, så jag loggar ner igen.

Kram på er allihop!

• Fröken Planera

hahaha embo, jag förstår om min söndagssysselsättning lät konstig när K berättade var jag var.. men det var faktiskt sant. Jag var och hämtade S:s mc. Men det strulade, så den vi får hämta den en annan gång.

MVC-papper... Det är ju ett jäkla jox med både dem och det där järntillskottet. Jag kommer aldrig ihåg de där grejerna. Måste verkligen skärpa mig med det.

Nu ska jag köra in till stan för att träffa en gammal kompis och gta en fika. Ha det gott. Vi hörs!

• Fröken Planera

Se där ja, Embo! Den ser ju jättefräsch ut. Jag saknar alla drinkmixer som stod på diskbänken sist jag såg köket.
    Håller tummarna att ni får den såld med en gång.

Nu är det dags att jobba igen.

• Fröken Planera

Nä, Embo... Min bulle stoppade vi in på kanelbullens dag, den 4/10!!! Något yrkesskadad är man ju när man jobbat i bageribranschen hela sitt liv.

• Fröken Planera

Shit Anja, vilken tråkig historia. Jag har inga råd att ge, har ju aldrig gjort en så stor investering.

Fika i maj vore trevligt! Säg bara när. Jag har en del resor inbokade, men jag har massvis med lediga eftermiddagar kvar.
    Jag ska förresten vara ledig den 20:e maj, om det passar.

Embo, cocktailpartyt var exakt den 27/9. Jag kommer ihåg det eftersom det var på min systers födelsedag. Vår senaste BT-träff var lördagen innan (20/9) Snacka om att ha koll!

Svar på tråden Fruar i Lund - del 3