Inlägg från: Fröken Planera |Visa alla inlägg
  • Fröken Planera

Fruar i Lund - del 3

Håller tummaran, Anja!

• Fröken Planera

Vad synd att du jobbar då, Flamora. Vi åker nämligen upp till Blekinge på kvällen den 20:e. så jag är inte hemma den 21 & 22/5

Ska vi ta en annan dag istället? Hur ser det ut för er den 15/5 på eftermiddagen? Ju fler dest roligare!

• Fröken Planera

Anja, det låter väldigt rörigt det där med alla jurister som ska tycka.. Jag håller tummarna att det löser sig på bästa sätt.

Om det blir fika den 15:e eller 20:e spelar mig ingen roll alls. Bestäm ni! Hur ser det ut för er andra?

Om 2 timmar kommer min man hem, så att vi kan umgås några timmar innan jag somnar.
    Imorgon fm åker jag tåg till Stockholm för att åka Ålandsfärjan med jobbet. Vi ska nämligen ha en mässa ombord och har därför bjudit in alla våra kunder och några till i hela sverige. Naturligtvis ska inte alla med, men ca 1200 pers blir det. Synd bara att de inte ska filma på Cinderella i helgen, det hade blivit jäkligt bra underhållning med ett skepp kommer lastat med bagare!

Kul för er att det ska bli sommarvärme här i Skåne i helgen. Då kan ni ju tänka på den här tjockisen som först sitter på tåget halva dagen och sedan står på bildäck och grillar mackor till provsmakningar..

Trevlig helg!

• Fröken Planera

Anja, det låter väldigt rörigt det där med alla jurister som ska tycka.. Jag håller tummarna att det löser sig på bästa sätt.

Om det blir fika den 15:e eller 20:e spelar mig ingen roll alls. Bestäm ni! Hur ser det ut för er andra?

Om 2 timmar kommer min man hem, så att vi kan umgås några timmar innan jag somnar.
    Imorgon fm åker jag tåg till Stockholm för att åka Ålandsfärjan med jobbet. Vi ska nämligen ha en mässa ombord och har därför bjudit in alla våra kunder och några till i hela sverige. Naturligtvis ska inte alla med, men ca 1200 pers blir det. Synd bara att de inte ska filma på Cinderella i helgen, det hade blivit jäkligt bra underhållning med ett skepp kommer lastat med bagare!

Kul för er att det ska bli sommarvärme här i Skåne i helgen. Då kan ni ju tänka på den här tjockisen som först sitter på tåget halva dagen och sedan står på bildäck och grillar mackor till provsmakningar..

Trevlig helg!

• Fröken Planera

Hej!
    Naturligtvis har det kört ihop sig här. Jag kan itne vara ledig den 20/5, som planerat.

• Fröken Planera

Usch då, Flamora! Allergi skojar man inte bort.
    Hur var det nu, vilka kunde den 15:e?
    Annars får ni ta den 20:e, så typiskt att jag blev kallad på möte den dagen!!!!

• Fröken Planera

Emma. Jo, jag mår bara fint, men visst fasen tryckte det i magen, men då sänkte vi farten. Jag var så glad att min arbetskompis gick med mig och höll min takt. Det tog oss 1 timme och 5 minuter att ta oss runt. I normala fall så går man ju 5km på max 45minuter. Hade de sparat nån mat till er???

Helt ärligt så låter det itne alls fel med säng och choklad en hel dag... Nåt att fundera på.

Jag kan åxå den 15:e (som det ser ut nu i alla fall.)
    Vilken tid?

PS jag har inte hört ett ljud från Anne på väldigt länge. Hoppas verkligen att hon mår bättre nu.
    Vi får ju kontakta henne innan nästa fika och höra om hon är sugen på att träffa folk..

• Fröken Planera

Hej! 15.30 passar mig bra. I tidningen står det att det ska vara fint väder hela veckan, så vad sägs om en uteservering någonstans???

Jag har för mig att det italienska Caféet har uteservering på bakgården... Men det är ju en liten bit ifrån stationen. Labbråttan, kommer du med tåget, eller?
    Ska jag kolla om man kan boka bord på Gräddhyllans uteservering?

• Fröken Planera

Madde, det italienska caféet ligger snett mitt emot domkyrkan. Mellan Konditori Lundagård och Café Mondo (som ligger på hörnet mot stadsbiblioteket)

• Fröken Planera

Tjena tjejer!!! Idag är det den stora fikadagen!!! Vad kul att träffas igen!!! Mina föräldrar ringde och sa att de skulle titta in i eftermiddag, eftersom de hade något ärende i Malmö. Men tji fick de!!! Jag sa att jag skulle på tjejfika på stan, så de får minsann köra de milen en annan gång!

Anne!!!! Kul att ha dig tillbaka. Du kan tro att jag tänkt mycket på dig och undrat hur du mår.

Anja! Jag hoppas innerligt att det löser sig för dig/er med alla tråkigheter som hopar sig hela tiden.

• Fröken Planera

Tack själv Anja! Vilken tur att ni satt nere på stan just när jag behövde lunch-sällskap!
    Jag hann i alla fall med tåget som jag skulle och nu är jag hemma!!!!! Detta var min sista resa innan jag ska vara mammaledig!!!! Shit vad det känns bra, ska ni veta!!! Dessutom gick kursen superbra och vi fick in kunden som ger oss en hel del pengar! Det kunde inte slutat bättre!!!!

I helgen ska vi åka till Olofström så att även jag får se huset. Sååå spännande. Det nya fönstret är på plats, målaren är klar med sitt arbete (hoppas jag i alla fall) dessutom kommer köket på fredag!!! wiiiiiiii, längtar faktiskt.

Men först är det en helt vanlig arbetsdag imorgon...;-( Vi hörs!

• Fröken Planera

Grattis Anne! Gud vad kul!!!! Då har ni ju det bästa av alla världar, en superlägenhet inne i stan och så en sommarstuga i paradiset!!!! Har du någon bild????
    VIN!!!!! Måste du skriva det???? Vad jag längtar tills jag får korka upp min Amarone-flaska!

• Fröken Planera

Hej Alla!
    Grattis Hedebris och Labbråttan!!! Vad kul! Ni har verkligen något fantastiskt framför er!(Efter förlossningen alltså)

Ja ni, Världens finaste Adrian har flyttat ut ur min mage och in hos oss i lagenheten. Kevin är världens stoltaste storebror, SOnny världens stoltaste pappa och jag kan bara inte fatta att detta är sant! Mina pojkar är helt fantastiska.

Adrian ville ut tidigt och fort som fanken. Allt gick så fort så att det tog faktiskt några dagar innan jag förstod att det hänt.

Bebisen och de andra killarna mår hur bra som helst. Jag har däremot fått lite problem efter förlossningen.
    Eftersom förlossningen gick så fort, så hände något med mitt bäcken så att det flyttade sig. Jag hade tur och fick komma till sjukgymnast redan igår och hon tror att hon kan hjälpa mig att bli bättre, men det tar MINST en månad!!! Och jag får inte ens lämna soffan utan mina kryckor.
    Så mina härliga långpromenader med vagnen får vänta till senare i sommar.
    Har ni vägarna förbi Fäladen är ni välkomna att titta in... Jag sitter förmodligen ändå bara i soffan och glor(På Adrian)..
    Jag kan ju inte ens ta mig ner till stan och shoppa upp de stackars slantarna man har kvar...;-(

• Fröken Planera

Hej på er!

Nu har jag tröttnat på att bara sitta i soffan och glo, så vi bestämde oss för att åka till Olofström och fira midsommar här istället.
    shit vad jag är trött på att ha ont. Men det börjar lätta lite nu, så jag ser ljuset i tunneln..
    Lille Adrian har ju knappt varit ute i friska luften, stackaren, så nu har vi vagnen med oss till Blekinge så att mormor och moster kan ta med honom på långpromenader och han är redan fullbokad! Han ska väl på turné till hela släkten kan jag tro..

Anne! Jag är helt övertygad om att du får en midsommatjej idag! Hör av dig!

Glad midsommar allihop!

• Fröken Planera

Hej på er! Hoppas ni haft en skön midsommar allihop! Vi fick den midsommar som Kevin önskade. Han ville så gärna ha hela paketet med landet, långbord, sill, midsommarstång osv osv. Han fick rubbet. Själv satt jag mest och tittade på. Det är inte klokt vad man offrar sig för sina barn.. Men visst hade jag det trevligt, mycket bätte än att sitta i soffan och ha ont. (Man kan ju lika gärna ha ont i fyllesällskap )

Anja, vad kul att resan till Mallis var bra. Det vore ju för jäkligt att ha pissigt väder när man äntligen åker iväg..

Emma. Jag tittar in till dig i veckan. Måste ju bara se lille Axel Live!!! Har ni fått in rutinerna??
    Här funkar det hur bra som helst. Men från det att jag parkerar bilen i Blekinge så försvinner rätten till mina barn, har jag märkt. Just nu är Kevin hos mormor och morfar medan Adrian är ute på långpromenad med moster. själv så sitter jsag här och har mer ont än vanligt. Har slarvat med kryckorna i några dagar.. Åååååååå vad jag längtar tills jag kan ta med min lille prins på promenader.

Anne1 Hur 17 går det för dig???? Har Alva tittat ut än??? Jag hoppas verkligen att de inte sätter igång dig, utan att Alva tar sitt förnuft till fånga.. Väntar på rapport från dig!

Flamora, din gottegris, du bara reser och reser... Låter underbart.

Svar på tråden Fruar i Lund - del 3