• noodi

Tärnor, hur ska man välja?

Jag har tre systrar och tre vänner.

Ena systern ville inte vara tärna, och då känns det fel att ha de två andra systrarna som tärnor då det inte blir en helhet.
    Men ändå så skulle dom bli så glada att bli tillfrågade.
    Sen har jag tre vänner, en har jag frågat, lite av impuls. Sen hade jag gärna frågat de två andra med.

Jag vet inte vad jag ska göra, jag kan ju inte ha 5 stycken tärnor, blir ju galet mycket folk omkring då..
    Två av vännerna är kompisar från barnsben, och den tredje är min blivande svägerska.
    Hjälp mig i mitt samvetskval.

• Svar på tråden Tärnor, hur ska man välja?
  • Sussii

jobbigt läge. men väljer du systrana blir det ett jämt tal med 2 om man ska se det så. men känn efter lite extra vad som känns bäst. varför inte 5 ;) då blir det inga sur miner ;)

• noodi
    Sussii skrev 2009-03-22 21:49:12 följande:
    jobbigt läge. men väljer du systrana blir det ett jämt tal med 2 om man ska se det så. men känn efter lite extra vad som känns bäst. varför inte 5 ;) då blir det inga sur miner ;)
    -

Det är ju bara det att jag redan slängt ur mig att jag vill ha en kompis som tärna, så det blir ju inte jämt i alla fall.
    Ja, varför ska man vara traditionell, lika bra att köra hela släkten fram till altaret ;)
  • 4ever2

Har din m2b 5 marsalker då? det kan ju också få bestämma lite. Låter kanske lite hårt men jag skulle välja bort äldre systrar och de som har barn.

• Fjällstjärna

Själv har jag inga systrar. Men jag hade inte valt någon sådan ändå. Jag har valt att ha vänner omkring mig. Nu råkar det bli en man och en kvinna (obs, mannen är inte bög som många vill tro) och en annan kvinna som back-up. Den första ska nämligen ha barn i samma veva.
    Jag tycker du ska välja att ha dem omkring dig som du tivs bäst med och de som kan vara lite uppmärksamma på dig och dina behov denna dag.
    Lycka till!

• Fru PB

JAg hade 3 tärnor. 3 super bra vänner. De 3 som känner mig innan och utan till.

Jag kunde inte plocka bort någon av dom 3 då alla betyder något specielt för mig.

• Princess4aDay

Jag läste någonstans att oftast så väljer man en tärna som är yngre, ogift osv. Men då jag bara har en syster (äldre) som jag har en nära relation till så va mitt val ganska naturligt.
    Å andra sidan så är det ju faktiskt DIN dag, där andra ska ställa upp och stötta dig och där du ska känna att det känns bra. För en tärna är ju faktiskt inte bara nån som står framme vid altaret på den stora dagen utan hon ska förhopningsvis hjälpa och stötta dig under vägen dit.

Jag tycker att du ska välja någon som du verkligen vill ha och som du tror kommer ta äran att vara tärna på allvar.

Det är svårt att försöka vara alla till lags i ett bröllop, men det viktigtaste är ju ändå att du och din blivande mår bra och gör val efter era hjärtan inte efter alla "måsten" och "borde".

• Fru PB

Min ena tärna blev gravid efter att hon blev tillfrågad. Så efter 2 års kämpande med att bli gravid lyckades dom. Så på bröllopsdagen hade jag en höggravid kvinna som fick en perfekt dotter 3 v senare..

Allt är upp till var o en. Aldrig skulle jag be henne avstå från att vara min tärna bara för att hon var gravid. JAg hade henne för att jag ville ha henne till tärna... Gravid eller inte!!

Du ska ha dem som du vill!!!

Lycka till i ditt val..

• Heloise

Jag har 3 tärnor, och har valt bort mina systrar av den ekla anledningen att de inte står mig lika nära som mina vänner.
    Den 4 närmmaste vännen ska vara toastmadame, jag känner mig både trygg och glad över att de ville vra mina tärnor och min toastmadame, 2 försöker bli gravida, bara gulligt med magar!
    Vi ska ha 2 marsalkar, därför att de är de vänner som står min m2b närmast, en marsalk får helt enkelt göra som Hugh Hefner ha en blondin på varje arm!
    Gör det som känns bäst för dig/er, vad gör det om du har fem eller tre tärnor? Allt behöver inte match och det mest går att lösa

• ElMac

är inte det amerikanska klassiska att ha just 5?

• Sussii

Hahaha varför inte?? ;););)

noodi skrev 2009-03-22 21:53:56 följande:
    -Det är ju bara det att jag redan slängt ur mig att jag vill ha en kompis som tärna, så det blir ju inte jämt i alla fall. Ja, varför ska man vara traditionell, lika bra att köra hela släkten fram till altaret ;)
  • Lady o Lufsen

Visst är det svårt!!!
    Bästa vänninor och världens bästa syster...jag hoppade över det och tog våra två döttrar som tärnor.

• noodi

Idag har jag varit o valt ut en bröllopsklänning, och det stod mig klart vilka som bryr sig mest om mig o min dag, så det blir mina två ungdomsvänner som blir tärnor :)

Tack för era tankar och idéer. :)

Svar på tråden Tärnor, hur ska man välja?