Inlägg från: noodi |Visa alla inlägg
  • noodi

Tärnor, hur ska man välja?

Jag har tre systrar och tre vänner.

Ena systern ville inte vara tärna, och då känns det fel att ha de två andra systrarna som tärnor då det inte blir en helhet.
    Men ändå så skulle dom bli så glada att bli tillfrågade.
    Sen har jag tre vänner, en har jag frågat, lite av impuls. Sen hade jag gärna frågat de två andra med.

Jag vet inte vad jag ska göra, jag kan ju inte ha 5 stycken tärnor, blir ju galet mycket folk omkring då..
    Två av vännerna är kompisar från barnsben, och den tredje är min blivande svägerska.
    Hjälp mig i mitt samvetskval.

• Svar på tråden Tärnor, hur ska man välja?
  • noodi
    Sussii skrev 2009-03-22 21:49:12 följande:
    jobbigt läge. men väljer du systrana blir det ett jämt tal med 2 om man ska se det så. men känn efter lite extra vad som känns bäst. varför inte 5 ;) då blir det inga sur miner ;)
    -

Det är ju bara det att jag redan slängt ur mig att jag vill ha en kompis som tärna, så det blir ju inte jämt i alla fall.
    Ja, varför ska man vara traditionell, lika bra att köra hela släkten fram till altaret ;)
  • noodi

Idag har jag varit o valt ut en bröllopsklänning, och det stod mig klart vilka som bryr sig mest om mig o min dag, så det blir mina två ungdomsvänner som blir tärnor :)

Tack för era tankar och idéer. :)

Svar på tråden Tärnor, hur ska man välja?