• roro1

Nutrilett

Bröllop om 6 veckor..5 kilo att gå ner! Och alldeles för otålig för att vänta på att träningen ska ge resultat. Så tänkte köra igång två veckor med endast nutrilett f.r.o.m idag!
    Ni som kört innan..tränade ni samtidigt? Körde ni endast nutrilett eller åt ni vissa måltider?
    Nån annan som kämpar med detta just nu..eller som känner sig sugen på att sätta igång:)

• Svar på tråden Nutrilett
  • nni
    GlamourKitten skrev 2009-04-21 13:14:27 följande:
    Är på 8e dagen nu, klarade inte att bara hålla mig till pulver så jag äter en nutrilett-bar om dagen också. Men annars funkar det bra! Har gått ner 3 cm i midjan, men jag väger mig inte så har ingen aning om vikten.
    Ja men det e ju bra! Jag hoppas på -3 kilo tills på måndag sedan ca 2,5 i veckan. Äter så lite som, förutom Nutrilett smoothies. Kalla goda drycker får va mitt sk godis. En del grönsaker (ska skippa frukt) försöka!
  • trebarnsmamma

Hej hopp!

Startat om min andra runda denna gång med enbart shaker Naturdiet! 5 påsar om dagen samt lite frukt! Får se hur det går efter en vecka! Jag körde Nutrilett quick start före påsk och håller minus ca 3kg på 5 dagar helt OK tycker jag! Hoppas det går lika bra denna vecka, det jobbiga blir väl över helgen då jag har en dotter som fyller år så det ska bli kalas! Men det är väl bara att bita ihop!
    Lycka till !!

• trebarnsmamma

Tack föe enbra länk intressant! Men lite lustigt då det står på Nutrilett att man äter enl VLCD om man äter 5 påsar om dagen, men då innehåller de ju 540 kcal!

Hemlig2009 skrev 2009-04-19 14:21:45 följande:
    Hittade den:jennieferkindstrand.blogspot.com/2009/03/moza...Jättebra förklaringar! Jag tycker det är lättare att stå emot sug och hunger om jag vet hur kroppen fungerar och varför jag känner så.
  • nni
    trebarnsmamma skrev 2009-04-21 16:31:33 följande:
    Tack föe enbra länk intressant! Men lite lustigt då det står på Nutrilett att man äter enl VLCD om man äter 5 påsar om dagen, men då innehåller de ju 540 kcal!
    Det e klart. Jag äter över 600 med smoothies o då + grönsaker. Så äter lågkalori men kommer inte in i "ketos". Går ner i vikt ganska snabbt verkar jag ändå göra. Det börjar märkas redan
  • trebarnsmamma

Härligt när började du? Äter du bara smoothies?? Det står på att man inte enbart ska äta de utan komplettera med shake eller liknande? Men det hade varit lättare då de är supergoda och shakerna är superäckliga ! Lite dyrare förstås men värt det under en kortare tid.....

nni skrev 2009-04-22 14:09:55 följande:
    Det e klart. Jag äter över 600 med smoothies o då + grönsaker. Så äter lågkalori men kommer inte in i "ketos". Går ner i vikt ganska snabbt verkar jag ändå göra. Det börjar märkas redan
  • nni
    trebarnsmamma skrev 2009-04-22 18:23:56 följande:
    Härligt när började du? Äter du bara smoothies?? Det står på att man inte enbart ska äta de utan komplettera med shake eller liknande? Men det hade varit lättare då de är supergoda och shakerna är superäckliga ! Lite dyrare förstås men värt det under en kortare tid.....
    Jag började för ett par dagar sedan. Va? Vart står det någonstans? 1 måltid e ju 1 måltidsersättning som motsvarar samma energibehov, vitaminer med mera. Så 3 såna motsvarar ju frukost, lunch, middag.
  • trebarnsmamma

Springer o kollar har för mig det stod på.......

nni skrev 2009-04-22 18:27:32 följande:
    Jag började för ett par dagar sedan. Va? Vart står det någonstans? 1 måltid e ju 1 måltidsersättning som motsvarar samma energibehov, vitaminer med mera. Så 3 såna motsvarar ju frukost, lunch, middag.
  • trebarnsmamma

Har Nutrilett Hunger control smoothie!
    Står: Andra livsmedel är en nödvändig del i denna diet.
    Naturdiets kanske det står annat på? Den är ju supergod!

trebarnsmamma skrev 2009-04-22 18:50:07 följande:
    Springer o kollar har för mig det stod på.......
  • trebarnsmamma

Fattar inte de finns intemed på hemsidan eller är jag knäpp eller blind......

trebarnsmamma skrev 2009-04-22 18:53:42 följande:
    Har Nutrilett Hunger control smoothie!Står: Andra livsmedel är en nödvändig del i denna diet.Naturdiets kanske det står annat på? Den är ju supergod!
  • GlamourKitten

Usch idag blev jag så ledsen
    Jag har verkligen skött mig jättebra med dieten, och har gått ner något i cm...men jag tänkte att jag skulle väga mig en gång bara för att kolla...och nää vad hemskt! Jag har inte gått ner nånting!
    Ingen skulle egentligen kunna gissa att jag väger så mycket som jag gör, eftersom jag är mycket kurvig och mycket sitter på bröst och höfter, men jag blir ju väldigt ledsen att vågen bara står stilla när man kämpar och kämpar..
    Någon annan som har detta problem?

Svar på tråden Nutrilett