• Imma

Knäckt....

Har du någon familjemedlem eller nära vän som kan vara ditt stöd i det här? Om man känner sig ensam är det svårare att bryta upp från ett förhållande även om förhållandet är destruktivt.

Ankitim skrev 2009-03-23 14:26:08 följande:
    Usch är så rädd för hur det kommer att bli.
  • Imma

Backa inte undan från familj och vänner! Du ska inte skämmas över att du stannar kvar hos den här mannen! Om du verkligen vill bryta kanske du måste ta hjälp av dina nära för att komma ifrån. Flytta in tillfälligt hos någon annan, ha en "barnpassare" som ser till att du inte gör någonting för en kortsiktig njutning, utan ser till att hålla din hälsa på längre sikt i fokus.

Ursäkta om jag låter helt kocko, men kvinnor som lever i destruktiva förhållanden (även tvärt om naturligtvis) tenderar att bete sig lite som en missbrukare. Det ÄR svårt att bryta från de här männen/kvinnorna och därför är det så viktigt att inte isolera sig från familj och vänner, utan ta hjälp av dem.

Ankitim skrev 2009-03-23 14:31:58 följande:
    Ja alla stöttar mig men dem senaste veckorna har jag inte pratat så mycket med dem. De tycker jag ska dumpa eftersom jag mår som jag gör och jag skäms eftersom jag fortfarande träffar honom. Att jag inte kan säga ifrån.
Svar på tråden Knäckt....