Vem ska leda mig?!
Jajaja!!
Sekunderna när vi stod och väntade på att klockorna skulle ringa ut och kyrkportarna öppnas var nog de bästa sekunderna på hela dagen
Jajaja!!
Sekunderna när vi stod och väntade på att klockorna skulle ringa ut och kyrkportarna öppnas var nog de bästa sekunderna på hela dagen
Alla sådana här diskussioner får mig att längta ännu mer efter att alla vigslar i Sverige ska vara borgerliga, precis som i många andra länder. Då tror jag att vi skulle slippa många av de här diskussionerna...
Varför har ni funderat över just den lösningen och inte t ex att din blivande svärmor lämnar över sin son till dig?
Jag har genom åren ställt just den frågan till många blivande brudar här på BT. Nästan alltid blir svaret att just de har en speciell relation till sin far, och vill hedra honom genom att bli överlämnade i kyrkan. När det gäller att gå in själv i kyrkan så förklaras det ofta med att man inte vill mötas innan och att deras blivande make är lite blyg och inte vill stå i centrum. Därför väntar han längst fram i kyrkan medan bruden tågar in själv.
Nu känner jag naturligtvis inte alla dessa tjejer IRL, så jag har ingen aning om hur det verkligen ser ut. Men visst är det konstigt att det aldrig är några brudgummar som vill hedra sin mor genom att bli överlämnade av henne i kyrkan? Och visst är det märkligt att det är männen som är blyga och inte vill stå i centrum?
Ja, jag har hört flera personer säga liknande saker, men jag har aldrig hört talas om några som verkligen gjort det....
Som sagt, jag känner ju (nästan) inga andra skribenter här IRL, så jag kan inte uttala mig om enskilda fall och omständigheterna kring dem. Men jag tycker att det är märkligt att inga brudar/brudgummar vill hedra sin mor genom att låta henne överlämna, och att BT verkar vara fullt av blyga brudgummar.
Jag tvivlar inte alls på att det finns ett antal tjejer som har en stark relation med sin pappa. Men tror du verkligen att ALLA tjejer som vill överlämnas har en sån fantastisk relation till sin pappa? Och finns det inga tjejer som har en fantastisk och stark relation till sin mamma?
Dessutom undrar jag om alla brudgummar har kassa föräldrarelationer eftersom ingen av dem vill bli överlämnad...?
Jag har varit på BT sedan -05. Jag tycker att det vore konstigt om jag bara lyckats kommunicera med tjejer som har en bra mammarelation och dålig papparelation.
Tycker inte du att det är märkligt att inga brudgummar vill överlämnas av sin mor när det är så många brudar som vill överlämnas av sin far?
Tja, om det nu är så att kvinnor i Sverige generellt sett har svårt att anknyta till sina mammor på samma sätt som till sina pappor så är det ju ett samhällsproblem.
Jag tycker inte ens att det där är kul. Ursäkta.