Vem ska leda mig?!
Hela vitsen med symboliken runt brudöverlömning faller väl samman om det inte är din (symboliske) förmyndare som överlämnar dig?
När sonen gifter sig kan du dock överlämna honom i din roll som åtminstone tidigare förmyndare.
Hela vitsen med symboliken runt brudöverlömning faller väl samman om det inte är din (symboliske) förmyndare som överlämnar dig?
När sonen gifter sig kan du dock överlämna honom i din roll som åtminstone tidigare förmyndare.
Vad eftersöks då?
Att även andra än brudparet skall få sin stund i rampljuset?
Om man vill visa sina barn (sin son i det här fallet)att de betyder något så finns det 1000 sätt att göra det på utan att för den sakens skull bli överlämnad av honom. Tex kan han ingå i brudföljet på brudens eller brudgummens sida.
Eller är det bara en princip - jag SKALL blir överlämnad av någon men det spelar inte så stor roll vem, bara jag inte går in med min älskade?
Bra skrivet! Jag håller med, som vanligt!
Hmm, jag hade inte sett tilläggen i trådhuvudet. Jag hade personligen inte känt mig bekväm med att maken frågat NÅGON (mina föräldrar eller barn kvittar lika) om de godkände vårt bröllop.
Nyfiken fråga - vad hade du gjort om din son sagt nej? Hade du respekterat det eller "kört över" honom? Om du inte hade respekterat ett nej och låtit bli att gifta dig så är ju frågan meningslös. Och varför ställa en fråga om man ändå inte bryr sig om svaret? *brydd*
Nej det är ingen sanning men du tar knappast på dig en mus-i-kant-kjol när du söker ett seriöst jobb heller, eller hur?
Du vet att risken är att arbetsgivaren tolkar din klädsel fel och inte uppskattar den (även om hon/han sannolikt inte tror du är prostituerad).