Inlägg från: valkyriana |Visa alla inlägg
  • valkyriana

Vem ska leda mig?!

Hag måste säga tack till Aleta,Feministbrud, Passionsblomma och Tooticki med flera som orkar fortsätta kämpa och upplysa (motvilliga) brudar om symbolik mm bakom vissa handlingar. Jag
    får gåshud då jag läser era inlägg, jag förstår inte hur man kan välja att blunda för det ni skriver.
    Jag blir numer bara helt matt då fler och fler brudar verkar vilja göra ALLT för att bli "ledda" till altaret. Och kör det vanliga racet med jag vill, jag förtår inte, jag tycker inte mm istället för att faktiskt läsa det ni skriver och ta till sig det.
    Tack för att ni finns!

• valkyriana

Bambi:
    Man kan inte enas om att tycka olika om symboliken i handlingen i sig.
    Man kan enas om att tycka olika i det att du vet om symboliken (läs en miljard inlägg bland annat i denna tråd), men väljer att strunta i den.
    Man kan enas om hur mycket värde man lägger i den symboliken, men kan kan inte ta bort den.
    Som sagt jag orkar egentligen inte diskutera detta mer, har gjort det i 1 1/2 år... och det finns de som säger det jag vill få fram fast 1000 gånger bättre.
    Jag bara hoppas att brudar lyssnar och inte tar det personligt, för det som sägs är inte för att förstöra någons bröllopsdag utan för att säkra våra döttrars framtid (och söners, för hela samhället mår bra av att vara jämnlikt)

Dessutom kan jag bara säga att stunden innan portarna slogs upp in till kyrkogången och stegen med min blivande man vid min sida var en den mest minnesvärda stunden i mitt liv. Vi var så närvarnade i den där vi gick mot vår framtid tillsammans. rekmomenderas varmt

• valkyriana
    passionsblomman skrev 2009-03-26 20:53:46 följande:
    PUSS!
    Puss.
    ASG jag såg just att jag börjar med Hag istället för Jag.
    Haag har nog ingen direkt åsikt i detta ämne för tillfället.

Stark inledning...
  • valkyriana
    MulleNuh skrev 2009-03-26 21:03:37 följande:
    Men det är väl bara jag som sitter här och "pratar emot" nu?!?
    Just nu ja.
  • valkyriana

Kloka tänkvärda ord Cesium!

Svar på tråden Vem ska leda mig?!