Vem ska leda mig?!
Duchess:
Jag tror att jag har svaret på din frågan om varför det är bruden som "ska" (enligt många brudars tycke)få mer uppmärksamhet än mannen på bröllopsdagen.
Förr i tiden var bruden den absolut högst stående personen på sin bröllopsdag, oavsett om all världens kungar och drottningar var på bröllopet så stod BRUDEN högst den dagen. och kanske var det också ENDA dagen bruden var högst i rang, resten av dagarna hade männen till sitt förfogande. Detta tror jag har bidragit till att många brudar säger "På MIN bröllopsdag ska JAG gå in själv/med pappa och min man är lite blyg och ska stå där framme..."
Jag håller helt med dej Duchess om hela frågan, men kanske är det här en del av förklaringen?!
För övrigt betyder min pappa och mamma jättemycket för mej, men den som ändå betyder mest är min blivande man. Så nej, jag kan inte för något i världen förstå detta med att gå in med sin käre far. Han får sitta breve mej på middagen och hålla ett fantastiskt tal. Min mor får också hålla ett tal såklart, lika fantastiskt! Men viktigast den dagen är Brud och Brudgum, ingen annan!
Säkert har det nämnts tidigare, men jävlar i havet vad många män som är blyga helt plötsligt... som inte vågar gå in i en kyrka ihop med sin blivande brud? Är det inte mer läskigt att stå där framme och bli betraktad LÅNGT innan själva ceremonin börjar?
Jag kanske är helt knäpp men jag ser INGEN logik i det?