Inlägg från: allehanda |Visa alla inlägg
  • allehanda

Vem ska leda mig?!

Dra inte paraleller högre utbildnig = klokare som förälder för då blir jag förbannad.
    Har ni kollat upp vad folk med lägre utbildning har i lön jämfört med vad en högutbildad har?Här ligger ett stort problem, ett annat problem är att många med lägre utbildning(snickare,rörmockare,lagerarbetare osv) ofta jobbar på mindre privata företag och att få föräldraledigt på ett sånt jobb är det samma som att säga upp sig!Jag vet att så får företagaren inte göra men detta händer hela tiden.Tro mig jag vet,sambon jobbade på ett företag där han var ensam anställd och det var/är inte lätt att få en timanställd till att kunna de specifika uppgfterna han utförde på sitt jobb.Detta var dock inget problem för oss då vi var överens om hur VI ville fördela föräldradagarna.Mamman hemma när de var små och pappan hemma när de var lite större.Fri vilja är kunskap!

• allehanda

Låg lön = har inte råd att stanna hemma. Lek med lönesiffrorna 18000 efter 10 år på samma jobb eller den höga summan 20250 som jah har efter 20 i yrket.OCH vi har villa(billig i inköp)2 bilar(vi bor på landet),i dagens läge 2 tonårs killar(som växer från kläderna och äter som hästar).
    Tala inte om att det inte är pengarna som gör det, för många vanliga människor så är det precis så det är.Jämlikt för mig är inte att göra exakt samma saker utan för mig är det det fria valet att KUNNA göra det som intresserar mig,att själv få välja mitt livs inriktning, inte styras av samhället.

• allehanda

På rosa moln skrev 2009-03-30 21:02:53 följande:

Fast frågan är väl om man överhuvudtaget ska skaffa barn ifallman inte har råd att vara hemma med dem?
    "Skaffa" barn, tror du det är en byrå eller?Barn får man till låns och om man har pengar eller ej har inte med saken att göra.
Svar på tråden Vem ska leda mig?!