Inlägg från: På rosa moln |Visa alla inlägg
  • På rosa moln

Vem ska leda mig?!

Bambi76 skrev 2009-03-24 11:55:46 följande:
    OM någon motförmodan skulle tycka att det är "fel" att min m2b stog där och väntade på mig så hoppas jag innerligt att den personen är tyst om det och håller det för sig själv men som sagt var så VET jag att ingen av våra gäster kommer att tycka det.
    Du känner alla era gäster så oerhört väl så att du med säkerhet kan veta det alltså?
  • På rosa moln
    allehanda skrev 2009-03-30 20:48:41 följande:
    Låg lön = har inte råd att stanna hemma.
    Fast frågan är väl om man överhuvudtaget ska skaffa barn ifallman inte har råd att vara hemma med dem?
  • På rosa moln
    passionsblomman skrev 2009-03-30 21:08:10 följande:
    Exakt hur länge tycker du att man ska ha råd att vara hemmma då, för att ha moralisk rätt att "skaffa" barn?
    Ja hur länge vill du vara hemma? Det kan ju ingen annan än du själv välja, men jag skulle personligen inte välja att skaffa barn utan att se till att jag kan vara hemma så länge med dem som jag själv vill. Sedan att det kanske blir knapert en period pga av den minskade inkomsten, men det får det ju vara värt i så fall.
  • På rosa moln
    passionsblomman skrev 2009-03-30 21:34:22 följande:
    Jag tro nog de flesta knaprar med dagarna så gott det går, men den stora massan (om man i lilla Sverige kan tala om den) har väldigt sällan råd att vara hemma så mkt längre än ett-ett och etthalvt år.
    Fast nu så handlade väl denna diskussion inte om de som inte har råd att vara hemma mer än ett, ett och ett halvt år utan om de män (och även kvinnor) som inte tycker sig ha råd att ta ut mer än några dagar/veckor föräldrarledigt?
  • På rosa moln

Var ju en väldig massa ömma tår som jag trampade på här. Jag måste väl få ta upp en enkel fråga till diskussin utan att hälften här inne tar det som ett personligt påhopp?

• På rosa moln
    Tindragull skrev 2009-03-31 00:49:47 följande:
    Ja, fast när man väljer att dra upp en sån fråga så måste du väl förstå att du får reaktioner??? Att gå ut och säga att "har du inte råd så ska du inte ha några barn" är ju rätt provocerande...
    En intressant fråga är varför de flesta tycker att det är självklart att det ska ställas krav på de som vill adoptera medan de fler vansinnigt provocerade om någon antyder att det vore bra ifall det ställs sådana på de som vill skaffa/belönas med biologiska barn.
Svar på tråden Vem ska leda mig?!