Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Vem ska leda mig?!

Ja men så var det iaf här i sverige också.. Relevansen är att nu knu**ar folk som kaniner innan bröllopsnatten! Är inget fel eller fult i det!!

Så den biten har ändrats.

Ore skrev 2009-03-24 16:30:17 följande:
    Det är det fortfarande på många håll i världen... ´Relevansen???
  • MulleNuh

haha Inte så farligt nördig!!

Nej men majoriteten var väl kristna här?

Jag är nördig åt andra hållet och hängde inte alls med på historialektionerna!

Duchess skrev 2009-03-24 16:32:05 följande:
    Ja och nej. Det har varit lite olika med den saken, beroende på kultur och tidsperiod. Under vissa perioder i svensk historia så har det t ex varit praxis bland överklassen att inte gifta sig förrän kvinnan blivit gravid. Det grundade sig i att det var viktigt för adeln att kunna garantera att äktenskapet skulle generera arvingar. (ja, jag är historialärare, och nördig... )
  • MulleNuh

Ovan frågades det om HUR man bara kan ta bort en negativ sak och göra det positivt!!!

Det gjorde jag nu!

Det är ju väldigt positivt att tjejer nu är så pass självständiga och att vi får jobba och allt där till! Eller hur?!

Så var det inte förr och detta har vi ändrat på och det har blivit en BRA sak ist.

Och det var någon här som skrev just det att man kan faktiskt sluta ha detta med att gå in med pappa som en hemsk och vidrig grej.

Ore skrev 2009-03-24 16:39:28 följande: