Vem ska leda mig?!
Luucie:
Du är klok som en bok och jag bara håller med!
Det går ju faktiskt att vända negativa saker till positivt! :D
Luucie:
Du är klok som en bok och jag bara håller med!
Det går ju faktiskt att vända negativa saker till positivt! :D
Kram på dig!
JustMeAndMyLove:
Vilket trevligt sätt att gå in!!!
Skillnaden där tror jag mer ligger i att 99,9% av världens befolkning numera ser hakkorset som nåt väldigt negativt.
Den siffran komer man nog inte i närheten av när det gäller en brud som går med sin pappa på altargången...
Men den signal jag skickar ut till mina barn är ju att:
JAG har valt att gå in på detta vis alltså gör jag det. Jag är vuxen och bestämmer själv hur jag vill gå uppför altargången.
Om jag har en positiv syn på detta sätt att gå, så sänder jag ju den signalen till mina barn.
Snarare är det "motståndarna" som skickar ut signalen att det skulle vara fult & fel... Inte vi.
Du kan ju fråga min 4½-åriga dotter hur hon ser på det. Än så länge ser hon det som ett trevligt sätt att gå in i kyrkan. Eftersom det är så vi ser det!
Så kom inte och snacka om att det är vi som skickar ut felaktiga signaler...
Att det är fult & fel är en signal hon aldrig nånsin kommer få från oss...
Ett barn har ett oförstört sinne och jag har inte hört talas om en enda unge som tycker att det är fel att nån går in med sin pappa...
En liten fråga:
Om jag hade valt att gå med min mamma, hade det då varit ok? (denna frågan är då riktad till de som är motståndare till att man går med sin pappa)
Jag menar hon är ju min förälder hon också och det hade väl lika väl kunnat vara hon som "lämnar över mig i tvångsgifte"... Eller?
Har sett på ett par ställen i såna här trådar att folk hojtar om varför man inte går med sin mamma... Vore det mer rätt... Och vilken signal är ni ute efter då? Att det "är ok att mamma tvingar dig till nåt, men din pappa får inte göra det" eller vadå?
Jag förstår verkligen inte...
Men som sagt. Jag har svårt att se att man i vår kultur år 2009 kan se nåt fel i det här över huvud taget.
Men snälla nån...
Det är väl en jäkla skillnad på att göra nåt frivilligt och att bli tvingad till det?
Nu är ju Sverige ett land där vi kvinnor har ett eget värde och bestämer över oss själva. Ska vi då behöva backa tillbaka och foga oss efter andras önskemål för att det funkar så i vissa andra länder...?
Tycker jag verkligen inte...
Här hade det inneburit att stort sett alla bröllopsgästerna skulle gå med mig.... Lite jobbigt tycker jag då...
Jag ska inte "överlämnas". Jag ska gå in tillsammans med min pappa.
Så du menar på fullaste allvar att om min m2b först går in med en av sina föräldrar, så är det mer ok att jag går in med en av mina? *nu fattar jag inte alls*
Lika villkor?
Då borde det ju enligt ert tänk vara så att ingen av oss har haft nåt att bestämma om utan båda två blir "överlämnade" av våra föräldrar?
Då har vi helt plötsligt ingen egen vilja nån av oss? Är det bättre?
Fyyyyyy på dig! Dina döttrar fattra såklart att du blir tvingad att sköta hushållet!!!
Lady o Lufsen skrev 2009-03-27 11:26:12 följande: