• Vita kallor

Blomfärg

Jag hade beställt rosa och vinröda gerbera till min bukett, nu ringde de floristen och ville att jag skulle komma ned och titta på färgen på de rosa gerbera de hade beställt, den var mera åt det rosaoranga som hon sa men dottern ska ju ha en rosa klänning så jag har inte tänkt mig något annat än rosa och vinrött, vad tror ni skulle det var fint med annan rosa färg än ljusrosa? De trodde att de fått just den färgen för den passade så pass bra till den vinröda.

Vad tycker ni? Har aldrig hört talas om orangerosa.

• Svar på tråden Blomfärg
  • Vita kallor

Har nu varit nere hos floristen, vill inte ha den färgen som de hade fått hem, den var i färgen i länken www.fotoviva.co.uk/link.asp

och jag ville ha mera rosa som i mitt galleri, men det blev sura miner från den "äldre" floristen hon tyckte det skulle skära sig och hon var snorkig medans den "yngre" tyckte att det skulle bli fint och att hon inte trodde det skulle skära sig. Vart väl inte så glad över bemötandet direkt, den "äldre"
    sa "ja ja det är du som bestämmer och du för, typ skylla dig själv om det skär sig" nu får vi väl se om de kan hitta "rätt" rosa.

Svar på tråden Blomfärg