• Sonja68

10 kg på 8 veckor? Någon mer som har samma korta framförhållning?

10 kg på 11 veckor (men jag fuskade lite mellan varven) med Viktväktarnas metod. Det hade nog gått snabbare om jag tränat mer än en gång/vecka! Jag hade inte tänkt gå ned så mycket, för jag var inte jätteöverviktig innan, lite trivelskilon bara. Men sista två veckorna gick jag nog ner av stressen inför bröllopet tror jag. Viktväktarna funkar bra. God o nyttig mat i kombination med träning ger resultat. Fokusera, se målet framför dig och tänk när det är jobbigt att bara du når fram dit så kan du unna dig lite sen!

• Sonja68

Först var det segt men efter två veckor började det ge resultat, små i början för att sedan bli mer.
    Lycka till, kämpa på, om det är detta du vill. Men jag är helt övertygad om att du är fin som du är ändå

lillabruden skrev 2009-04-24 02:19:47 följande:
    Det känns som att jag inte går ner alls När såg ni första resultatet?
  • Sonja68

Jag var exakt på måttet när jag beställde min klänning. De rådde mig att gå upp i storlek, men jag struntade i dem, eftersom jag visste att min m2b var på diet och jag åt samma mat och höll koll på points osv. NÄr klänningen kom var den liiite stor bara. Men innan det var dags för bröllop hade jag gått ner ytterligare (stress förmodligen) och min kompis sydde in den i midjan och på sidan vid bysten.

Jag bytte ibland ut lunchen mot Naturdiets shake och ett par frukter. Om jag t.ex. visste att vi var bortbjudna på kvällen eller skulle ha "brakmiddag". Men då såg jag till att äta stadig frukost. Vilket jag iofs alltid gör.

• Sonja68

Hmm... vi är ju alla så olika.
    Jag blev inte mitt "forna jag" efter mina båda graviditeter förrän ungefär 1/2 år senare.
    Jag skulle nog vänta och ta mått lite senare efter förlossningen.
    Lycka till både med Bebbe och Bröllop!

Svar på tråden 10 kg på 8 veckor? Någon mer som har samma korta framförhållning?