Inlägg från: Stella2009 |Visa alla inlägg
  • Stella2009

gbg par som gifter sig sommaren 09: del 3

Jag var först!!!

• Stella2009

Sorry...

lecaroline skrev 2009-03-25 12:42:51 följande:
    Är det någon som vet var man kan köpa färgade såpbubblor??
  • Stella2009

Nu har mitt efternamnsbyte äntligen gått igenom så nu kan vi skicka in hindersprövningen! Skönt!

• Stella2009

mmm men jag har bytt till mitt mammas flicknamn och det var jag tvungen att göra innan. Sen skickar vi in den andra namnändringsblanketten tillsammans med hinderprövningen.

lecaroline skrev 2009-03-25 14:26:06 följande:
    Dessa papper skickade jag in samtidigt.. Har hört att det gick lika bra..Bara det inte strular nu...
  • Stella2009
    lecaroline skrev 2009-03-25 14:48:48 följande:
    Ahaaaaa!! Du gjorde mig lite orolig
  • Stella2009

hallå hallå! här var det lugnt... Hur står det till.?

• Stella2009

Kul att få proffshjälp !! Känns lyxigt!! Mina blev hemmagjorda... Men fina ändå ..!
    Känns som om det är evigheter sedan jag skickade inbjudningarna.. men vi skickade dom lite tidigt också eftersom vi gifter oss utomlands..

ozita skrev 2009-03-30 20:00:19 följande:
    Ja, vi har visst kommit av oss lite! Här händer inte så mycket för tillfället. Försöker få min svägerska att börja på våra inbjudningskort, men de har precis köpt hus och har massor att göra med försäljning och flytt. Så svårt att tjata på nån som redan är stressad. Men hon har ju sagt att hon väldigt gärna ville hjälpa oss med det. Hon jobbar med reklam som originalare och är jätteduktig.
  • Stella2009

Stackare!! Inte kul med folk som ska lägga sig i redan tagna beslut!!

Känns toppen att vi åker iväg och gifter oss! Vi slipper allt sådant !
    Föressten så går tiden så SJUKT fort nu!! Två månader kvar...

lecaroline skrev 2009-04-16 10:11:20 följande:
    Vi hade ju vår sista osa dag igår och telefonen ringde lite. Sedan blev det kaos för M2B mamma ska ju vara med och bestämma tycker hon. Först drog hon det hela för mig och jag förklarade varför vi inte bjudit dem. Och jag trodde ju att det var bra så, men nej sedan drog hon samma sak för m2b och han får AS dåligt samvete.Detta handlar om hans kusiner med familjer. Vi har ju som sagt inte bjudit barn eller undommar mer än hans systerdotter som är som en syster för honom.Nu så tycker ju hans mamma att hans kusin barn ska med...?Varför jo för att familjerna tycker att det är så dålig stil att vi inte bjudit dem med från 11-17år. Så gubbarna ska inte gå.. Bara kusinerna.Grejen är att under våra 8 år tillsammans har jag träffat den ena kusinen hemma hos oss. Vi bjöd dem och hon kom. Vi fick aldrig någon inbjudning tillbaka utan det hela rann ut i sanden. Nu vill ju då m2b att de skulle komma och det var ok. Men vi tyckte att ungarna kunde vara det är ju ändå över 1000kr för mat för 4 ungar som vi säkert inte kommer att se igen. och det finns inget intresse. och jag påpekade lite fint att vi inte blivit bjudna på deras bröllop heller..I slutat av kvällen är han grinfärdig och påstår att han vill att barnen ska komma också (så jävla konflikt rädd) Så det slutar med han han ringer sin faster och mer eller mindre kommer med bortförklaringar och det är självklart att de får komma om de vill. Jag var sååååå förbannad på hans mamma. Jag var det i alla drömmar i natt och bröllopet blev fjasko och det slutade med att jag sprang från kyrkan. Arg i natt med allså och fortfarande as arg!!Men jag vet ju att om jag tar upp detta med hans mamma så ringer hon och beklagar sig för honom och han blir ledsen.Fan vi bjöd ju inte min kusinbarn heller, men om det hängde på om de kunde komma eller inte så fick de följa med.. 3 mindre barn och de bor i Umeå så det är ju inte bara att lämna bort!!Sorry för att det blev långt!!
  • Stella2009

hmm vad kan det vara som låg i vägen..? *nyfiken!*
    spännande helg du har framför dig !

Jag är jättenervös inför varje helg nuförtiden!! Analyserar ALLT mina vänner säger och vad de ska göra!

lecaroline skrev 2009-04-20 15:59:53 följande:
    Oj oj oj!! Min toastmaster (vi jobbar ihop) ville visa vad hon hade köpt på HM och det hade fastnat i något i påsen. Jag såg vad som låg i vägen och tänkte ta upp den så att det gick lättare, med det fick jag minsan inte utan hon blev röd och fin om kinderna Jag gillar hemlighetsmakerier!!Ska alltid ha nytvättat hår och rakade armhålor och en liten väska packad inför helgen
  • Stella2009

EmMa09: Hoppas att ni har haft en fantastisk dag !!!

• Stella2009

Åhh stort grattis !! Vad fina ni var!

EmMa09 skrev 2009-05-21 21:07:37 följande:
    Hej alla!!! Nu är jag äntligen gift!!! Våran dag var helt suuper bra! Den kunde inte blivit bättre, vi hade till och med bra väder! Vi var så fruktansvärt nervösa när vi stog utanför kyrkan och klockorna började ringa.. men vi tog oss ända fram till altaret, med ögonen fyllda av tårar, och våra löften klarade vi av! Vigseln var jätte vacker, fast jag tänkte rätt mycket på att jag hade ont i rygg och att mina fötter hade somnat! haha (antagligen efter all fotografering innan)Det var sååå roligt att se så många i kyrkan som kommit för vår skull!Efter vigseln släppte all nervositet och vi började verkligen att njuta! Vi hade en underbar fest med roliga och fina telegram och tal och mycket dans efter det! En super bra dag, helt enkelt!Bara synd att den tog slut, nu väntar vi på korten och filmen från fotografen, ska bli såå kul att se. Men det finns några kort i galleriet som min mans(!) syster tog, om ni vill se!Och till er alla; ni har en UNDERBAR dag framför er!!!!
  • Stella2009

Så fina kort lecaroline!! Ett stort grattis till er !!

lecaroline skrev 2009-05-28 13:51:37 följande:
    Har ingen aning om hur lång tid det tar..Nu finns det några få bilder i galleriet. Ev kommer vi att få fler från fotografesn i morgon..
Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren 09: del 3