Inlägg från: lecaroline |Visa alla inlägg
  • lecaroline

gbg par som gifter sig sommaren 09: del 3

Det är helt hemskt!! Och så blir man trött av medecinerna..

När blir nästa fika??

• lecaroline

Jag med!!

Någon annan som inte är så flexibel som vill följa med??

• lecaroline

Vi hade ju vår sista osa dag igår och telefonen ringde lite. Sedan blev det kaos för M2B mamma ska ju vara med och bestämma tycker hon. Först drog hon det hela för mig och jag förklarade varför vi inte bjudit dem. Och jag trodde ju att det var bra så, men nej sedan drog hon samma sak för m2b och han får AS dåligt samvete.
    Detta handlar om hans kusiner med familjer. Vi har ju som sagt inte bjudit barn eller undommar mer än hans systerdotter som är som en syster för honom.
    Nu så tycker ju hans mamma att hans kusin barn ska med...?
    Varför jo för att familjerna tycker att det är så dålig stil att vi inte bjudit dem med från 11-17år. Så gubbarna ska inte gå.. Bara kusinerna.
    Grejen är att under våra 8 år tillsammans har jag träffat den ena kusinen hemma hos oss. Vi bjöd dem och hon kom. Vi fick aldrig någon inbjudning tillbaka utan det hela rann ut i sanden. Nu vill ju då m2b att de skulle komma och det var ok. Men vi tyckte att ungarna kunde vara det är ju ändå över 1000kr för mat för 4 ungar som vi säkert inte kommer att se igen. och det finns inget intresse. och jag påpekade lite fint att vi inte blivit bjudna på deras bröllop heller..
    I slutat av kvällen är han grinfärdig och påstår att han vill att barnen ska komma också (så jävla konflikt rädd) Så det slutar med han han ringer sin faster och mer eller mindre kommer med bortförklaringar och det är självklart att de får komma om de vill. Jag var sååååå förbannad på hans mamma. Jag var det i alla drömmar i natt och bröllopet blev fjasko och det slutade med att jag sprang från kyrkan. Arg i natt med allså och fortfarande as arg!!
    Men jag vet ju att om jag tar upp detta med hans mamma så ringer hon och beklagar sig för honom och han blir ledsen.
    Fan vi bjöd ju inte min kusinbarn heller, men om det hängde på om de kunde komma eller inte så fick de följa med.. 3 mindre barn och de bor i Umeå så det är ju inte bara att lämna bort!!

Sorry för att det blev långt!!

• lecaroline

ja tiden går fort och helt plötsligt så hjälpte det inte att ha osa dag för vi väntar ju nu då fortfarande på 9 personer.

Min barndomskamrat som inte har hört av sig under dessa ca 3 månader har inte heller nu hört av sig. Inte ens ett grattis..

Ett rätt smärtsamt sätt att få reda på att man inte betyder någonting alls längre. Inte ens värd ett telefonsamtal..

• lecaroline

ja, men han har inte ens lyft luren. Jag är inte värd ett telefonsamtal längre....

• lecaroline

Funderar på att ringa och fråga vad f-n han sysslar med!!

Till något helt annat
    Jag har nu köpt vattenfast mascara och lösögonfransar

• lecaroline

Nu är jag också nyfiken!!

• lecaroline

Jag har även skickat ett påminelse sms igår. Men nej.. Han hörde inte av sig!!

• lecaroline

Ja, de är ju det!! men så tröttsamt och tar energi har gått och tänkt på detta hela dagen + det andra..

Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren 09: del 3