• 20090725

gbg par som gifter sig sommaren 09: del 3

nu va det dax för en uppdatering igen!
    här är de två senaste trådagrna:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3104838.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3204130.html

och en liten uppdatering av alla goa och glada göteborgs brudpar 2009:

Maj:
    EmMa09: 16 Maj 2009
    lecaroline: 23 Maj 2009

Juni:
    längelevekärleken: 6 Juni 2009
    Saxiquine: 6 juni 2009
    mariekba: 6 juni 2009
    GlamourKitten: 12 juni 2009
    Sittak: 13 juni 2009
    ALOL: 13 juni 2009
    Stellajsj: 18 juni 2009
    CamillaetCamillus: 21 juni 2009
    Nena85: 27 juni 2009
    Bringsomiou: 27 juni 2009

Juli:
    ängsblomma: 4 juli 2009
    Francis: 4 juli 2009
    Kajsalisan: 4 juli 2009
    MolsonCanadian: 11 juli 2009
    Anniv82: 11 Juli 2009
    Carpet 09: 18 juli 2009
    20090725: 25 juli 2009
    SimonCarro: 25 Juli 2009

Augusti:
    lottaochalex: 8 augusti 2009
    Miss Mijah: 15 augusti 2009
    Bröllopsblomma: 22 augusti 2009
    wunja gbg: 22 augusti 2009
    Taaanja: 29 Augusti 2009

September:
    Jojoånick09: 5 september 2009
    Ozita: 5 september 2009
    Brevik: 12 September 2009
    Bridemma: 19 september 2009

Oktober:
    Carolina1979: 10 Oktober 2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-22 23:54
    Jen09: 1 augusti 2009

• Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren 09: del 3
  • lecaroline

Vi hade ju vår sista osa dag igår och telefonen ringde lite. Sedan blev det kaos för M2B mamma ska ju vara med och bestämma tycker hon. Först drog hon det hela för mig och jag förklarade varför vi inte bjudit dem. Och jag trodde ju att det var bra så, men nej sedan drog hon samma sak för m2b och han får AS dåligt samvete.
    Detta handlar om hans kusiner med familjer. Vi har ju som sagt inte bjudit barn eller undommar mer än hans systerdotter som är som en syster för honom.
    Nu så tycker ju hans mamma att hans kusin barn ska med...?
    Varför jo för att familjerna tycker att det är så dålig stil att vi inte bjudit dem med från 11-17år. Så gubbarna ska inte gå.. Bara kusinerna.
    Grejen är att under våra 8 år tillsammans har jag träffat den ena kusinen hemma hos oss. Vi bjöd dem och hon kom. Vi fick aldrig någon inbjudning tillbaka utan det hela rann ut i sanden. Nu vill ju då m2b att de skulle komma och det var ok. Men vi tyckte att ungarna kunde vara det är ju ändå över 1000kr för mat för 4 ungar som vi säkert inte kommer att se igen. och det finns inget intresse. och jag påpekade lite fint att vi inte blivit bjudna på deras bröllop heller..
    I slutat av kvällen är han grinfärdig och påstår att han vill att barnen ska komma också (så jävla konflikt rädd) Så det slutar med han han ringer sin faster och mer eller mindre kommer med bortförklaringar och det är självklart att de får komma om de vill. Jag var sååååå förbannad på hans mamma. Jag var det i alla drömmar i natt och bröllopet blev fjasko och det slutade med att jag sprang från kyrkan. Arg i natt med allså och fortfarande as arg!!
    Men jag vet ju att om jag tar upp detta med hans mamma så ringer hon och beklagar sig för honom och han blir ledsen.
    Fan vi bjöd ju inte min kusinbarn heller, men om det hängde på om de kunde komma eller inte så fick de följa med.. 3 mindre barn och de bor i Umeå så det är ju inte bara att lämna bort!!

Sorry för att det blev långt!!

• Stella2009

Stackare!! Inte kul med folk som ska lägga sig i redan tagna beslut!!

Känns toppen att vi åker iväg och gifter oss! Vi slipper allt sådant !
    Föressten så går tiden så SJUKT fort nu!! Två månader kvar...

lecaroline skrev 2009-04-16 10:11:20 följande:
    Vi hade ju vår sista osa dag igår och telefonen ringde lite. Sedan blev det kaos för M2B mamma ska ju vara med och bestämma tycker hon. Först drog hon det hela för mig och jag förklarade varför vi inte bjudit dem. Och jag trodde ju att det var bra så, men nej sedan drog hon samma sak för m2b och han får AS dåligt samvete.Detta handlar om hans kusiner med familjer. Vi har ju som sagt inte bjudit barn eller undommar mer än hans systerdotter som är som en syster för honom.Nu så tycker ju hans mamma att hans kusin barn ska med...?Varför jo för att familjerna tycker att det är så dålig stil att vi inte bjudit dem med från 11-17år. Så gubbarna ska inte gå.. Bara kusinerna.Grejen är att under våra 8 år tillsammans har jag träffat den ena kusinen hemma hos oss. Vi bjöd dem och hon kom. Vi fick aldrig någon inbjudning tillbaka utan det hela rann ut i sanden. Nu vill ju då m2b att de skulle komma och det var ok. Men vi tyckte att ungarna kunde vara det är ju ändå över 1000kr för mat för 4 ungar som vi säkert inte kommer att se igen. och det finns inget intresse. och jag påpekade lite fint att vi inte blivit bjudna på deras bröllop heller..I slutat av kvällen är han grinfärdig och påstår att han vill att barnen ska komma också (så jävla konflikt rädd) Så det slutar med han han ringer sin faster och mer eller mindre kommer med bortförklaringar och det är självklart att de får komma om de vill. Jag var sååååå förbannad på hans mamma. Jag var det i alla drömmar i natt och bröllopet blev fjasko och det slutade med att jag sprang från kyrkan. Arg i natt med allså och fortfarande as arg!!Men jag vet ju att om jag tar upp detta med hans mamma så ringer hon och beklagar sig för honom och han blir ledsen.Fan vi bjöd ju inte min kusinbarn heller, men om det hängde på om de kunde komma eller inte så fick de följa med.. 3 mindre barn och de bor i Umeå så det är ju inte bara att lämna bort!!Sorry för att det blev långt!!
  • 20090725

det e lugnt, ibland behöver man skriva av sig lite!

hehe, hoppas de löser sig.

jag är glad att varken min eller hans mamma har lags sig i vilka vi har bjudigt eller inte... mamma har bara sagt OM DU VILL så kan ni ju bjuda din gudfar (har inte träffat han på 10år) så han va ju inte under självklara på listan, men han e bjuden iallafall! men hon påpekade att det är erat val och jag skall inte lägga mig i!

• lecaroline

ja tiden går fort och helt plötsligt så hjälpte det inte att ha osa dag för vi väntar ju nu då fortfarande på 9 personer.

Min barndomskamrat som inte har hört av sig under dessa ca 3 månader har inte heller nu hört av sig. Inte ens ett grattis..

Ett rätt smärtsamt sätt att få reda på att man inte betyder någonting alls längre. Inte ens värd ett telefonsamtal..

• 20090725

åhhh... de e ju så tråkit!

min tjejkompis har tjötat jätte mycket å frågat när inbjudniongarna kommer, å när hon får en så säger hon ingenting, inte änns tackarrr för den, när jag pratade med henne i telefon!

man blir så arg å lessen!!!

• lecaroline

ja, men han har inte ens lyft luren. Jag är inte värd ett telefonsamtal längre....

• 20090725

förstår hur du känner!

det va inte hon som ringde heller utan jag för att hon fyllde år!!!

• lecaroline

Funderar på att ringa och fråga vad f-n han sysslar med!!

Till något helt annat
    Jag har nu köpt vattenfast mascara och lösögonfransar

• 20090725

gör det!... har hon inte hört av sig innan osa datumet så kommer jag ringa å fråga vad hon har för andra planer eftersom hon inte vill komma på vårt bröllop! (när vi berättade att vi skulle gifta oss va hennes komentar: hoppas inte ni skall gifta er när det är åhus handbollscup, jag har ju velat åka dit i så många år, så iår skall jag göra det!

det va inget grattis, eller någonting! hade även tänkt att fråga om hon ville vara tärna, men det försvann direkt när hon sa så!

man blir så lessen när sådant händer!!!

va kul, funderar oxå på lösögonfansar, men jag har inte bestämt mig än... får höra med frisörerna va de tycker...¨

nu måste jag hoppa in i duchen sen skall vi iväg å titta på lokalen!

weee... idag kom mattias å sa vi ska åka å handla en sak till dig och en till mig efter att vi varit å kollat på lokalen!! å jag blev såååå nyfiken!!!! har tjötat på han hela dagen, men han säger ingenting!!! jag vill ju veta nu!!!

återkommer ikväll när jag vet va det är!!

• lecaroline

Nu är jag också nyfiken!!

Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren 09: del 3